Sairaalakassi

No huh! Tolla hinnallahan olisi jo hotellissa! Enpä ole tajunnut, että perhehuone maksaa, ehkä sittenkin vaan kotiin nopsaan...

Perhehuoneessa maksetaan 2 vuorokausimaksua. Olin kyllä mieluummin vastasyntyneen kanssa sairaalassa kuin hotellissa:)
Vauvalla mitattiin monta kertaa päivässä eka verensokereita ja sitten bilirubiiniarvoa monta päivää keltaisuuden takia. Eli sitä kotiin lähdön aikaa ei kyllä etukäteen tiedä. Toivoa tietty voi!
 
Mieheni sanoi että halvemmaksi tulisi ajaa sairaalaan vaikka viikon ajan joka päivä kun että olla sairaalassa, mutta mietin että jos synnytyksesä ei tarvii lääkitys juttuja nii se jo laski hintaa. Itse kyllä mieluummin olen siellä sairaalassa kun että joka päivä lähteä pienen kanssa jonnekin liikenteeseen. Ei mua hirvitä se hinta eikä saakkaan ajatella niin että pitäytyy jostain kun on kallista maksaa sairaalalasku. Mutta en tietenkään haluaisi siitä isoa pottia tarkoituksella. :wink
 
Taidanpa käydä Ikeasta ostamassa niitä euron käsipyyhkeitä pyllypyyhkeiksi jos kerran käsipaperilla joutuu muuten kuivaan.
Ja olin jo unohtanut noi harsot! Pitäähän mun niitä muistaa ottaa mukaan että saadaan kans kissoille vietyä jo ennakkoon tulevia uusia hajuja :happy:
 
Onko teijän sairaalakassi painava? Oma on aika lailla painavan oloinen, mietin onko siellä jo liikaa tavaraa...
 
Kyllähän tuo nyt painaa, mutta ei mitään järjettömiä. :) Suklaan voi syödä pois niin kevenee! :D
 
Mullakin aika painavalta tuntuu. Mut siellä pitäis olla kaikki tarvittavat. Mutta mieshän sen kantaa, toivon ainakin.
 
Eväät tulee syötyä ja vauvalle yksi vaatekerta päälle, ei montaa grammaa kevene välttämättä! Toivottavasti olisi kylmä keli niin menisi mahdollisimman paljon vaatetta pienen päälle. Mietin jo, että näytänkö siltä että olen tullossa sairaalaan jäädäkseni kun tavaraa tuntuu olevan niin paljon, mutta taidetaan näillä se pari pöivää sitten pärjätä!
 
Tuo harsojen/pyyhkeiden puuttuminen taitaa olla puhtausasia sairaaloissa. Pienempi infektioriski paperiin kuivaa ja sit roskiin, eikä pyykkikoriin.
 
Oma kassini myös painaa ihan riittävästi, vaikka en mielestäni ihan hirveästi ylimääräistä ottanut. Eniten painaa varmaan omat saippuat ym., jotka haluan ehdottomasti mukaan, kun ei kuivahkolle iholle sovi kaikki aineet..

Bolle: saattaa olla tuokin syynä, mutta valtavasti pyykkiä sairaaloista tulee kuitenkin, esim leikkaussalivaatteet ovat ihan kankaisia ja pestäviä. Tavalliset käsipyyhkeet vaan ovat kauhean kovia ja epäkäytännöllisiä ihon pyyhintään.
 
Ainiin ne omat pesuaineet! Aargh, pitää varmaan ostaa uudet kun ei ole mitään vajaita tällä hetkellä.. en kyllä haluaisi kotiin enää niitä raahata, ällöttää minuakin nuo sairaalat... mut ehtiihän tässä, vasta 40+1 :)
 
Mä ostin sairaalakassiin semmoset pikkupurkit shampoota ja suihkusaippuaa, ettei tarvi kaikkee raahata.
 
