Sairaslomalla?

Jäin itse tänään loppuviikoksi saikulle selkä/lantiokivun takia. Ilmeisesti si-nivelestä johtuvia kipuja on nyt jatkunut rv 17 asti (nyt rv 25+5) Oli neuvolalääkärin aika ja olin jo henkisestikin valmistautunut että kyllä se tottakai saikkua kirjoittaa, mutta eka terkkarin kanssa jutellessa purskahdin itkuun kun tuli olo että kaikilla on vaan se asenne että "se nyt vaan kuuluu raskauteen" ja tuntui että olen jo niin väsynyt jatkuvaan kipuiluun (tuntuu tuolla persuksen "sisällä" joka askeleella ja töissä joutuu olemaan aika huonoissa asennoissa eikä lepotaukoja juuri ehdi pitää kun asiakkaita 1h välein). No sitten se lääkäri kyseli jos haluan jäädä sairaslomalle loppuviikoksi että jos se auttaisi. Soitin töihin että olen myöhässä (kun oli asiakas 10 min päästä, mutta olen tulossa koska ei sitä olisi voinut enää peruuttaa ja sanoin että sain saikkua) No esimies ymmärsi että olen saikusta huolimatta töissä, ja siinä itkua niellen tein aamun töitä kunnes sain sanottua että jos kuitenkin jäisin loppuviikoksi lepäämään.. Jotenkin niin hankalia noi asiat kun itsekään en ole kovin montaa päivää töistä sairauksien tms takia ollut ja sitten ollaan just että pitää keventää työpäivää (jota esimies heti alkoi tekemään, perui osan asiakkaista) niinkuin Johi82:selle oli ehdotettu lääkärissä.. Ihan hyvähän sekin on, mutta jotenkin ärsyttää kun haluaisi kuulla sieltä sen vastauksen että nyt ehdottomasti lepoa hetki ja sitten jos kokeilee sen jälkeen sitä kevennettyä työtä tms...

Anteeksi sekava kirjoitus..
 
Mä kanssa purskahdin eilen neuvolassa itkuun ja siitä ei sitten meinannu loppua tullakaan. Vuodatin kaiken siitä,kuinka raskasta on tehdä näin fyysistä työtä, kun on kipuja ja supistuksia ja väsyttää. Ja kuinka henkisesti raskasta on olla uusissa paikoissa vieraiden ihmisten kanssa, kun ei enää pystykään tekemään töitä samalla tavalla kun muut ja se ahdistaa omassa päässä eniten, koska on tottunu oleen aina töissä ahkera ja tunnollinen ja se joka jaksaa mitä vaan.

Nyt on sitten saikkua niin pitkään, että alkaa äippäloma. Osittain johtuen tästä mun purkautumisesta ja osittain siksi, että supistuksia on paljon, ja vaikka ne ei vielä ookaan tehny tuhoja, niin raskas fyysinen työ ei ainakaan auta asiaa.
 
Huoh on tää ja kanssa :/ Toivottavasti loppuaika menee paremmin, Nansu, ja muutkin. Minulla ollut muutama kivuton päivä ja äsken kävin kävelylenkillä kun neuvolassa patistivat, kun valittelin väsymystä ja hempat ok, niin johan sain taas lantion kipeeksi :( Kyllä alko v*tuttaa...
 
Mäkin olen tuumaillut josko saisin loppuajaksi sairaslomaa.. Rupeen oleen niin loppu henkisesti ja fyysisesti että töiden jälkeen ei pysty kun maata sohvalla. Ja ylitöitäkin tulee koko ajan..Työpäivät on sellasia 9-11 tuntisia.emoticon 
Vaikka minulla onkin "helppo" toimistotyö niin vatsan kanssa ei ole helppoa istua koko päivää.. Ja kai siitä johtuen vatsakipuja on ollut koko ajan..
Vaikkakin olen niin pettynyt neuvolankin toimintaan että sekin aiheuttaa muresta..Sekin olisi taas ensi viikolla.. 
Mutta näillä näkymin tämä lapsi jää ainokaiseksi, joten eipä tarvitse kauaa takuta enää emoticon  
 

Kävin tänään työterveydessä lääkärissä ja voin sanoo et oli kyllä vittumaisin lääkäri ikinä. Semmonen keski-ikänen nainen, ihmeellisesti heilutteli päätään ja naama muutenki norsunvitulla kysy että mitäs mä siellä teen. No kerroin et neuvolassa sanoivat että mun pitäs olla ens viikkokin kotona, mutta ei siellä voinut kirjottaa saikkua kun niiden lääkäri oli sairaana. Sit se kysy et miten se raskaus on sit menny ja kerroin et muuten ihan hyvin mut puolestavälistä on ollu lantiokipua ja nyt nivuskipua ja töissä se pahenee ja että oon ollu tosi väsyny jne.. No kommentit oli et "sellasta se on, et siks sitä sanotaan raskaudeksi ku se on raskasta ja et ei se väsymys siitä lopu ja sit vasta väsyny onki ku se vauva on syntyny ja et ei se särky lepäämällä lopu". Kyllä tuli paha mieli emoticon
Nii kyllä se sen lapun kirjotti, sano vielä et kirjotan kymmenenteen päivään asti et kyllähän sun joka tapauksessa pitää sinne vielä mennä järjestelemään asioita että tuskin sulla siellä asiakkaita enää sillon on.. Joo nii.. Eihää mul oo ku päivä täys..

Mulla siis alkaa äippäloma 12.4. Mutta ihmetyttää kun moni sanoo et saikkua saa niin helposti kun on raskaana, mutta itestä tuntuu että vaivoja vaan vähätellään ja oletetaan että jaksaa. Sit ku on se toinen puoli (äiti ja ystävät emoticon  ) jotka patistaa että sairaslomalle heti vaan.. Ite kun on niin tunnollinen et vaikee sit jäädä ja toivoiski et se lääkäri olis sit myös vähä empaattisempi.

 
Cosmo: Kuulostaa niin tutulle! Sain ihan samanlaista kohtelua työterveyden lääkäreiltä. Välillä olin jo ihan epätoivoinen niiden kipujen kanssa ja töissä ois muka pitäny pystyä olemaan. Lopulta sain pitkän, yhteensä kuuden viikon saikun neuvolasta ja huomenna on eka päivä äitiyslomalla. Jaksamista sulle ja koita, jos saisit ajan lääkärille neuvolan kautta. 
 
Takaisin
Top