Sairaalakassi

luomuleena

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin nyt laittaa tällasen ketjun, kun eihän siinä enää niin kauaa mene kun saa ryhtyä pakkailemaan sairaalakassia. [;)] (Tai onhan siihen vielä aikaa) Jostain oon lukenut että jos on sisaruksia niin voi ostaa lelun, mikä annetaan sitten sairaalassa. Se on niinkuin lahja vauvalta isommalle/isommille siskolle/veljelle. On kuulemma sitten sisarusten helpompaa hyväksyä uusi vauva. Oletteko te muut ajatellut tätä asiaa kenenllä on jo lapsia? Onko ihan hölmöä ostaa joku lelu, minkä vauva tuo mukanaan syntyessään? Koska en mä ainakaan halua tehdä lapsistani materialisteja.

Mulla itsellä ensimmäinen lapsi tulossa.
Mutta miehen puolelta suvussa on tapana, ostaa isommille sisaruksille lahjoja, jotka ovat sitten vauvalta. Mutta mun mielestä ne isommat lapset ei ole silti yhtään sen enempää tykänny tai ollu tykkäämättä siitä vauvasta. Ne lapset välittää niistä lahjoista ja niiden laadusta, eikä niinkään siitä keneltä se on.
Toi nyt on vaan mun mielipide...

Ma ole paattanyt, etta tana vkl pakkaan ekan kassin jo valmiiksi...jos tama flunssa hellittaa. Taalla pitaa vieda kaikki mahdollinen sairaalaan, vaipoista lahtien... Eka kassi on niin kun aidille, missa on yokkarit, pesujutut, siteet tms tms. Toinen kassi babeille, jossa on ekat vaatteet, pyyhkeet, vaipat tms. ja kolmas kassi on sitten sairaalasta lahtoa varten, joka sitten tuodaan myohemmin...lahtovaatteet babeille ja aitille. Pakko saada pakattua jo, jos lahto tuleekin aikasemmin...ja on yks stressin aiheuttaja vahempana [:D]

Voi pitääpä sun pakata paljon Tuplin :) On varmaan hyvä alottaa pakkaaminen ajoissa että muistaa kaiken tarpeellisen ottaa [:)]
Mä en ite ole vielä pakkaamista miettinytkään, mitähän kaikkee sitä osaa sit ottaa mukaan..hmm...
Täytyy varmaan ruveta pikkuhiljaa miettimään[;)]

Tuplin onpas sulla pakkaamista!! [8|]
Ite en oo osannu ajatella ollenkaan koko asiaa.....
Mutta kait sinne pitää ottaa ainakin
-hammasharja ja pesujutut
-tohvelit
-vauvalle vaatteet kotiinlähtöön
-turvaistuin
-vaippoja??
- ??????

Kunnon imeviä kk-siteitä, ne sairaalan kaitasiteet on ihan hirveitä vaippoja. Ennemmin vaikka yösiteitä kun niitä tyynyjä jalkoväliin! *muoks* ja omat pikkuhousut, ne sairaalaan verkkoseksipöksyt on aika epämukavia :)

Mun kassiin tulee menemään: neuvolakortti, hammasharja ja -tahna, omat pesuaineet+ dödö, hiusharja, mp3-soitin, imetysliivit ja liivinsuojia, vaatteet itselle ja vauvalle kotiinlähtöä varten, terveyssiteitä, lukemista, tohvelit ja mahdollisesti omat yökkärit ja aamutakinkin pakkaan. Niin ja kamera tietysti! Matkalle tietysti turvakaukalo, peitto ja harso. Muuta en ole vielä saanut päähäni, jälleen kerran yrittää kaivella muistilokeroita, mutta eihän siitä mitään tule..[:D]

Tuota esikoisen lahjomispuolta en ole edes osannut ajatella, luulen että voi meillä olla ihan toimivakin idea ostaa joku pieni juttu vauvalta lahjaksi. Esikoinen kun on kovasti jo ilmoittanut haluavansa ostaa jonkun pehmolelun vauvalle sitten. Saisivat molemmat jotain toisiltaan. En minäkään silti usko, että tuo esikoisen tykkäämiseen varsinaisesti vaikuttaa suuntaan tai toiseen, mutta ei luulisi haittavankaan[:)]

Ehdottomasti HUULIRASVA mukaan! Pillimehuja tai muuta juomaa mitä on helppo juoda vaikka makuultaan. [:)] jotain pientä ja nopeaa naposteltavaa.

Saaks tiedustella tosta huulirasvasta, että miks ihmeessä? :D monessa paikassa ihmiset toitottaa, et huulirasva kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan.. mut siis onks siihen joku ihan oikee syyki? kuivuuks huulet synnyttäessä vai mitä ihmettä? [:D]

