Sairaalakassi

Nyt on sairaalakassi pakattu, ainakin melkein. Jotain pikku-juttuja vielä puuttuu. Esikoinen oli ihmeissään että minne olen menossa kun pakkaan. Sanoin että otan tämän kassin mukaan kun menen synnyttämään vauvaa. Hän kertoi heti että hän tulee mukaan. [;)]

Hui, mä en oo kerenny miettimään vielä ees mitään sairaalakassia!! Pitäsköhän munki pikkuhiljaa?! :D meillä ku on luomuleena samana päivänä laskettu aika.. :)

Mie meinasin pakata eri kassit.....siis vauvalle on jo pakattu hoitolaukkuun kaikki tarpeellinen siis vaatteita ja harso sit pakkaan itselleni kassin johon meinasin lökäpöksyt, joku mukava paita, omia pikkuhousuja, siteitä, liivinsuojia, imetysliivit, HUULIRASVAAA!!!! ja sit jos myöhemmin laittas vielä jotain evästä. Lukemista ei tarvitse sillä tuskin kerkee/jaksaa mitään ylimääräistä....kamera tietty vielä.....

Mä kans pakkaan eri kasseihin vauvan kamppeet ja omat kamppeet.. Vauvan kassi jo valmiina ;)

Mistä te tiedätte minkä kokoset/minkälaiset vaatteet vauvalle kassiin pakkaatte? :o ..mitä jos sieltä tuleekin joku hormoonihirviö eikä noi 50cm mahdukaan? ..tai jos ilma kotiutumispäivänä onkin lämpösempi/kylmempi kun mitä on suunnitellu? tai mitä vaatteita sitä ylipäätänsä muutenkaan vauvalle osaa ottaa sairaalaan?? ..tai päättää ne kaikkein söpöimmät ja kivoimmat noista kaikista vaatteista? :DD Voi eiii.. pitää varmaan alkaa munkin miettiin jo :D

satu`:  mä varmaan kerkiän moneen kertaan vielä venksalta ees ja taas tota vauvan sairaalakassia ennen ku se lähtö sinne synnärille tulee [:D]

Noista vaatteista, oon lähes varma että kaikille vastasyntyneille mahtuu nuo koon 50 vaatteet. Siis vaikka oliskin pidempi, niin onhan ne vaatteet aina vähän väljempiä. Eli menee hyvin päälle vaikka vauva olis yli 50cm pitkä. Itse en oo ostanut kuin yhden bodyn ja potkarin kokoa 50. Esikoiselle en ostanut yhtään sen kokoista. Kotiuduttiin silloin 56 vaatteissa ja "vähän" isothan ne oli. Mutta tekivät tehtävänsä. Mä laitan samaan kassiin vauvan ja omat vaatteet. Siitä että otammeko mukaan vauvalle toppapuvun vai jonku kevyemmän ulkoilupuvun niin täytyy katsoa lähempänä sitten millaiset ilmat on. Ja noista siteistä, niitä musta on turha ottaa kun sairaalasta niitä saa. Ainakin meillä. Sitä kun vuotaa niin paljon että ei noista kaupan siteistä oo mihinkään, vaikka olisikin suurin imukyky.

Mä aattelin, et otan mahdollisimman vähän tavaraa mukaan sit ku se lähtö tulee. Mies saa sit myöhemmin tuua jos jotaki tarttee. sairaalan ja kodin välinen matka ei oo onneksi pitkä, 2-3km.
Lienekkö tarttee ottaa ees mitään omia tossuja tms mukaan..? Eiköhän niillä sairaalan tossuilla sen muutaman päivän köpöttelyt köpöttele [:D] vai ?

Hygienia tarvikkeet, kamera,kännykkä, neuvolakortti, pikkuhousuja,liivinsuojia.. Eiköhän siinä oo kuitenki ne kaikista tärkeimmät mitä itte aluksi tarttee? Nii ja se HUULIRASVA [:D] [:D]
Mä tyydyn sitte niihin sairaalan "vaippoihin" kun kerta niin monet ovat sitä mieltä et ne on kaikis parhaimpia imua aatellen.. [:)]

Vauvalle omaan kassiin laitoin valmiiksi harson, oman tutin (onko järkevää?), body, puolipotkarit, päällyshousut ja päällyspaita, sukat, alulakki, päällyslakki. Kattoo sitte et millanen ilma on siihen aikaan, et onko jo kovin kylmää vai ei... Eiköhän se mies osaa sit ottaa joko toppapuvun tai sit jonkun kevyemmän.
Mitenhän on, et tarvisko ottaa esim jonkinsortin villahaalarin tai muun sellasen jonka laittaa sit toppapuvun alle muiden vaatteiden lisäksi??

