Sairaalakuulumisia!

Hyvä idea! Tsemppiä kaikille jotka sairaalassa jo ovat! Innolla ja kieltämättä vähän kateellisenakin lueskelen kuulumisianne, minäkin haluan jo omaa nyyttiä kotiin hakemaan!

Johan oli kokemus!!! Huh! Kohta päästään Tampereella olevaan potilashotelliin, mies lähtee kotiin esikon kanssa ja minä pääsen nukkuun!!! Koko viime yö valvottiin.. Olipaha tarina ja kokemus!!! Laitan iltapäivällä tänne kokemukseni.

Nyt summa summarum, kaikki hyvin! Alatiesynnytys takana, ei tikkejä tai repeämiä. Terve vauva, 9-9 apgar pistettä!

Huh! :)

ihana että kaikki meni helposti ja hyvin eikä tullu repeämiä nyt lepäämään ja nauttimaan vauva-arjen alkamisesta mashaAllah :) minä haluun kans!!!

Johan oli kokemus!!! Huh! Kohta päästään Tampereella olevaan potilashotelliin, mies lähtee kotiin esikon kanssa ja minä pääsen nukkuun!!! Koko viime yö valvottiin.. Olipaha tarina ja kokemus!!! Laitan iltapäivällä tänne kokemukseni.

Nyt summa summarum, kaikki hyvin! Alatiesynnytys takana, ei tikkejä tai repeämiä. Terve vauva, 9-9 apgar pistettä!

Huh! :)
Paljon onnea Mimael!!

Täällä odotellaan verikokeitten tuloksia ja lastenlääkäriä. Miul nous synnytyksessä ihan yhtäkkiä kuume 40 asteeseen ja crp oli eilis aamuna 122. Oon saanu ab.t suonensisäisesti ja olo on kyllä ihan hyvä. Mikäli crp laskenu, päästään kotiutumaan tablettiab.ien kera. Pitää kirjotella synnytyskokemusta tuonne "Synnytys" -osioon, jahka jaksaa ja joutaa. Mutta hyvä kokemus oli eikä tullu ees yhtää tikkiä. :)

Tykkään mimaro osuudesta "hyvä kokemus oli eikä tullut ees yhtään tikkiä". Toivottavasti tulehdus helpottaa ja pääsette kotiin totuttelemaan uuteen arkeen.

Täällä odotellaan myös vauvan verikokeiden tuloksia, päästäänkö kotiin kuinka. Viikkojen ja koon takia keltaisuuden ja korkeat bilirubiini arvot on se joka meidät täällä saattaa pitää! Esikosta oltiin se 6 päivää, et oon henkisesti varautunut kyllä vaikka ihanahan se kotiin olisi mennä :)

Oma olo hyvä, mun voinnissa ei moittimista. Tykkään hurjasti että toosa voi näin hyvin, normaali elo ja olo onnistuu kivasti. Jälkisupistukset on kovempia nyt kun esikosta, mutta niin se kai kuuluukin mennä? Silti, tosi *ittumaista kärvistelyä, välillä ottaa päähän kun sattuu niin paljon. Maito näemmä nousee nyt vähän hitaammin, vasta tänä aamuna saanut pumpattua ekat vaaleat maidot, tähän asti ollut sitä keltaista ensimaitoa.. Nyt vain volyymia määrään niin hyvä on, vauva on ollut lusämaidolla lähes syntymästään saakka.
Mitäs vielä?
Paljon helpompaa vauvan hoito näin kun kerran tämän on jo tehnyt, se on kivan tuntuista. Ekalla kerralla kaikki on yhtä kysymysmerkkiä kun taas nyt tietää mitä ja miten haluaa ym. Tunneside näyttäisi tulevan myös nyt nopeampaan, esikosta kesti kuukausi tai jopa pari ennenkun koin sen kaikkien hehkuttamaan hurjan rakkauden omaa lastaan kohtaan. Toki asiaa auttaa tuo oma ihana esikoinen joka eilen kävi siskoaan ekaa kertaa katsomassa! Meni muuten tosi hyvin! Paijas, silitti, hali ja suukotti. Minäkin sain osuuteni <3. Tosi hyvä ensi suhtautuminen ollakseen itsekin vielä pieni taapero (1v9kk).
Kaikki siis hyvin, tuloksia odotellaan että koska päästään kotiin mutta kovasti kyllä ymmärrän teidän vielä odottavien halua jakaantua! Tää on ihanaa ! :)

