Sairaalakuulumisia!

Moondance, mulla oli kans 4cm auki kun tultiin sairaalaan, siitä n.5h päästä oli tyttö sylissä! Tsemppiä koitokseen!

Terveisiä sairaalasta! Tiistaina syntyi poikanen. Toivottavasti päästään huomenna kotiin. Paino oli laskenut liikaa, joten ei päästy vielä tänään kotiin. Nyt vaan lisää maitoa nassuun. Toivottavasti oma maito nousis nyt kunnolla ettei enää lisämaitoa tarttis antaa.

Tsemppiä OLento koitokseen. :) Nyt ei varmaan sit voida tehdä kuin läpystä vaihto ;)

Paljon onnea Lilly! <3. Ihanaa, teille on nyt joulupaketti toimitettu! Miten käynnistely sujui ja synnytys muutenkin? Kiitos tsempeistä. Mua alkaa tosiaan jännittää huominen... Toisaalta käynnistys hirvittää ja toisaalta taas sekin hirvittää, jos vielä kovasti menee pidemmälle raskaus ja riskit lisääntyy.

Onnea Lilly! :hello2
Minäkin haluaisin kuulla käynnistyksestä, jos ensi viikolla itselläkin se edessä. :eek:

Tsemppiä Moondance koitokseen!

Kiitos citrus kun jaoit kokemuksen! Mullakin saattaa olla käynnistys edessä ens viikolla ja se on mulle ihan uus ja tuntematon juttu! Mutta sun kokemus kuulosti ainakin melko hyvältä joten luottavaisin mielin jään odottamaan mitä lääkäri mun kohdalla päättää :)

Täälä köllötellään jorvissa. Tänään piti kotio päästä mutta pienen paino on sen verta alhainen syntymäpainoon nähden et jäädäänkin vielä tänne. Vielä ei aloiteta lisämaitoa mutta illalla katsotaan tilanne uusiksi. Myöskin verikokeet otetaan varmuuden vuoksi kun lastenlääkäri ihmetteli hiukan tiheää hengitystä niin näytteet otetaan infektioiden poissulkemiseksi. Toivonmukaan ei ole mitään sen kummosempaa.

Luvattiin kotio tänään jos vauva läpäisee tarkastuksen ja läpäisihän se ihan kirkkaasti !
No tossa kamoja pakkailin ja olin vaihtamassa omia vaatteita kun hoitaja tulee sanomaan et MUN kohdalla on ongelma! Pitäis vielä jotkut labrat ottaa ennenkuin voivat päästää mut kotiin :sad001o_O jotkut trombosyytit liian alhaalla :mad: mä en jaksa enää olla täällä! Pääsen sitten jos kaikki arvot kunnossa, tuloksia odotellaan ja paras olla hyvät tai tulee muutama ruma sana, prkl:angry4 :angry5 mä oon ihan fine!

Toivottavasti pääsette eevis kotiin pian vähän joulua viettään! :)

Eevis4, otettiinko sulla labroja sen hepatoosim ja käynnistyksen takia? Kun ei multa ainakaan mitattu ede hb:ta koko sairaalassa olon aikana!
Muutenkin jäi vähä hepponen fiilis että kaipa sitä itellä nyt sitten oli kaikki kunnossa kun sieltä lähti... Kätilö vaan vilkas alapäätä nopsaa ja sano että tervemenoa kotiin!
Toki sillon kolme päivää synnytyksen jälkeen olin vielä tosi kipee toosasta ja olokin oli heikko, mutta se nyt on varmasti normaalia. Ja kyllähän olo tässä onkin jo normalisoitunu, alapäätä lukuunottamatta... Kutina ja paineentunne on sitä luokkaa, että jahka ei tässä huomisen aikana helpota niin menen käymään lääkärissä.

Multa otettiin labrat sekä ennnen että jälkeen käynnistämisen just sen hepatoosin takia ja samalla katsoivat sen hb:n kun mulla ollut se alhaalla. Menetin myös paljon verta synnnytyksessä niin heidän oli vähän pakko mittailla sitä hemppaa josko olisin tarvinnut lisäverta. Mua kyllä tutkittiin tosi hyvin ja kyselivät jokainen hoitaja joka vuoroon tuli niin vointeja. Sain mielestäni parempaa hoitoa nyt hyvinkään sairaalassa kun kertaakaan aiemmin kätilöopistolla,ja annoinkin suoraan hyvän palautteen hoitajille :) kätilöopistolta viimeksi lähtiessäni jäi just samanlainen fiiilis kun sulla tuikkis! Siellä eivät edes mitannnut verenpaineita eivätkä auttaneet vauvan kanssa esim.suihkun ajaksi. Nyt hyvinkäällä oikein tarjosivat vaipanvaihtoapua ja ottivat lapsen yöksi muutamaksi tunniksi valvomoon että sain nukkua vähän:) jäi todella hyvä mieli tästä kokemuksesta,ammattitaitoista porukkaa :Heartred

Tosiaan hellp-diagnoosin takia olen nyt toista vuorokautta lähes pimeässä tarkkailu huoneessa. Ja vauva on ollut hoitajien kanssa. Eilen sain kaksi kertaa rinnalle ja imetyskin onnistui ja Ilkka pumppasin vielä pikkusen. Yö minun piti levätä. Olen siis vuodepotilaana ja kolmesta kanyylista menee kaikenlaista esim. Kouristuksen estolääke, kipulääkettä, verenpaine lääkettä... Hoito on tosi hyvää ja tilanne rauhallinen. Kaksi ensimmäistä vuorokautta on tärkeitä minun toipumisen kannalta. Perhe on käynyt pari kertaa ja tuoneet vauvaa näytille ❤ Hoitajat ajavat pois

Pikaista toipumista kukkakirsikka! Hyvä kun sinusta nyt pidetään hyvää huolta ja pääset kohta nauttimaan vauvastakin :Heartred

Takaisin