Sairaalakassi

Mun mielestä phk:ssä ei myöskään ollut, mutta naikkarilla os.42 ("hautomo") ehkä oli, ihan 100 varmaksi en uskalla sanoa.

Naikkarilla pitäis synnyttää, mutta paree varmaan ottaa toi oma rupunen mutta pieni matkafööni mukaan:) meinasin ihan että ihan jopa laittaudun sielä sairaalassa kun kuvia otetaan ja tulee vieraita, mut saas nähä jääkö haaveeksi kun oon muutenkin niin laiska meikkaamaan yms. Saahan just synnyttäny olla vähän räjähtänyt:grin

Jos siltä tuntuu, niin ota oma varmuudeksi mukaan :) Mulla ei ollut synnytysten jälkeen tarvetta föönailla, vaikka pitkä ja paksu tukka onkin (jotain kertonee, että viime kerralla kampaajalla pelkkää väriä levitettiin 1,5h, ja ihan perus liukuvärjäys....), mutta tosiaan tuolla hautomossa pötkötellessä, kun ei muutakaan tekemistä ollut, niin teki mieli vähän laittaakin. Paransi fiilistäkin :)

Toi on muuten niin totta, että suihkussa käyminen ja pikkanen ehostus piristää kummasti olotilaa synnärillä. En nyt koko ajan ollut meikattuna, mut sit laitin pikkasen ehostusta, kun joku tuli katsomaan. Mä itse käytin myös omia vaatteita kun olin siellä ti-la...ne sairaalapyjamat on ihan kauheita.

Juu ja ne sairaalan "aamutossut" on ihan kamalan epämiellyttäviä kumijalkineita, tälläkertaa ajattelin ottaa omat mukaan.

Mä tepsutin viimeksi villasukissa koko synnärilläoloajan. Oli vapun aikaan ja aika sateista, mutta ei lattiat tuntuneet olevan sillain märät. Villasukkia meinasin nytkin. Täytyy ehkä ottaa kahdet, jos kastuu käytävillä, jos tulee vierailijoiden mukana lunta/märkää sisään.

Mä sain kans sairaalakassin tai repun pakattua toissapäivänä noin suurinpiirtein ainakin, Kotiinlähtökassin sitte jouduin laittaa erikseen, kun ei kaikki mahtunu samaan kassiin. Pari kantoliinaa (rengasliina ja pitkä trikooliina) kun vie sen verran paljon tilaa siellä repussa. Varmuuden vuoksi ajattelin, että vois olla hyvä idea laittaa kassi ajoissa valmiiks. Vähän sellainen olo, että tällä ipanalla on vähän kiireempi kuin mitä sisaruksilla on ollu. Mutta se jää nähtäväksi.

Kai tässä itsekin pitäis alkaa laittamaan sairaalakassia valmiiksi. Asutaan kylläkin niin lähellä sairaalaa että mies pystyy tarvittaessa nopeesti hakemaankin jos jotain unohtuu. Ehkä tärkeintä olis muistaa ostaa evästä jo kaappiin miehelle ja mulle.

Mä en oo pakannu sairaalakassia. Jotenki tuntuu, etten osaa edes pakata mitään mukaan ennakkoon. Varmaan ehkä pelkästään perus hygieniatavarat ja sitten puhelin ja laturi.

Vauvalle oon vaan katellu kotiutumis vaatteita jo valmiiksi, jotka mies saa sit ottaa mukaan samalla kun tulee hakemaan meidät kotiin :rolleyes:

Näin jälkikäteen aatellen .. pakkasin oman kassin supistusten välissä :D

Otin hygieniatarvikkeet, imetystopin (en omistanut
Liivejä, ) karkkia ja suklaata, limsapullo jääkaapista, villasukat, laturi, lansinoh-voiteen

Turhaa oli mulla liivinsuojat, (ei maito valunut) omat kalsarit.

