Sairaalakassi

Kyfi1993

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tästä en löytänyt oikeen puhetta joten kirjoitampa itse.

Elikkäs mitä kaikkea olette pakanneet/aiotte pakata sairaalakassiin?
Esikoinen tulossa, joten ei oikein ole tietoa ja varmasti moni muukin näitä vinkkejä kaipaa. :-)
 
Samaa pohdin täällä! :)
Vauvalle ja itselleni olen jo pakannut kotiinlähtövaatteet. Vauvalle on kevyttoppahaalari, myssy, sukat ja tumput, pitkähihainen body ja puolipotkarit. Kassista löytyy myös fleecehaalari ja kaukalossa on pussi, jotta voi sitten valita sään mukaan mitä pistää päälle :) Itselleni ostin ihanan fuksian värisen peplumtopin, jolla on helppo imettää ja nätin puristamattoman hameen. On kiva lähteä nättinä kotiin uuden tulokkaan kanssa. Osastolle otan vielä lökärit ja pari imetystoppia.
Mukaan ajattelin ottaa myös:
- kamera ja akut
- tabletti ja lehtiä viihdykkeeksi
- hygienia tarvikkeet: liivinsuojat, hammasharja, dödö, meikit jne
- maidonkerääjiä? Tarviiko?
- SUKLAATA ja pähkinöitä
- ihana termosmukini, oon himo teenjuoja :D
- oma pehmeä viltti, jolla kölliä osastolla
- äitiyskortti
- kaukalo autoon

Siinä nyt mun tän hetken ajatuksia sairaalakassini sisällöstä. Oon mukavuudenhaluinen, kuten ehkä päätellä voi, niin mies saa raahata mulle just niin paljon kamaa kuin koen tarvitsevani :D Vähemmälläkin varmasti pärjää, mutta mä haluan tehdä sairaalassa olosta mahdollisimman mukavaa. Onneks siinä on mäkkäri lähellä :'D
 
Ton kaukalon voi isä tai kuka sitten hakemaan tuleekaan ni tuoda mukana, sitä ei sinne kannata raahata aikasemmin. Me ollaan tehty niin et myös kotiinlähtöä varten omat ja vauvan vaatteet tulee kaukalon kanssa sitte kun on aika kotiin lähteä. Ei oo tarvinnu isoa kassia roudaa mukana..

Mut siis puhelin, laturi, äitiyskortti, liivinsuojia, imetysliivit, omat olo vaatteet, tutti vauvalle, rintakumi, ja omat hygienia tavarat.. Tulee ekana mieleen.. Lukea en oo koskaan saanu aikaseks ja sairaalassa on lehtiä laidasta laitaan ainaki KYS issä oli... Ja suklaata yms on mies tuonu jos on tehny mieli.. Noi omat vaatteetkaan ei mitää pakolliset oo. Oon pitäny sitä sairaala kaapua yöllä ei haittaa jos sotkeutuu maitoon vaik imettäessä, päivös aikaa omia rentoja lökö vaatteita sit... :) ja niit ihan karseita sairaala pikkareita oon pitäny koska ku ei jälkivuodon määrästä tiiä ni omat sit vasta kotiin lähtiessä päälle..
 
Meillä on toiveissa perhehuone, niin isimies jää meidän kanssa sairaalaan :) Eikä se kaukalo siellä autossa paina, siinähän sen iskee samalla kyytiin. Meillä tosiaan on se 70km suuntaansa synnärille, niin ei viittis hirveesti turhia reissuja ajella :) Onhan se vähän eri, jos asuu muutaman kilometrin päässä.
 
