Sairaalakassikeskustelu

Mä pakkaan sairaalakassin NYT! Muuten en saa sitä tehtyä varmaan ikinä...
 
Minä en ole vielä pakannut mitään. Jotenkin tuntuu, ettei yhtään tiedä mitä sinne pakkaisi mukaan. Meillä siis olisi tarkoitus mennä Taysin potilashotelliin mikäli oma ja vauvan vointi on ok ja sinne mahtuu. Mutta en oikein tiedä sitten kuinka paljon sinne pitäisi varata vauvalle vaatetta mukaan. Käsittääkseni siellä pitäisi olla vaipatkin omasta takaa, kun osastolla ne taitaa saada käyttöönsä sairaalan puolesta.
 
mullaki viittä vaille valmiiksi pakattu.kosmetiikka ja evästykset ainakin puuttuu.en oo yhtään miettiny noita eväshommia! Pitää varuiks ostaa jotain minkä voi pakata jo nyt jos ei kiireessä/kivuissaan tms pysty mitään leipiä alkaa tehdä.
 
Meillä ei oo mitää eväitä...siis en osaa niitä vaan jotenki päättää/ostaa. Pitää mennä perjantaina miehen kaa kauppaan, ni saa ite valita jotain.
 
Pakkailin tuossa vauvan laukun. Mietin, että mahtaisiko se pärjätä automatkan (45min) kuvan mukaisilla varustuksilla.
Eli pitkähihainen body, terättömät potkarit, äitiyspakkauksen ohut hattu, hupullinen karvahaalari (ideana siis laittaa huppu päähän tuon ohuen lakin päälle), sukkia ja tumppuja on kahdet, ohuemmat ja paksummat. Kuvasta puuttuu vielä virkattu peitto, joka sitten laitetaan turvakaukalossa päällimmäiseksi.
Kovin on asut pinkkiä ja pupuaiheista, voi lapsirassua jos nyt päättääkin syntyä poikana :grin

DSC_9023.jpg
 
Ihana setti Neida. :) Uskoisin että pärjää, tuo haalarikin näyttää paksulta. Mulla on ohuempi haalari, pelkkä fleece, mut sitte mulla onkin bodin ja puolipotkarien päälle vielä haalari. Ja sit vielä kans fleecepeitto kaukaloon päällimäiseksi. :)
 
kyllä varmaan pärjää. :) mulla on kans vauvalle body, puolipotkarit, collegehaalari, sukat, pipo, hanskat ja se mun kutoma turvakaukalopussukka. sitte on myös kans tuo fleecepeitto. :)

mulla on jo monta päivää ollut suunnitelmana pakata noille kosseillekin "lähtöreput" valmiiksi. jos vaikka sattuu yöllä lirahtamaan vedet, niin ei varmaan aivot ihan täysillä pelaa että mitä noille kannattaa ottaa mummulaan mukaan ja mitä ei... :grin
 
Ah joo Ninetsu, varmaan noi vanhemmat lapsetkin tarttis jotkut reissukassit valmiiksi :p Tosin meillä mumma tulee varmaan tänne jos on tarvis, mut onhan nuo hyvä olla olemassa. Puhtaat petivaatteet on ollut lastenvahteja odottamassa jo kauan jos olis tullut yöllä lähtö, mut tosiaan joskos noille lapsillekin jotain... :rolleyes:
 
Täälläkin on pojan vaatteet valittuna,meni vaikeeksi että kummat sitä pistää,
joten päätin pakata mukaan molemmat vaihtoehdot :) Pipoa en myöskään
osannut etukäteen valkata, joten mukaan lähtee monta joista sitten katson mieluisen.
tässä hiukan kuvaa mitä olin ajatellut laittaa hänelle päälle, lisäksi mukana on tuo raidallinen "neule"
JOS ilma on kylmä niin laittaa lisukkeeksi. Automatkalle on varattuna myöskin varuiksi fleecepeitto :p

Kotiinlähtö vaatteet.JPG
 
Tässäpä meiän vauvan kotiutumisvaatteet.. Kassissa on tosin vielä semmonen paksumpi nallehaalari (niinku suitsalla tossa ylempänä, mutta valkosena :) ) joka jäi kuvaamatta. Lisäksi pakkasin kassiin fleecepeiton ja harson. Saapa nähä millaset kelit on sitte (piitkän ajan päästä) ku synnytän. Matkaa tosiaan sairaalasta kotiin n. 15 minsaa autolla :)