Mulla oli mukana hotelleista yms. hamstrattuja näytepusseja. Toimii muissakin muutaman yön reissuissa :happy:
 
Mulla on myös sellaiset matkakoon saippuapullot. Kätevät ottaa mukaan kun ei vie paljoa tilaa.
 
Oma kassini myös painaa ihan riittävästi, vaikka en mielestäni ihan hirveästi ylimääräistä ottanut. Eniten painaa varmaan omat saippuat ym., jotka haluan ehdottomasti mukaan, kun ei kuivahkolle iholle sovi kaikki aineet..

Bolle: saattaa olla tuokin syynä, mutta valtavasti pyykkiä sairaaloista tulee kuitenkin, esim leikkaussalivaatteet ovat ihan kankaisia ja pestäviä. Tavalliset käsipyyhkeet vaan ovat kauhean kovia ja epäkäytännöllisiä ihon pyyhintään.
No onhan se paperi kovaa joo :) Omat harsot voi toki viedä mutta entäs niiden pesu? :sad001 Pyykkipussi kotiin.. :sorry: Löytysköhän jostain kaupasta pehemeitä, kertakäyttösiä pyyhkeitä? Tietääkö joku? :anyone
 
No onhan se paperi kovaa joo :) Omat harsot voi toki viedä mutta entäs niiden pesu? :sad001 Pyykkipussi kotiin.. :sorry: Löytysköhän jostain kaupasta pehemeitä, kertakäyttösiä pyyhkeitä? Tietääkö joku? :anyone

Mites carita-liinat? Nehän on pehmeitä. Keittiökäyttöön tarkotettuja kai virallisesti mutta väliäkö tolla :D googlaapa jos ei oo tuttu tuote, ainaki cittareissa ja tarjoustaloissa oon nähny aikoinaan.

Mun sairaalakassissa on ainakin tavaraa enemmän kun laki sallii. Siteistä ja vauvan lakanoista lähtien kaikki pitää viedä ite (asun täällä kreikassa) enkä varmasti oo kaikkeen osannu edes varautua. Saa mies ja anoppi sitten tuoda jos jotain vielä puuttuu :D
 
Minun kassi on tosi kevyt kun tuntuu ettei mitään tartte mukaan. Omat pesuvälineet, kantoliina, muutama harso, pientä evästä ja muutamat sukat. Mies tuo sitten kotiinlähtökassit minulle ja vauvalle.
 
Thalassatar, vilkaistaan :) Ainakin verkkokauppa.comissa 50kpl rulla n. 17€. Kärkkäiselläkin oli myynnissä.

Meillä ei sairaalassa saa käyttää kantoliinaa kuin omassa huoneessa, turvallisuussyistä kuulemma :meh: Ahtaat käytävät ja joku voi tulla ovesta vauhdilla > osuu vauvaan :eek: Saa vain siinä sairaalan vaavisängyssä kuskaa.
 
Noi kertakäyttöiset pesukintaat on kans hyvä ja pehmee vaihtoehto, jos ei harsoja oo! Esim. Tena valmistaa semmosia. Niitä on aika monessa sairaalassa äitien pesureissuja varten, mut toimii myös vauvalla.
 
Meillä ei sairaalassa saa käyttää kantoliinaa kuin omassa huoneessa, turvallisuussyistä kuulemma :meh: Ahtaat käytävät ja joku voi tulla ovesta vauhdilla > osuu vauvaan :eek: Saa vain siinä sairaalan vaavisängyssä kuskaa.

Ihme sääntö. Luulis, että ovella olis helpompi tyrkätä sitä vaavisänkyä ku äitiä ja kantoliinaa. o_O
 
Ihme sääntö. Luulis, että ovella olis helpompi tyrkätä sitä vaavisänkyä ku äitiä ja kantoliinaa. o_O
Joo, ihmettelin tätä kanssa o_O Kätilö tais sanoo, että vauvalle turvallisempaa jos vaan vaavisänkyyn osuu, pelästyy tietty mutta ei satuta.
 
Takaisin
Top