Juu tosiaan pillimehut on hyviä ja samoin banaani. Silloin esikon kanssa pyysin miestä hakemaan huoltamolta juurikin näitä. Unohtuivat siinä hässäkässä kun lähdettiin niin kotiin. Sitten kun mies tuli niiden kanssa takaisin saatiikin jo mennä synnytyshuoneeseen (tai miks sitä nyt kutsutaan). Täällä meillä päin on meinaan sellanen käytäntö että jos ei ole vielä tarpeeksi auki niin mennään toiseen huoneeseen ja sitten kun on tarpeeksi auki niin mennään sinne synnytyshuoneeseen.
Nämä mä ainakin otan mukaan:
neuvolakortti
dödö
hammasharja + tahna
shamppoo ja harja
college asu ( mä oon enemmän housu ihmisii enkä haluu olla aamusta iltaan sairaalan yöpaita päällä)
lelu esikoiselle
KAMERA
ehkä omat tossut (ne sairaalan ei oo mitkään kivat)
imetys liivit + liivin suojuksia
Siteitä en ota, koska viimeksi vuosin kuin seula eikä normi siteen edes ++++++ olisi riittänyt. Sairaalasta saa niitä "mukavia" super paksuja melkein kuin vaippoja. Niitä otin viimeksi muutaman kotiinkin kun lähdin.
Vaippoja en myöskään ota, sillä sairaalasta niitä saa.
Ja sitten kun esikoinen ja mies tulee katsomaan vauvaa pyydän miestä ottamaan mukaan videokameran.
Sitten kun päästään kotiin, niin mies saa tuoda mukanaan kun tulee meitä hakemaan
vauvan kotiutumis asu
omat kotiutumis vaatteet
kaukalo
Nuo vaatteet on pakko laittaa ajoissa valmiisi kun ei muuten mies tiedä mitkä vaatteet tuo, jos vain selitän. Helpompi laittaa ne toiseen kassiin valmiiksi ja sanoa että tuo se kassi kun tulet meitä hakemaan. [;)]

Te jotka odotatte esikoista tai miks ei muutkin niin aiotteko ottaa perhehuoneen? Meille ei tule kysymykseenkään koska mies on esikoisen kanssa kotona. Silloin kun sain esikoisen niin emme olleet perhehuoneessa. Olisi kyllä ollut kiva olla, mutta kyllä sitä yksinkin pärjää.

ALKUPERÄINEN: luomuleena
Te jotka odotatte esikoista tai miks ei muutkin niin aiotteko ottaa perhehuoneen? Meille ei tule kysymykseenkään koska mies on esikoisen kanssa kotona. Silloin kun sain esikoisen niin emme olleet perhehuoneessa. Olisi kyllä ollut kiva olla, mutta kyllä sitä yksinkin pärjää.

Tein Oulaisissa synnärillä harjoittelun tuossa ennen joulua ja siellä kyllä semmoinen reilu 2 v esikoinen oli perhehuoneessa mukana!

Me ollaan näin esikoista oottaessa vähä puhuttu, että jos otettas perhehuone kun se vielä onnistuis ku ei oo muita lapsia, mutta onkohan se kovin kallis?

Jossakin oli, että perhehuone maksaa saman ku 2x sairaalan päivämaksu.. eli siis molemmista vanhemmista laskutetaan joka päivä se joku muutama kymppi.. vai mitä se päivämaksu nykyään onkaan? .. voi olla et on sairaalakohtasia erojakin, mut ainakin jostain luin näin.

Me haluttais kanssa miehen kanssa perhehuone.. paljon kivempi olis yhdessä olla vauvan kanssa ekat päivät ja yöt. Meiltä on kuitenkin sairaalaan hieman vajaan tunnin ajomatka..

Olishan se perhehuone varmasti kiva mutta ei taida TAYSissa ainakaan olla mahdollisuutta..? Mutta luotan siihen että yksinkin pärjää, miehellä voi vaikeempaa olla kun joutuu lähteen yksin kotiin [:)] Tosin, varpajaiset täytyy pitää! [:D]

Me keskusteltiin miehen kans tosta perhehuoneesta nyt ihan kunnolla eilen, ja taitaa olla niin ettei sitä kuitenkaan oteta. Meiltä on lyhyt matka sairaalaan, niin ihan hyvin mies voi käydä kotona yöt [:)] Kaippa mä pärjään yöt yksinki [:)] 

Me ei olla edes ajateltu ottaa perhehuonetta, sillä miehen pitää töissäkäynnin lisäksi hoitaa kotona koirat ja kissat. Mies jää isyyslomalle sitten kun me vauvan kanssa kotiudutaan. Meiltä kotoa on n.20min matka sairaalaan ja miehen töistä n.10min. Ja mun mielestä meidän sairaalassa oleva perhehuone on myös sen verran pitkälle varattu, että lähsekään kaikki haluavat eivät sellaista saa.

Juuri puhuin tuosta sairaalakassista oman äitini kanssa, hän on vaan mennyt sairaalaan ilman mitään tarvikkeita. Kyllä siellä oli kaikki tarvittavat [:D] no mutta äitini viimeisestä vierailusta siellä onkin jo 21 vuotta aikaa.

Me ollaan kyllä ajateltu mennä perhehuoneeseen, jos vapaita vaan on. Tuolla niitä ei muistaakseni ollut kuin 2 tai 3, että ei ole takuita päästä kylläkään. Sellaisessa olin viimeksikin, ja nyt tämä oli miehen toive. Mutta meneehän se normaalikin :) Täällä hinnat näyttävät noissa olevan 65€/päivä. Esikoinen saa asustaa sen aikaa anoppilassa niin onnistuvat nuo koulukuljetuksetkin normaalisti.

Takaisin