Sairaalakassi

Millaisia ulkovaatteita otatte vauvalle kotiintulovaatteiksi? Olin ajatellut, että en hanki minikokoista lämpöistä haalaria, koska sitä ehtii käyttää niin vähän aikaa, vaan että vauva saa olla tämän kevään makuupussissa vaunuissa. Nyt kuitenkin aloin miettimään, että pitäisikö kuitenkin hankkia jonkinlainen haalari, koska siihen turvakaukaloon voi olla vaikea saada vauvaa kiinni, jos on makuupussissa. Äitiyspakkauksen haalarit ovat kovin isoja, joten käyvät varmaan vasta sitten syksyllä.
 
Saatiin anopilta toppahaalari kokoa 50, ei ees välttis mahu päälle...mutta oli ollu prismassa -70%. Itse en olis ostanu, olisin pukenu vaan kerroksia matkaa varten:grin
 
Mä oon ostanut lindexiltä sellaisen kevyesti topatun fleecehaalarin, periaatteessa vastaava kuin äp:n vanupuku. Sillä lähdetään kotiin ja sitä varmaan voi sen ekan kuukauden käytellä, mitä ehkä tollasta vähän paksumpas tarttee.
 
Meillä on toppis kokoa 50-56, oli nameit:ssä alet niin äitini oli ostanut :D on meillä sitten fleecehaalarikin, jos kelit sattuisi niin paljon lämpenemään.
 
Meillä on sukulaisilta saatu fleecehaalari kokoa 50 ja sillä mennään. Jos tulee isompi vauva, ettei tohon mahdu, niin sitten vaan vauvalle joku viltti tiukasti ympäri. Meillä on lyhyt matka kotiin ja jos pikkusen kiinnittää istuimeen jo sisällä, niin ei pääse kylmettymään. Tuntuisi turhalta hankkia mitään sen ihmeellisempää, sillä kevätvauva ei niitä kauaa tarvitse. Ekat pari viikkoa kumminkin oleillaan kotosalla.
 
Meillä kans name itin 50/56cm toppis vauvalle ku näillä leveyksillä ei tiiä kuinka kylmä vielä huhtikuussa on :)
 
Joo tähän vuodenaikaan erot on varmasti aika suuret pohjoisen ja etelän välillä, parisataa kilometriäkin voi vaikuttaa säähän jo paljon! Sitä en tullut etelän asukkina itse edes ajatelleeksi, että pohjoisemmassa on varmaan huhtikuussa vielä helposti pakkasiakin...
 
Meilläkin nameitin toppis 50-56 cm ja sillä mennään. :)
Ei ne keväät täällä etelässäkään lämpösiä oo, ainakaan ko asuu merenrannassa.

Tänään illalla mä pakkaan synnäri kassin.
Kirjottelen sit mitä kaikkea sinne pääty.

Alkaa oleen olot päivän jälkeen sen verta tuskaset et pakko saaha se valmiiks.
 
Muokattu viimeksi:
Sairaalakassi pakattu, kassista 1/3 vei namit ja herkut :happy 1/3 vauvan tarvikkeet ja 1/3 kosmetiikka. Samalla listalla pakkasin kuin esikoisen kanssa, mutta nyt jää kyllä omat tohvelit kotiin, raahasin viimeksi omat ja miehen -> turhaan :happy8
 
Sieltä osastolta saa kyllä mehua mielinmäärin :-) Ne rahtaa imettäjille juotavaa litrakaupalla! Ja kättärillä ainakin sai käydä omaan tahtiin jääkaapilla... Herkkuja siellä ei tietenkään ollut..
 
Mä oon niin nirso mehujen suhteen, et parempi ottaa omat :D lapsuuden traumat jääny sairaalan mehuista.. en edelleenkää pysty juomaan sitä karseeta hedelmämehua mitä joka sairaalassa on aina tarjottu. Oli tuollakin jääkaappi vapaassa käytössä ja tarjolla näkyi appelsiineja ja munkkeja :P
 
Ai niin eväistä sen verran, että niitä ei ollu mun listalla, koska aamiaisetkin lensi viime kerralla pihalle siinä aika toimituksen alkuvaiheessa ja sen jälkeen join vaan mehukeittoa ja mehua, jotka sairaala tarjos, eli eväät olis ollu ihan turhia. Olisin varmaan oksentanu suoletkin pihalle jos joku olis jotain energiapatukkaa edes tarjonnu. Synnytyksen jälkeenhän on heti tarjolla voileipää, ja mies ehtii sitten seuraavat päivät haeskella ympäri kaupunkia niitä asioita joita mieli tekee ja jotka on ollu 'kiellettyjä' raskaana ollessa...eli mukaan en koe tälläkään kertaa tarvitsevani mitään ravintoa :)
 
Voi mä en oo vielä kerennyt uhrata ajatustakaan sairaalakassille, mutta täältä sain hyviä vinkkejä! Ei oikein muistakaan mitä sitä pitikään pakata mukaan vaikka yhden lapsen oon käynyt synnyttämässä :D muistan et kovasti kyselin silloin vinkkejä muilta et mitä kannattaa pakata mukaan. :) huulirasva kannattaa ottaa mukaan! Se sairaalan huoneilma kuivattaa huulia.
 
Pari asiaa mitä ilman en synnärille lähde jos joskus toinen ihme tapahtuu ja sinne päädyn:

- ceridal öljysuihke & Acon kosteuttava ja viilentävä intiimivoide, alakerta suorastaan huusi noita synnytyksen jälkeen ja ah sitä ihanuutta miten helpottivat pissalla käyntiä ja kävelyä.

- jos yhtään peräpukamaa raskauden aikana, niin niitä voi tulla synnytyksessä lisää, joten varmuudeksi mukaan supot ja rasva tai ainakin resepti niihin.

- rasvaa/öljyä vatsanahan kutinaan, esim. raskausajan bepanthenia niin voi laittaa nänneihinkin ja huuliin, vaikka se huulirasva sinne kuuluukin käsilaukkuun aina.

- luumuja! Helpottaa kummasti isommalla asialla käyntiä synnytyksen jälkeen.

- pikakahvia! Osastolla kahvia sai vain aamiaisella ja päiväkahvilla satkissa ja kahviokin auki vaan joskus ja jouluna.

- villatakki, villasukat ja joku huivi, mun on aina kylmä sairaalassa.

- hygieniatarvikkeet itselle ja voi sitä oloa, kuinka hyvältä tuntuikaan käydä suihkussa ja laittaa päälle puhtaat vaatteet ja vähän meikata kun koitti kotiinlähtöpäivä ja suihkaista vähän hajuvettä korvan taakse.

- puhelin ja tabi, sekä niille laturit ja kuulokkeet tabille. Toisaalta mä en juurikaan tabiin tainnut koskea toukan syntymän jälkeen.

-hoitokassi jossa toukan kotiutumisvaatteet ja olennaisia hoitotarvikkeita jos vaikka autoon tulee vika matkalla ja itselle mm. rintakumit ja pumppu jos ei imetys ois onnistunut.

-käsilaukku jossa kukkaro, äitiyskortti, nessuja, huulirasva jne.
 
Takaisin
Top