Noista vauvan vaatteista vielä, parempi liikaa kun liian vähän eli varasin kassiin yhden 50cm puvun, sit vähän isommat potkarit ja siihen sopivan bodyn lisäksi on myssy ja pipo, tumput ja töppöset sekä vanuhaalari ja heti kun mummi saa villapuvun valmiiksi niin se lisätään vielä kassiin..... Jos siis hattivatti on jättiläinen niinku jo kaikki epäilee =) niin onpahan nuo potkuhousut mitkä varmasti mahtuu. Meillä matka on 15 km.

Eilisessä neuvolan perhevalmennuksessa tuli puhetta noista vauvan kotiutumisvaatteista ja talviajan vaatteista niin neuvolatädin ohje oli, että pakkasella aina yksi kerros villavaatetta. Se on kuitenkin hengittävää materiaalia ja pitää kylmällä vauvan lämpöisenä eikä hiosta kuten moni keinokuituinen materiaali.  Eli se lienee hyvä pakata mukaan kotiutumisvaattekassiin, sillä lienee ainakin jossain nollan tuntumassa lämpötila pyörii tuolloin marraskuulla [:)]

Mulle on useampi synnyttänyt antanu ohjeeksi että tyyny mukaan osastolle, jos tahtoo nukkua edes vähän. Ja tuo on kyllä ihan totta, sillä mulla on se mukana melkeen aina ja joka paikassa jos yön yli ollaan...

Muuten on pussukka suurin piirtein valmiina vauvaa varten ja itselleni olen kaivanut ne imetysliivit komerosta tuonne hollille. Eiköhän se mies tarvittaessa saa tuotua vaatteita ja jotain muuta. Ja mp3 -soitin on postissa odottamassa, että hakisin sen ja lataisin täyteen rentouttavaa ja rauhottavaa musiikkia.

Minäki sain nyt vihdoin aloteltua oman sairaalakassin pakkaamista. Vielä jotain pieniä juttuja sieltä puuttuu, jotka voi ottaa sit lähdön hetkellä vasta mukaan.. vauvan pussukka ollu tosiaan jo pitkän aikaa pakattuna [:)]

No jokos on naisten sairaalakassit pakattuina?[:)]

Mulla on tosiaan se vauvan kassi nyt pakattuna, ja voi taivas kun sinne tulikin ängettyä sitä tavaraa! Mutta kun pitää omasta mielestä mukamas olla montaa kokoa ja eri lämpösiä kerroksia kun se keli voi olla mitä vaan ja entäs jos sillä tytöllä onkin ne tiu'ut siellä koipien välissä kun se oli silloin rakenneultrassa vähän epävarmaa niin täytyy olla eri värisiä ja sitten tietysti liioittelin sen vaatetarpeen vielä kertaa tsiljoona ja ja..[:D]

Mutta tuon oman kassin pakkaamisen aloittaminen on jotenkin nihkeää, en tiedä miksi, mutta ei yhtään huvittaisi. Muksun ottaisin kyllä jo vaikka heti jos se olisi sopivan kokoinen, mutta tää oman kassin pakkaaminen vaan ei innosta.. Ajattelee, että no miksi edes aloittaa, kun niitä extrasuperhyperplusplus siteitä ei oo vielä tullut ostettua tai kun niitä imetysliivejäkään ei vielä ole jne. Kuitenkin sais kassit olla valmiina jos ennen aikojaan pukkaa ulos tulemaan, ollaanhan tässä jo puoliksi auki ja pehmeitäkin. Tilanne vaatii ryhdistäytymisliikkeen[&:]

Tänään sain kummanki kassin pakattua valmiiksi, vaavin ja omani. Eikähän tuossa kauaa menny ku vaan sai itteä niskasta kiinni. Saas sitte nähä onko kuin paljo turhaa tavaraa mukana tai sitte joku tosi tärkeä on unohtunu. Mutta eiköhän tuo mies voi tuua loput. Tärkein oli saaha omat reiskat mukaan [:D]

