Sairaalakassi

Sairaalakassiin vinkkinä, toimiva yhdistelmä on puolen litran vesipullo+pilli. Pilli menee pullon sisään ja pillin voi sieltä ottaa ulos ja juoda missä asennossa vaan. Testattu, toimii altaassa, salissa, jakkaralla ja imettäessä makuullaan. :D

Kiitos todella hyvästä vinkistä. :D
 
Mitäs sitä olis järkevä ottaa mukaan kun sektiolla mennään? Hygieniavälineet ja kotiinlähtövaatteet? Mitä muuta?
Menee nyt ihan uusiks tää mun sairaalakassin pakkaus
 
Imetysliivit, liivinsuojia, harsoja, mahdollisesti kantoliina, jotain pientä hyvää, omat hygieniatarvikkeet, puhelin, laturi, sisäkengät, oma tyyny, neuvolakortti.. nuo olisivat itsellä mukana varmaan joka tapauksessa. :) Ainoastaan synnytyksessä tarvittavat jättäisin pois eli tens minun tapauksessa. :D
 
Minä otan harsoja sitä varten, että mies voi tuoda niitä omia harsoja kotiin koiralle haisteltavaksi :) ei niitä varmaan muuten tarvitse?
 
Minä otan myös juuri siksi, että voi kotiin tuoda eläimiä varten. Viimeksi ei kyllä osastolla niitä edes ollut..
 
En kans muista, että sairaalassa olisi harsoja ollut.
 
Vauvan röyhtäyttely paperin kanssa ei ollut niin kivaa, joten ne harsot oli kyllä ihan käteviä. :) Jossain sairaalassa niitä kai on, taysissa ei tosiaan normi osastolla saanut, kuten ei noita liivinsuojiakaan.
 
Taysissa ei harsoja eikä pyyhkeitä vauvalle eli pyllyn kuivaus pesun jälkeen ja röyhtäytys toimi käsipaperien avulla joka oli aika perseestä. Liivin suojia oli nyt, mutta itse en käyttänyt koko liivejä sinä aikana kun olin siellä eli melkein koko viime viikon. En ollut ehtinyt ostamaan imetysliivejä, mutta en kyllä niitä kokenyt edes tarvitsevani, oli helpompaa imettää ja pumppailla ilman.
Vaatevaihtoehtoina äidille oli yöpaita tai byjama eli housut ja paita ja perhehuone oli tosi jees ratkaisu varsinkin kun jouduttiin oleen vähän pidempään siellä vauvan ennenaikaisuuden takia. Miehelläkin oli onneks just lomaviikko. Laskua toki odotan mielenkiinnolla, että kuinka monta sataa euroa se nyt tulee olemaan, mutta se aika siellä oli kyllä tosi kallisarvoista varsinkin näin ensisynnyttäjälle! Sai itkeä omalle puolisolle rauhassa kun tunteet heittelehti kokoajan niin rajusti :D
 
Minulla viikon sairaalassa olo maksoi päältä 350€ pari vuotta sitten..
 
Jyväskylässä ei myöskään viime vuonna ollut harsoja tai pyyhkeitä vauvalle. Mutta niiden sijaan käytössä taisi olla jotain lakananpaloja :D Ei tarvinut käsipaperia kuitenkaan käyttää.
 
Mitä, eikö harsoja ja nännisuojuksianole kaikkialla saatavilla! Luulin että tietenkin kuuluvat valikoimiin.. hyvä tietää niin osaa pakata.. harsot kyllä minullakin löytyvät jo laukusta, kissaa varten. Pitää ehkä ottaa vielä yksi lisäksi.. ja nännisuojia hankkimaan lisää... joku sanoi että olisi saanut jopa imetysliivit sairaalasta (Jorvi, yli 20 vuotta sitten), taitaa olla käytäntö eri..
 
