Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Flover
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua ei se ulkonäkö vaatteissa haittaa, mukavuuden takia omat haluan. Ehkä johtuu siitä kun olen lyhyt ja leveä niin vaatteet on liian pitkiä. Muistikuva on että oli epämukavat.

Mulla kans mielikuva et sairaalan vaatteet on tehty isoille ihmisille...

Mies hoputtaa kassin kanssa, en oo vielä aloittanut. Toi, että laittaa vauvan vaatteet kaukaloon ja vasta sitten mukaan, kun kotiutuksiin aika, on hyvä tieto. Mä jotenki aattelin, että sinne sairaalaan mennään heti sen kaukalon kanssa, kun neuvolan videossakin taisivat mennä.

Joensuussa ainaki oli ihan sopivat ne sairaalavaatteet. Mulla oli mekko päällä. Oon siis kokoa s normaalisti ja pituutta 165 cm eli en mitenkään kauheen pitkä ole. Mutta toki jokainen tekee niinkun itse haluaa, mukavuus ennen kaikkea. :)

Joo varmaan kätevää tehdä niin että mies tuo kotiutuessa vauvan tavarat. Eipähän pyöri siellä huoneessa tiellä sitten. :)

Mä oon varmaa sairaalan vaatteissa. Viimeks tuli verta ku teurastuksen jäljiltä ja hikoilinki niin paljo, ettei sit tarvii omia vaatteita likastaa. Imetysliivit kyl aattelin rykästä päälle, ku lähtö tulee. Jos siis joudutaan sinne osastolle jäämään. Hope not! Mut jos vuodelepoon joutuisin tyksiin, ni sit oisin varmaa omissa vaatteissa...

Omat sukat on kyl pakko muistaa :)
Tyksissä tosiaan saa 2-osasia. Nukkuessa ainakin niitä käytän, ku sillo vuotaa eniten :/ En omia verestä...
Mahtaako mistään oikeesti saada skumppaa... Skumpaksi ne sitä sanoo, mut on omppulimpparii tms. Lakuu ja luumuu pitää muistaa ottaa, et saa mahan toimimaan kunnolla synnytyksen jälkee.

Omia siteitä kyllä suosittelen, sairaaloissa on aina vähän mitä sattuu. Toki jotain on aina.

Onko tyksin siteet jotenkin huonontunut siis? Sillon 8 ja 11 vuotta sitten oli ainakin niitä kunnollisia isoja siteitä jotka imi hyvin... Pitääkö tässä ny lähtee jätti side ostoksille?

Joensuussa oli ainakin tosi hyvät siteet ku siellä vuodeosastolla tällä viikolla makailin. Siellä oli ihan vaippaversioitakin :D Otan itelleni vaan vähän ohuempia mukaan, ne riittää mitä tuli äippäpakkauksessa ja siinä libero kassissa.

K-SKS:ssa kans niitä "vaippamalleja" ja sit isoja paksuja normaalimpia siteitä, ei menny vaatteet likaseks vaikka sitä isompaa vaippaa sai vaihdella aluks 1-2h välein... Siellä on kyl törkeen kuuma, et ihan sikskin yöks omat yövaatteet ja päivällä kantoliina pikkusen iisimpi sitoa omien vaatteiden päälle. Toiveissa kyl ois, et max yks yö siellä ja sit aamusta kotiin, mut saapahan nähdä. Mies saa kyl tuoda sit syömistä jos pidempään joutuu olemaan, sairaalaruuasta se on satavarmasti pakki aivan jumissa tai sit vesipaska lentää :(

Tyksissä kyll 2014 tammikuussa oli kyll hyvin niitä siteitä ja tais olla paria kokoakin. Ne oli sitä sairaalamallia.

Mä oon pitäny ihan niitä sairaalan vaatteita vaik ne pöksyt kyl on niin inhottavat ku ei taho kokoo löytyä... mut sitä vuotaa sen verran ja aina jostain tuntuu valskaavan ni ei ainakaan omat kamppeet sotkeennu.... Ja ruoka on mun mielestä ollu oysissa ihan syötävää joka kerta, ainakaan ei oo ite tarvinnu laittaa ☺mut mä oon niin kaikki ruokanen et menee alas kyl vaik millanen pöperö....
Mulla on ollu kotiutumis vaatteet kassissa omat, ja imetys liivit oli kolmosesta vihdoin mukana ja ne kyl heti päälle laitoin ku posahin maitoo täyteen... huono oli ku en tarpeeks liivinsuojia varannu matkaan ni, valskas joskus liiveihinki.. eli niitä tällä kertaa lisää mukaan...

Minä nyt jo pidän imetysliivejä kun ovat niin mukavat päällä eikä muut liivit enää mahdu. Ihanasti joustaavat. Kahet niitä omistan ja toisetki oli tarkotus synnärille ottaa. Kauhulla vain ootan liten isoks nää pamahtaa ku maito nousee ku ennestään jo f kuppi.

Mulla siis ruokarajotteita ja todella herkkä maha, et siks oon tosi tarkkana mitä suuhuni pistän. Ihan tavallista laitosruokaahan ne sairaalan pöperöt on :)

Mulla itellä onneks maito noussu kunnolla vasta kotona, et pärjänny yksillä liivinsuojilla sairaalassa. Imetysliivit toki ehdottomat, vaikka melko sama ois olla ilman liivejä ku vauva lähes tauotta tissi suussa :D Kotona se oliki sit ihan helvettiä ku tissit turpos kivikoviks keilapalloiks ja eihän niitä meinannu saada millään edes vähää tyhjättyä... Kuumassa suihkussa itkun kans sai onneks vähän helpotettua ja muutamassa päivässä tasaantui maidontulo :)

Hui kuulostaa hurjalta toi maidonnousu. Meillä vissiin joensuussa opetetaan pumppaamaan jos haluaa sen opetella. Heillä oli siellä erikseen imetyshuone, jossa kaikkia imetysvälineitä jne. Vauvojen hoidolle oli myös omat huoneet.

Ja kaalinlehdet hyviä rauhoittamaan niitä tissejä kotona :) pitääkin muistuttaa miestä sit että ennen ku hakee minut ja vauvan kotia nii käy hakee kaalinpään valmiiksi :D

Paljon niitä liivinsuojia kannattaisi varata mukaan? Kuinka paksuja siteitä ootte hommannut?

Tarviiko muuten muualla ottaa mukaan omat sisäkengät? Taysissa suosittelivat ottamaan sellaset molemmille, jotka voi pestä tai heittää menemään. Kokoja saatavilla tosi huonosti sairaalan omissa kengissä.

Mä luulen että joka paikassa suositellaan omia sisäkenkiä/aamutossuja tms koska tosiaan kokoja on huonosti saatavilla ja malli ei sovi kaikille, ei ainakaan meikäläiselle.

En muista enää missä ketjussa oli puhetta niistä Liberon laukuista, mutta ajattelin infoilla että itse sain rekisteröitymisen jälkeen n. 2 viikossa tuon lapun kotiin ja tänään kävin lähimmässä K-Supermarketissa, niin siellä niitä vihreitä kasseja oli hyllyssä eli nappasin omani. :) Tosin kassatäti ei oikein tuntunut tietävän tästä mitään.

Edellisillä kerroilla olen unohtanut sisäkengät ja se on harmittanut. Sairaalasta saa lainaan (Jorvi), mutta olivat ihan liian pienet ja leveät mulle. Tällä kertaa eka asia minkä pakkasin sairaalakassiin oli sopivan kokoiset lipokkaat.

Takaisin