Mä tossa pakkasin just ja mukaan näköjään tulee:

-Omat ja vauvan kotiintulo vaatteet (vauvalle; pitkähihainen body, puolipotkarit, sukat, neule, housut, tollanen "karvahaalari", puuvillapipo ja lämmin pipo, villasukat, itse kudotut tumput...) ja aluvaatteet on koossa 50 ja 56 :D
-Itselle sairaalaan rennot vaatteet
-Tutti vauvalle
-Omaa kosmetiikkaa (huulirasva, ponnareita, dödö, hiusharja, kevyt meikkivoide, siteitä...)
-Harso
-Viltti vauvalle koppaan jos ilma niin vaatiikin
-Imetysliivit
-Liivisuojat
-Sudoku

Syötävät käsken miehen hakea kun tekee mieli, voi meinaa tehdä mieli mitä vain ja ei varmasti sitä mitä pakkaisin :joyful:
Neuvolakortti, puhelin yms. onkin jo käsilaukussa aina valmiina.:angelic:
Koppa meilläkin on autossa sitten valmiina, en sairaalaan sitä ota vaikka meilläkin on kyllä n. 50km synnärille :)
 
Mää en ole edes ajatellu koko sairaalakassia. Tosin tuskin sinne kauheasti mitään ylimääräistä otan, kaiken pitäis mahtua käsveskaan ja mies voi tuoda sit ne kotiintulo vaatteet kun sen hetki on. Mää jotenkin jo kauhistelen miten muka meijän vauva voi mahtua 50 tai 56 cm vaatteisiin. Mies sanoin et minkä kokoisena luulen vauvan syntyvän :D ootan ihan selvästi semmosta dumboa :D
 
No niinhän se on. Meillä on pari kilsaa sairaalaan joten on helpompi sitte tuoda sellaset mitä ei tarvi heti. Ja perhe huoneen jos saatte nii siellähän pitää kumminki olla koko ajan ja tota matkaa ei varmasti huvikseen ajele montaa kertaa. Hyvä pointti en ajatellut tota kirjoittaessa kommenttia aiemmin.. :)
 
Meiltä on reilu sata synnärille ja mies saa tuoda kaukalon jne sitte kun kotia lähdetään. Ei se kuitenkaan voi synnärille jäädä koko ajaksi. Saa nähdä tuleeko välipäivänäkään käymään, olen siis sillä asenteella, että 2 yötä siellä ja sitten kotia.
 
Laukku pakattu ja otan mukaan vaan tarpeellisen, mies tuo lisää tavaraa jos tarvetta. Matka on n.40km yhteen suuntaan ja mies tulee käymään päivittäin:)
Eli minulle vaatteet kotiin lähtöä varten, muuten käytän sairaalan kaapuja. Imetysliivit ja suojia+nännivoidetta. omat hygienia tarvikkeet, kamera, puhelin, laturit ja vähä luettavaa. Vauvalle piti ottaa pipo ja sukat, niitä ei ollut synnärillä (kaukalo ja kotiin lähtö vaatteet mies tuo vasta kun mennään kotiin). villasukat ja kuulokkeet. Miehelle pitää muistaa pakata vielä eväät synnytykseen ja neuvolakortti mukaan kun tulee lähtö. Itselle en pakkaa mitään evästä ku osastolla keittiö auki 24h ja en yhtään tiiä mitä tekee mieli sitte synnytyksen jälkee:hungry: siinäpä ne tais olla:p
 
Perhehuoneestakin saa kyllä mies käydä asioilla, en nyt tietenkään 70 km suuntaansa päivittäin ajelisi, mutta siis sitä meinaan ettei siellä tarvi kuin tatti istua. Mies kävi meillä melkein päivittäin kotona kun kissat oli jossain vaiheessa siellä yksin. Ja mä tilailin pariinknm otteeseen mäkkärin antimia sinne osastolle :-)
 
-äitiyskortti
-suklaata ja muuta omaa ruokaa
-tossut
-olovaatteita
-laturi kännykälle
-kännykkä
-mp3
-hammasharja & -tahna

Kotiin pakkaan valmiiksi vauvalle kamat, niin tuleva isukki nappaa ne sitten mukaan kun hakee turvaistuimen. Ajattelin tulla itse kotiin niissä vermeissä missä sinne läksinkin. Matkaa on se huimat 3km, joten uskon pärjääväni sen matkan vaikka ihan kaikkea ei olisi mukana. Tarvikkeet itselleni pakkaan sitten kun tulee lähtö sairaalaan, sillä varmaan keksin jotain tärkeää vielä viime tingassa & nuo tarvikkeet on semmoisia mitä tarvitsen muutenkin elämässäni. Sairaalassa saa kumminkin äippä ja lapsi kaiken tarvitsemansa, joten en ole kovin huolissani senkään takia.
 