Taysissa ei harsoja eikä pyyhkeitä vauvalle eli pyllyn kuivaus pesun jälkeen ja röyhtäytys toimi käsipaperien avulla joka oli aika perseestä. Liivin suojia oli nyt, mutta itse en käyttänyt koko liivejä sinä aikana kun olin siellä eli melkein koko viime viikon. En ollut ehtinyt ostamaan imetysliivejä, mutta en kyllä niitä kokenyt edes tarvitsevani, oli helpompaa imettää ja pumppailla ilman.
Vaatevaihtoehtoina äidille oli yöpaita tai byjama eli housut ja paita ja perhehuone oli tosi jees ratkaisu varsinkin kun jouduttiin oleen vähän pidempään siellä vauvan ennenaikaisuuden takia. Miehelläkin oli onneks just lomaviikko. Laskua toki odotan mielenkiinnolla, että kuinka monta sataa euroa se nyt tulee olemaan, mutta se aika siellä oli kyllä tosi kallisarvoista varsinkin näin ensisynnyttäjälle! Sai itkeä omalle puolisolle rauhassa kun tunteet heittelehti kokoajan niin rajusti :D

Meidän 5 vrk Kotkassa perhehuoneessa makso 540 euroa ja kyllä mielellämme tuon summan maksamme kun tykättiin siellä olla ja ruoatkin oli hyviä:)

Siellä ei myöskään ollut harsoja tai pikkupyyhkeitä. Käsipaperiin ohjeistettiin kuivaamaan. Ihmeteltiin sitä tosi paljon, mutta sehän näyttää olevan käytäntö monessa paikassa.
 
Mä olin Taysissa potilashotellissa kolme yötä vauvan kanssa ja siellä oli yksi harso, pyyhkeet ja kaikki perustykötarpeet vaatteita lukuunottamatta. Omat hygieniatarvikkeet tarvitsi. Kätilöiltä sai lansinohia. Liivinsuojia multa puuttui ja ne olisi ollut tarpeen sairaalakassissa.

Paljon tuntuu olevan eri käytäntöjä sairaaloiden välillä.
 
Hyvinkäällä ei ole liivinsuojia (näytepakkauksen sai), harsoja eikä pyllypyyhkeitä, pääasiassa käytetään käsipaperia, mutta pukluilta voi suojata myös sellaisilla päänalusilla, jotain lakananpaloja. Itse en liivejä viitsi käyttää ilmakylvyt parempi, joten ei suojille olisi edes käyttöä. Muoks. mulla siis on liivit ja suojia pakattu, mutta en käytä...
 
Hyvinkäällä ei ole liivinsuojia (näytepakkauksen sai), harsoja eikä pyllypyyhkeitä, pääasiassa käytetään käsipaperia, mutta pukluilta voi suojata myös sellaisilla päänalusilla, jotain lakananpaloja. Itse en liivejä viitsi käyttää ilmakylvyt parempi, joten ei suojille olisi edes käyttöä. Muoks. mulla siis on liivit ja suojia pakattu, mutta en käytä...

Kiitos tiedotuksesta. Olen menossa Hyvinkäälle nii osaa sit varautua. :)
 
Hyvinkäällä ei ole liivinsuojia (näytepakkauksen sai), harsoja eikä pyllypyyhkeitä, pääasiassa käytetään käsipaperia, mutta pukluilta voi suojata myös sellaisilla päänalusilla, jotain lakananpaloja. Itse en liivejä viitsi käyttää ilmakylvyt parempi, joten ei suojille olisi edes käyttöä. Muoks. mulla siis on liivit ja suojia pakattu, mutta en käytä...

Kiitos tiedosta. Olen myös menossa Hyvinkäälle :) Kuulostaa aikamoiselta pihistelyltä, että käsipaperia käytetään [emoji44] katsoja on pari mukana tuotavaksi kotiin kissoille, mutta täytyy ottaa varmaan pari vielä lisää.
 
Meidän 5 vrk Kotkassa perhehuoneessa makso 540 euroa

No huh! Tolla hinnallahan olisi jo hotellissa! Enpä ole tajunnut, että perhehuone maksaa, ehkä sittenkin vaan kotiin nopsaan...
 
Takaisin
Top