Mies toi perästä vielä kameran ja tukisukat. Kotiutumisvaatteet olin laittanut turvakaukaloon. MUTTA poika oliki 46cm ja 2,6kg niin koon 56 vaatteet oli säkkejä... :O

Ois kantsinu olla mukana harsoja, niitä ei ksshp osastolla ollut. Salista sai pari mukaan mut heitin ne pesuun kun en tajunnu et niitä ei saa lisää. Joku oma peitto ois ollu hyvä vauvalle kans. Ois saanu jo kodin tuoksua ♡

Mä myös pakkasin sairaalakassin vasta vesien menon jälkeen supistuksia odotellessa.
Omalla kohdalla esim kaikki mun ja miehen eväät jäi syömättä, mies kävi päiväsaikaan kanttiinissa.
Omat alushousut oli turhia, imetysliivit oli pariin otteeseen päällä. Muuten vaihdoinkin omat vaatteet vasta kotiin lähtiessä.
Omat pesuaineet ym oli käytössä, meidän huoneessa ei ollut sen kummempia sairaalan puolesta.
Kamera ja kännykkä latureineen tais olla hyödyllisimpiä kassista.
Vauvalle olin varannut vaatekerrat kokoa 50+56. Näistä pienemmät oli sopivat tälle kirpulle (tai nekin vähän isot) Jotkut tumput kannattaa olla mukana! Tällä pojulla on ainakin tosi pitkät ja terävät kynnet. Sit olin ottanut neulomani peiton mukaan. Ja omalle nännivoiteelle tuli myös käyttöä, sairaalasta saatiin vaan tosi pieni näyte.
Pahoittelut jo etukäteen tekstin mahdollisesta sekavuudesta ja kirjoitusvirheistä.

Pari viikkoa sitte otin kassin eli repun esiin ja sitä pikkuhiljaa pakannu. Repun päällä on sit muistilappu neuvolakortista ja hammasharjasta. Jotain juotavaa sit vielä pitää keksiä muun evään lisäksi.
Pitäs vielä laittaa pyyhe ja muovipussi repun päälle jos sairaalaan mennessä menee vedet vänkärinpaikalle, ukko ei oo siitä kovin innossa matkaa kuitenki se tunti, huonolla kelillä kauemmin.

Vinkkinä auton penkille se äitiyspakkauksen kosteussuoja ja pyyhe tai pari siihen päälle.

Hmm pitääkin tyrkätä kamera laturiin, jos ei saa kännykällä ottaa kuvia. Myös muutaman välipalapatukan vois nakata tuosta kassiin kun niitä satuttiin ostamaan sekä minä että mies maanantaina paketilliset. Sain anopilta joululahjaksi sudokuja/ristikoita ja kilon säkillisen lakuja niin laitoin ne jo kassiin. Myös vauvan vaatteet ja jotain alusvaatteita ehtinyt itselleni jo pakkaamaan. Loput heitän sit paniikissa kun alkaa tapahtua :D

Nyt on sairaalakassi hammasharjaa, -tahnaa, dödöä ja puhelimen laturia vaille valmis. Heitän ne sinne huomenna ennen kontrolliin lähtöä, jos vaikka en kotio enää pääsekään. Hei te, jotka Tayssissa ootte synnyttäny, niin onko edelleen niin ettei siellä saa synnytyssalissa pitää puhelinta päällä? Meillä ei miehen kanssa oo muuta kameraa, ku nämä puhelimista löytyvät.

Kai kännykän vähintään offline-tilassa (lentotila) saa pitää päällä? Itellä kokemusta vain Lohjalta, siellä sai olla puhelin ihan normaalisti päällä koko ajan.

Jorvissa myös sai kuvata kännykällä. Lentotilassa pitäisi olla ok. Taysista en toki tiedä. Luulisi nettisivuilla sanottavan jos olisi ehdoton kielto.

Muistaakseni lentotila on ok, ja silloin kamera toimii. Sanotte sit vaan kätilöille, että yhteydet on poikki, eli lentotila on asetettu. Tai lainaatte kameraa!

Mulla pakattuna järkkärikamera laukkuun, kun mun mielestä puhelimen kamera on sen verran hidas et voi jäädä tärkeät hetket joko kuvaamatta tai sit voi tulla sumeita kuvia. Onhan tuo nyt vähän rasittava raahata mut mies sen joutuu sinne ja sielä kuskaamaan:wink
Minä tahon paljon kuvia ja muistoja, ainoo et sit h-hetkellä saa kamera pysyä mun lantion yläpuolella paitsi sit ku vauva ulostuu, se nyt on pakko kuvaa

Kun oon jopa kuullut, et tuo kännykkäasia voi olla kätilökohtaista. Joku voi olla asiassa tarkempi kuin toinen. Mä toivoisin, että vois ottaa kännykällä kuvia, kun meillä on kännykässä paremmat kamerat, mutta en vaan uskalla jättää sen varaan.

Takaisin