Sairaalakassikeskustelu

Minä olen pakannut nyt kolme eri kassia :grin Yhdessä on kamppeet mitä oletan tarvitsevani kun lähtö sairaalaan tulee (sekä eväät, sisäkengät ja vaihtopaita miehelle). Toisessa on minun ja vauvan kotiutumisvaatteet, jotka laitetaan sitten kun kotiinlähdön aika koittaa. Kolmas on sitten siltä varalta JOS mahdutaan ja päästään potilashotelliin osaston sijaan, niin siellä on sitten miehen, minun ja vauvan vaatteita. Ensimmäinen kassi on siis se joka tulee joka tapauksessa sairaalaan mukaan, muut odottaa autossa.
 
Ite en muuten sairaalassa käyttänyt kassista kuin hammasharjaa ja -tahnaa, sekä shampoota ja hoitoainetta. Hiusharjaa ja ponnaria. Sitten tietty oli kiva laittaa omat vaatteet, kun kotiin lähti. Ei olis tullut mieleenkään omia kuteita sotkea synnytystä odotellessa, sen jälkeisiin limoihin, hikiin tai sitten vielä maitoon. Vauvan kassia tartti myös vasta tänään, kun laitettiin kotiinlähtövaatteet...:)
 
Omia imetysliivejä suosittelen ottamaan mukaan! Ja liivinsuojia. Mulla oli maidonnousun jälkeen se sairaalamekko aivan litimärkänä maidosta, kunnes tajusin kaivaa kassista omat liivit. Liivinsuojia sai osastolta, mut vähän olivat kiven alla, joten helpompaa oli kun oli omat suojat mukana ja sai vaihdella just niin tiuhaan tahtiin ku halus. Maidon järjetön määrä tuli mulle aivan täytenä yllätyksenä enkä ikinä ois pärjänny ilman reilun kokosia liivejä. Lisäks mulla oli omat rintakumit mukana, mikä oli kans mun pelastus. Omaa nännirasvaa en tarvinnu ku sitä sain osastolta siinä vaiheessa kun nännit meni rikki. Muuten tarpeeseen tuli kassista shampoot ja hoitoaineet, kosteusvoide, hiusharja, hammasharja ja -tahna, dödö. Suihkuhetki yksinään oli pientä luksusta, joten siihen oli kiva hieman "panostaa" niin että oli omat hyväntuoksuset tuotteet ja rasvat jne. Mies lueskeli mun tuomia lehtiä, mut itseä ei paljon lehdet kiinnostaneet vauvan tultua. Olo oli tosiaan niin räytyny (ja onneks näytti olevan kaikilla muillakin), ettei paljoa kiinnostanu oliko jalassa omat vai sairaalan sukat jne. Hedelmiä ei sairaalamenussa ollu, joten niitä oli kiva kun oli mukana. Jotain karkkia tuli myös syötyä ja mehuja juotua kassista, mut muuten kyl sairaalan sapuskat riittivät mainiosti.
 
Takaisin
Top