Musta on ihanaa järjestellä tavaroita ja suunnitella. Vaikka meilläkin Jorviin todi lyhyt matka otan silti mukaan kaikkee kivaa paitsi sen istuimen vauvalle.

Uutta vaatetta meille molemmille(ja se ihana uusi vauvapeitto)
Kosmetiikkaa(meikit,kosteussuihke,kosteusvoidetta, putsarit)
Ajanvietettä(lukemista,pädi)
Raaka-suklaata
Juotavaa

Sairaalasta saa mielestäni ihan hyvää ruokaa, vaipat, siteet, jne. Liivisuojat kantsii ottaa ja maidonkerääjä.
 
En meinannut et pitää koko aika kököttää siel sairaalassa. Vaan sitä lähinnä et ei tota matkaa huvikseen ajele. Joo ehkä sit hieman epäselvästi oli :)
 
Eväspolitiikka on hoidossa, kassi vaan täyteen suklaata et selviää synnytyksen :D Sen jälkeen mies saa painua tuli persiin alla mäkkäriin! Mä kovasti koitan olla laittamatta ihan kaikkea valmiiksi, mutta kun... tekee vaan mieli hypistellä ja järjestää! Ihme pesänrakennusvimma.
 
Sama se on olla valmiina jo.. Maatunen mulla kans kaikki ollu jo valmiina jonkun aikaa mistäpä sitä koskaan tietää millon lähtö tulee.. :)
 
Mulla ei oo vielä mitään valmiina :grin jotenkin niin turvautunu siihen että käynnistykseen joutuu kuitenkin niin ehtii sitten pakkailla :woot:

Mutta listan oon tehnyt kaapin oveen mitä pitää olla mukana jos tuleekin äkkilähtö niin mies osaa auttaa pakkaamaan ja tuoda osan tullessaan :rolleyes:

Mulla on tosiaan aikomus mennä niissä sairaalan kaavuissa koko se aika mitä siellä vietetään, samoin sairaalan sukissa ja alkkareissa vaikka ne ei mitään ihania ookkaan :wacky: Ylivuodot sekä rinnoista että alapäästä on niin mahollisia että saavat sairaalassa pestä niitä kaapuja mielummin ku kotia raahata pyykkiin hirveää vuorta vaatteita :wink Eikä OYSsiin saa tulla ku lapsen isä ja sisarukset käymään niin ei tarvi tälläytyäkkään :p

Eli tässä mun listan sisältö:

Käsilaukku (eli neuvolakortti, lompakko, kännykkä, kuulokkeet, huulirasva)
Ipad
Laturi
Imetysliivit (päällä kun muut ei mahdu) ja alkkarit kotiutumispäivää varten
Liivisuojia muutama pari (en kyllä esikoisesta tarvinut kun oli kaalinlehdet tisseillä:woot:)
Hammasharja ja -tahna
Shampoo+hoitoaine
Hiusharja
Kasvorasva ja puhdistusaine
Sisäkengät (reinot)
Polly-karkkeja, pillimehu ja hellulle eväät synnytykseen
Vauvan pipo



Lisäksi mies saa tuoda meitä hakiessaan mukanaan turvakaukalon, vauvan vaatteet (body, potkuhousut, päällyhousut, sukat, vanupuku, pipo ja tumput) sekä mulle collarit ja paidan :)
 
Vois tällä kertaa ehkä koittaa muistaa vielä pakata miehelle jotaki pikku purtavaa. Protsku patukka tai jotakin. Tosiaa kaikki syntyny yöllä.. Ja kyllä on miehelläki heikko olo ollu ja pyörryttäny ku kesken unien joutuu lähtee sairaalan ja pitää jaksaa olla tukena yms.. Vaikkakin sit saa isäki jotaki purtavaa synnytyksen jälkeen..
 
