Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Flover
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mie oon meinannu jo monta päivää pakata kassia valmiiks mut aina se on jotenkin unohtunu...illalla vasta muistaa,kun lapset nukkumassa ja sitte ei enää jaksa...vauvan vaatteetkin on vielä varastossa paitsi ulkovaatteet...
Meillä sairaalassa jokaiselle kolmelle on yritetty pakko syöttää tuttia hoitajien toimesta aina siihen asti kun oon asiasta karjassu...kahdella nuorimmalla on ollu lappu siinä sairaalakaukalossa,missä lukee ei tuttia :)
Pakkaan laukkuun vain hygieniatuotteet ja kotiutumisvaatteet sekä kamera,laturi ja puhelin...en imetä myöskään tätä neljättä,mutta koskaan ei oo pulloja kotoa tarvittu mukaan...viimeksi olin viikon sairaalassa ja vauva ei ollut vierihoidossa ollenkaan niin silloin oli lehtiä,läppäri ym mukana,mutta ne toi mies myöhemmin eli en suoraan ottanu mukaan,kun synnärille läksin :)

Mulla on pakattuna oma sairaalakassi, mutta sieltä puuttuu vielä naposteltavaa ja joku lehti tms. Imetysliivit on kans vielä ostamatta ja pakkaamatta mukaan. Liivinsuojia ja nännivoide on mukana.

Vauvan kotiutumisvaatteet pakkasin turvakaukaloon, saa mies ottaa ne mukaan, kun tulee hakemana meitä kotiin. Harsoja tosiaan ehkä vois laittaa tuohon vauvan kassiin, niin ei tuu kotiin lähtiessä ongelmia, jos puklaakin.

Mun omat kotiumisvaatteet ajattelin tehdä niin, että jos ei pysty tulla niillä samoilla kotiin, joilla meni sinne sairaalaan, niin mies saa kotoa sitten tuoda jotain.

Otatteko sairaalaoloajaksi omia vaatteita? Mietin et varsinki synnytyksen jölkeen vois olla kiva olla omissa yökkäreissä sairaalan kasvun sijaan... Onko husis ne semmoiset kauheet vaaleenpunaiset takit? Ja ne sairaalan sukat... Ja kengät...

Itte käytän kyll osastolla sairaalan vaatteita. Eihän ne mitään kauneimpia ja seksikkäimpiä vaatteita oo :D mutta ajavat asiansa :) Tyksissä sai ainaki viimeksi valita joko kaksiosaisen puvun tai sit sen kaavun. Imetysliivit otan sairaala-ajaksi kotoa mukaan.

Mä otan kyl omat vaatteet, paljon mukavammat päällä.. Varsinkin öisin se pitkä kaapu on suoraan sanottuna saatanasta, kyljen kääntäminen lähes mahdotonta :D

Sama täällä, omat vaatteet mukaan. Ekalla kerralla olin sairaala vaatteissa ja tokalla oli omat mukana ja oli kyllä paljon miellyttävämpää.
Sairaalakassia en oo pakannut, ajatus työtä vaan tehnyt sen eteen. Eipä siinä kauaa nokka tuhise ku tavarat laittaa kassiin kun alkaa tuntua että lähdön hetki lähestyy :)

No mä aloin tässä kans ny sitte pohtimaan, pitäiskö mun yöks ottaa sittenki omat kuteet ja niillä sairaalan kuteilla sit aina päivät (ei mua päivisin ne rytkyt haittaa, mut nukkuminen voi olla kyllä tuskallista...) Tätä pitääkin pohtia, kiitos teille, olis muuten tullu taas mieleenkään...

Siis mitä vauvanvaatteita ootte pakannu kotiatuloa varten? Oon aina pitänyt itseäni suht maalaisjärkevänä ihmisenä enkä varsinkaan olis uskonu et saan tollasesta asiasta ongelman, mut näköjään! :D Ei viittis koko lipastoo pakata mukaan Laitoin tohon nyt pitkähihaisen bodyn, sukkahousut, paksummat housut ja fleecehaalarin. Meillä on kaukalossa lämpöpussi. Mitä vielä???

Me ajateltiin ottaa pieni pullo kuohuvaa mukaan. Onko jollain ollut mukana, miten sairaalassa suhtauduttiin siihen?

Mä pakkaan bodyn, potkuhousut, villapuvun, tumput, kypärämyssy ja paksumpi myssy sitten toppapuku. Auto hakee sairaalan ovelta ja vie kotiovelle, joten hyvin vähän ulkoilman kanssa kosketuksissa.

Bebe, mustakin ois kiva semmonen pikku skumppapullo, en tiiä mitä sanoovat, joissain sairaaloissa kuitenkin olen kuullut että tarjotaan skumpat.

Ai nii, ja 50cm vaatteet, tuskin otan eri koko vaihtoehtoja.

Mun ilmeisesti pitää alkaa purkamaan kohta noita pienimpiä vaatteita pois. Onneks mulla ei oo 50cm vaatteita kun vauvan pitäis nyt jotain olla niin iso... Voi olla etten saa yhtään 56 cm käyttöönkään... Jos ees kotiin niillä sit pääsis...

Minä pakkasin turvakaukaloon muovipussiin vauvalle 50 ja 56 vaatteet varmuudella. Mies voi tuua sitten kun kotiudutaan. Ja pakkasin vähän enemmän ku varmaan tarviis, mutta ku en osannu päättää esim minkä potkupuvun otan. Saapipahan sitten valita siellä ollessa. Mä pakkasin pitkähihasen bodyn, sukkahousut, potkupuvun, housut, paidan, tumput, töppöset, sukatkii tais olla. Sit oli sellanen kolitsipuku. Alusmyssy ja päällysmyssy ja kaukalopussi. Eiköhän tuossa oo tarpeeks ja osaahan ne kätilöt siellä synnärillä kertoo sitten mitä sille pienelle kannattaa päälle laittaa.

Tutin ja tuttipullon pakkasin myös, harsoja, liivinsuojia, nännivoiteen, omat kotiutumisvaatteet, ohuempia siteitä (katoin kyllä, että siellä vuodeosastolla oli tosi hyvät siteet jäkivuodolle ja niitä ajattelin ensitilassa käyttää).
Ainakin nuo pakkasin. Kamera kulkee tietysti kännykässä mukana ja laturi kulkee laukussa muutenkin aina. Hygieeniatarvikkeet oon laittanu myös. Naposteltavat vielä puuttuu, mutta toisaalta niitä voi mieskin hakee jos tarvii ja meillä ainakin oli hyvin tarjolla äideille ruokaa tuolla vuodeosastolla joensuussa. Jääkaapista sai hakea jugurttia ja muuta mitä siellä nyt sattu aina olemaan.

Itse ajattelin olla ihan sairaalavaatteilla siellä, oli mun mielestä paljon ilmavammat kun omat vaatteet.

Eihän ne mitään nättejä oo, mut toisaalta kuka siellä kattoo minkä näkönen sä oot ja kyllä mun mielestä synnytyksen jälkeen saa vähän "pöllähtänytkin" olla :D Siellä on kuitenki äitejä samassa tilanteessa ja tuskin kenelläkkään siinä vauvan hoidon lomassa tulee mieleen kattella miltä toiset näyttää. :D

Takaisin