Ps. Ei ne unet tosiaan lisäänny.. ;) synnytys yö valvottiin kokonaan, toka yö nukuin 4h vain sen ansiosta kun kätilö otti vauvan heille hetkeksi, viime yö oltiin yhdessä mutta 2x 2h pätkää sain nukuttua. THATS IT :) yhdet päikkärit yritän tähän päivään saada. Olo on kuitenkin pirteä ja normaali- kiitos näiden hormonien!! :) :)

Kiitos kun jaatte synnytyskokemuksia ja sairaalakuulumisia :) minua ainakin ensikertalaisena helpottaa tosi paljon kuulla millaista oli/on ja miten asiat on mennyt. Kovasti tsemppiä sairaalassa olijoille, paljon onnea ja vauvan tuoksuja jo synnyttäneille :Heartred

Siitzulle paljon tsemppiä! Toivottavasti jatko sujuu paremmin ja saat äänesi kuuluviin! Todella tylsää tuo, ettei edes tutkita vaan tehdään vain yleistyksiin perustuvia johtopäätöksiä. :(

siitzu jaksamista noiha kuulostaa melkei mun tulevan synnytyssairaalan lääkäreiltä... tänää siel oli vuorossa sit ns vanha tiimi reilun vuoden takaa...kuulemma 41+3 saan käynnistysajan mukamas. olin et kuule ku mulla toi lääke ja pitää olla 24h ennen synnytystä ilman sitä ni oli et synnytys vie sen 12-13h ni olin lähellä huutaa taas samal taval ku reilu vuosi takaperin sille. siis ei välitä potilaista yhtää ei mistää ja mistä se tietää ett siin menee 12-13h entä jos vedet menee ilman varotusta pari tuntia injektion jälkeen esim ja sit vauva syntyyki pari tuntia siitä esim ku tällästäki voi käydä. ihmettelen miten siitä muka tuli gyne ku ei tajua mikä ero on 12 ja 24 tunnilla. maanantaina taas sykekontrolli neidille ja sit pitää yrittää nähä mun eilinen lääkäri josko tässä alkas supparit viikonlopun aikan tms että tarkastas tilanteen. eilinen ku oli et pakko käynnistää mulla tuon lääkkeen takia että tulee se 24h ilman injektiota ettei tul massiivista verenvuotoa mulle.

ihana ku ei tartten jäädä sairaalaa pidemmäks aikaa, pääsette nyt alottaa vauva-arjen kunnolla mashaAllah :)

Mekin päästiin kotiin!! Puol kolme lääkäri sanoi ettei terveydellistä estettä kotiin lähdölle, kysyin saako silti jäädä? :) :) ei saanut... Heh. Kolmeks piti olla huoneesta ulos mut sain sentään tunnin lisäaikaa pakata, pumpata ja syöttää ja pukea vauva. No, ihana olla myös kotona ! Kaikki hyvin!

Meillä nous bilirubiinit ja oltii la-su lastenosastolla sinivalolaitteen alla. Äsken käytii ottaa kontrollikokeet ja voi olla, että iltapvällä takas lastenosastolle toiseks vuorokaudeks laitteen alle. Sanoivat, että pimeään vuodenaikaan on enempi näitä bilirubiinilapsia. Onneks hoidot tehoaa käytännössä aina. Mut on se inhottavaa, ku vauvaa ei saa syliin kuin 2-3h välein pikaiselle syötölle ja pikkune joutuu ilman vaatteita makaamaa silmät peitettyinä vaikka kuin itkettäis. :/

Meillä kanssa oli bilirubiinit koholla, mutta asiaa ainoastaan kontrolloitiin sairaalajakson ajan verikokein, kun tyttö kuitenkin syö hyvin. Tuo määrä mitä saa olla koholla riippuu viikoista milloin vauva on tullut ulos. Meillä viikkoja oli 38+1. Neidillä arvo oli korkeimmillaan 230 ja arvo olisi saanut olla 280 muistaakseni. Nyt on pysynyt siinä 226 päivän ajan, ja päästiin kotia :)

Takaisin