Mä vähän oon huolissaan siitä, et oonko osannu pakata oikeanlaiset vaatteet vauvalle sairaalakassiin mukaan. Mutta onneksi ei oo vielä lunta maassa eikä hirveitä pakkasia [:)] Oon kerenny jo kertaalleen purkaa ja taas pakata vauvan kassin [:D] Omat sisätossut on vielä kaivamatta esiin tuolta varaston uumenista. taitavat olla jopa pahvilaatikossa vielä muuton jäljiltä. jos ottas aino tossut ku kerta carina ottaa reinot, mietin et kehtaako ainoja ottaa [:D]

Mulla on kassi pakkaamatta edelleen... Tuntuu että vaikka mulla on lappu missä lukee mitä tarvitaan, niin en silti vaan osaa ottaa niitä tavaroita [8|] Ja voi elämä taas mikä ongelma mulla: en tiedä mihin kassiin ne tavarat pakkais [:D] Että ottaako ihan vaan repun vai oikein kunnon kokoisen kassin vai minkä [:D]

Otatteko te joitain omia vaatteita? Alushousuja, jonkun kylpytakin tms? Rintsikat? Mä oon nyt ihan pihalla taas... no, ehkä se siitä sit kun alkaa vaan hommiin...

Mä pakkasin omia pikkareita. Ja omat sukat jotka saa sit vetää jalkaan ku lähtee sairaalasta kotiin. Aattelin hengailla ihan niissä kivoissa sairaalan pyjamoissa sen ajan mitä siellä ollaan :) Kotiutumis vaatteet vaan pakkasin mukaan.
Kävin ostamassa varta vasten uuden kassin Prismasta, sellanen jäätävän iso kangaskassi [:D][:D]

Mie otin omia pikkareita ja sukkia. Meinaavat ottä on melko lötköjä ne sairaalan sukat.
Sitte pyjamahousut, collegehousut ja pari t-paitaa.
Ne Vaaleanpunaset reiskat tietty.
Imetysliivejä parit.
Puhelimen ja kameran laturit.
Kirjan, tuskin tarttee mut onpahan mukana.
Omat shamppoot sun muut tökötit.
Jos vielä jotaki pillimehua tms sinne laittas ja pari suklaapatukaa.
Vauvalle otin sukkahousut, sukat, bobyn, sitte semmosen samettisen paita-housu yhdistelmän eli päälyvaatteet vai miksi sitä ny sitte sanotaan ku ei osaa suomea [:D]
Pikkusen myssyn.
Sitte villapuvun sukkineen vanttuineen ja myssyineen jos oikein kylmä sattuu olemaan. Ja tietty toppapuku. SEn köytin jo valmiiksi turvakaukaloon niin eipähän ainakaan unohu ku ukko tulee meät kotiin hakemaan [:D]
Sitte otin kapalon ja oma kudotun peiton vauvalle.

Heh.. mulla on sama ongelma, et mihin kassiin mä ne tavarat pakkaan. Halusin kerätä kerralla kaikki, mut kun ei oo viel kaikkee. Otan vaan kotiin lähtö vaatteet ja varmaan alusvaatteita. Imetysliivit tulee alkuviikosta postitse, jos ne nyt olis sopivan kokoset. Sit tarvis kait liivinsuojuksiakin, kun eihän sitä tiiä miten vuotaa! En oo ihan vakuuttunu, et vauvallekaan löytyy viel kaikkee. Esim. pieniä villavaatteita meillä ei kyllä vielä oo. 

No pakkaamatta on laukku täälläkin! Ja sille olis ollu jo käyttöä, kun viikonloppu meni sairaalassa yllättäen. Nyt pitää kyllä alkaa keräillä sinne edes ne tavarat, joita ei muuten tarvitse ja kassiin lista sieltä puuttuvista tavaroista, niin saa ne sitten nopeasti kerättyä. Ongelma on vaan se, että käytän suurta osaa tavaroista, joita sinne pitäisi pakata...Kun käytän noita tavallisia vaatteitakin, joita käytin ja käytän vaikka en olisi raskaanakaan. On niin pieni maha :)

Näköjään se kassi kannattaa varata mukaan, vaikka menisi vain päivystykseen käymään.
Toisaalta nyt ehkä tajuaa paremmin, mitä sinne kannattaa ottaa mukaan. Olikin ensimmäinen kerta elämässä, kun olin sairaalassa. Jäi oikein hyvä mieli siitä reissusta, joten synnyttämäänkin on mukava lähteä samaan paikkaan.

Takaisin