Niin ja pakkasin varalta seka 50 että 56 senttiset pöksyt ja bodyt.. jos sieltä nyt se jytkyneiti tuleeki että 56 oiski sopivammat :grin. Tosin nuo 50senttiset raidalliset pökät näyttää mun mielestä isommilta ku viereiset 56 senttiset o_O

WP_20140415_009.jpg
 
Ihanan hempeetä dulun vaatteissa. Mulla ei oo vielä juurikaan vaaleanpunaista tai edes siihen suuntaan, koska odotan sitä vaatteiden tulvaa ystäviltä ja suvulta. Ja sit voi olla, et menee meidän kotiutumisvaatteet vaihtoon jos tulee jotain ihanaa lahjaksi ja mies saa sitten pestä ne.

Toi pöllöpipo on aivan loistava! Mä katson taas torstain kokoarvion jälkeen lisäänkö vaatteisiin myös 56 cm vaihtoehdot.
 
Apua.. Meillä ei taida edes olla kun yksi 50cm body ja kasa 56cm kun ovat niin isoa vauvaa povanneet. Vaikka ei hän kyllä ole edes yläkäyrällä. Pitäskö vielä lähteä ostoksille ennen h-hetkeä o_O
Huomenna taas arvio äippäpolilla niin saa suuntaa..
 
Ei mullakaan ollu, kun kai yhdet 50cm potkarit kun tää maailmaan tuli ja hyvin on pärjätty :) vähän alkuun vaatteet pyöri päällä, mutta nyt on hyvä etten ostanu niit 50 senttisen vaatteita... ne kun ei mahdu kun sen pienen hetken :wink
 
ei mullakaan ole ainoatakaan 50cm vaatetta vauvalle! :) pojat ovat olleet sen verran isoja ja pitkiä, että niitä ei ole heillä tarvinnut niin en ajatellut tällekään hommata. jos ei sitten äitiyspakkauksessa ole tullut 50cm vaatteita, mutta itse en ainakaan niitä ole ostanut.
ja yllättävän paljon muuten on noissa vauvankin vaatteissa kokoeroja.
 
Juu niin on, olen huomannu ihan saman jutun :rolleyes: en tiedä miks joidenkin valmistajien vaatteet pitää olla niin pirun leveitä ettei kädet pysy hihoissa.. kuinka paksuja ne luulee näin pienten olevan? o_O
 
Mä oon muuten kassista tarvinnu tähän mennessä tasan hammasharjaa ja -tahnaa, omat crocsit on jalassa, kännykän laturia, bepanthenia (käytän huulirasvana) ja tissirasvaa. Nii ja lääkkeet + vitamiinit. Mies o vetäny vähä suklaata, mie en oo omiini koskenu ku ovat hyvin pitäneet ruuassa. Omia vaatteita en oo osastolla käyttäny vaik aattelin et ois kiva (liikaa vaivaa), suihkussa käyn varmaan kotona seuraavaks :P Ja vedet meni kunnolla vasta sairaalassa ni alushousuja ja ehkä sukkia lukuun ottamatta menee varmaa samat vaatteet päälle lähtiessä ku missä saavuin.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Mä just illalla mietin että nyt kun on kassit pakattu niin pitäiskö ne käydä vielä kerran läpi turhuuksien varalta mutta eipä mulla siellä hirveesti mitään ton enempää ookaan. Paitsi niitä eväitä, mutta ne onneks säilyy vaikka kotimatkalle saakka!
 
Mun kassissa on varmasti kaikkea turhaa, mutta olkoon. Jos en pakkaa sitä kirjaa mukaan, kaipaan sitä ihan varmasti. Jos taas jätän herkut kotiin, niitä tulee ikävä. :) Omia sukkia ja alushousuja en tiedä käytänkö, mutta ne eivät paljoa paina. Kotimatkalle minulla on toiset vaatteet, kun ei tiedä missä pyjamahousuissa sitä tulee kodista lähdettyä. :p
 
Takaisin
Top