Mulla oli viimeks kauhee nälkä melkein koko synnytyksen ajan, kun eivät antaneet syödä mitään kai sektiovaaran vuoksi. (En keksi mitään muuta syytä), edes juoda ei juurikaan saanut. Olin syönyt lounaan käynnistyspäivänä ja vauva syntyi seuraavana aamuna klo 7, syötävää sain sitten joskus puolilta päivin ja sekin jotain hiton kasvissosekeittoa... Että joo, todella seuraavana päivänä viimeistään laitoin miehen mäkkärille kun tuntui että on koko ajan nälkä!
 
Viime kerralla olin huolellisesti pakannu kassin jo hyvissä ajoin, tällä kertaa en ole edes ajatellut koko asiaa, koska oikeastaan siellä ei välttämättä TARVITSE mitään ainakaan synnytyksen aikana. Ja ne kamat mitä sit myöhemmin olis kiva että olis, voi mies tuoda kotoa kun itse toimitus on ohi. Meillä on tietysti se etu, ettei sairaalaan ole satoja kilometrejä, että ymmärrän kyllä niitä, joiden mies ei huvikseen lähde yhtä shampoota hakemaan :) Mutta siis ne, joita sitten JOSSAIN vaiheessa tarvitsee, ovat:

-hygieniatarvikkeet(hammasharja, kasvovoide, shampoo, deodorantti, kosmetiikka, mikä nyt kellekin on tarpeen)
-tohvelit ja/tai villasukat(kylmät lattiat, itse asiassa talvella kylmä ylipäätään)
-villatakki/paksu aamutakki tms(kylmä.)
-imetysliivit(viimeeksi ei tainnut olla näitäkään)
-oloasu, tai ainakin housut
-kotiinlähtövaatteet(oloasu, jos nyt autoon lähinnä raahautuu, ja sukat ja alusvaatteet)
-vauvan kotiinlähtövaatteet(viimeeksi oli oikein outfit mietittynä, mikä on hassua, koska joku haalarihan siihen tulee päälle kuitenkin, eli on aika sama missä vaatteissa se kotiin matkustaa. Lähinnä pitää vaan miettiä miten paljon sitä vaatetta pukee, eli onko lämmin auto, joutuuko autoon/autosta siirtymään miten pitkän matkan yms seikat. Meillä varmaan fleecehaalarilla mennään, ja tarvittaessa villatakilla. Myssyt ja tumput ym tietty täytyy olla.)
-vauvan autokoppa


Noi kaikki listan viimeiset voi mies hyvin tuoda kun tulee hakemaan, tai onhan siinä muutenkin useampi päivä aikaa, että turhaan mitään autoistuimia on synnytyshuoneeseen vielä raahata :D

Välttyäkseni kotona odottavalta pyykkivuorelta, teen samoin kuin viimeeksi, eli käytän sairaalan kaapuja ja vaihdan niitä huoletta aina uusiin sitä mukaa kun hikoilen tai vuodan maitoa tai muita eritteitä(aluksi käytän jopa niitä sairaalan pikkareita, ellei nyt jostain kaapin pohjalta satu noin muuten löytymään roskiin menossa olevia pikkareita, jotka voi sitten 'kertakäyttää' ja heittää suoraan menemään tuomatta niitä enää turhaan kotiin...epäilen että löytyis mitään, sillä ei ole tapana säilöä sellaisia, kun tykkään enemmän kauniista ja laadukkaista alusvaatteista...), sillä ainakin mulla maidontuotannon käynnistyminen aiheutti aivan järkyttävää haisevaa hikoilua, ja oli pakko koko ajan vaihtaa kaapua ja käydä suihkussa...
Eli siis omat vaatteetkin on sairaalassa turhia, ainakin mulle, paitsi siis noi lämpimät jutut: välillä hikoiluttaa kamalasti, mutta pääasiassa on vaan koko ajan kylmä, eli villatakki ja -sukat sekä lampaankarvatossut on must.
 
Kiitos babyblues muistutuksesta! Olis tossut ja villatakki unohtuneet. Täytyypä käydä heti laittamassa ne kassiin :D mä meinaan kanssa sairaalassa olla kaapu päällä, jos eritteitä lentää niin paljon kuin ajattelen. Kotiin en halua pyykkiä kuskata...
 
Takaisin
Top