Sairaalakassi! :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Neeuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Neeuska

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tuolla jossain ketjussa jo tulikin kyselyä että mitä sairaalakassiin kannattaa pakata?

Noh kerätääs tänne jotain listan tapasta, mitä aiotte tai olette jo pakanneet kassiin, kokemuksia turhista kamppeista ja mitkä ovat olleet todella tärkeitä mielestänne :)

Tässä vähän omaa kassinsisältöä:

-Imetysliivit, ehkä kahdetkin!
-Liivinsuojia
-Kamera
-Känny
-Laturi
Hygieniatuotteet(shampoo, hoitoaine, h-harja ja tahna ym.)
-Omat sukat(vihaan niitä sairaalan pitkiä sukkia)

Vauvalle ja itselle kotiintulovaatteet mies saa tuoda sitten turvakaukalossa mukanaan :)

Jotain evästä napataan ehkä mukaan matkalta jos ehditään, Tyksin vieressä on kivasti K-extra, jossa mies juoksi viime kerralla 2 tai 6 kertaa ;) Joten siitä on hyvä hakea jos synnytys venähtääkin.

Tällä kertaa aion ottaa kyllä läppärin mukaan, viime kerralla huoneessa ei edes toiminut telkkari, vauva nukkui paljon joten oli aikas tylsää iltasin ku mies lähti kotiin...

Mulla on (omasta mielestä) kauhean pitkä lista, joten saa nähdä, miten tulee toteutumaan:

Neuvolakortti
Toivelista synnytyksen kulusta?
Juomista / pikkupurtavaa
Lukemista
Ladattu kamera
Hammasharja + tahna
Shampoo, hoitoaine, suihkugeeli
Deodorantti
Hiusharja, +-lenkit
Liivinsuojukset
Terveyssiteet, isot
Huulirasva
Lompakko
Puhelin
Kynä
korvatulpat
aamutossut
imetysliivit
rintakumit
tutti

Kotiin kassi, jossa valmiina kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle
vaipat
turvakaukalo

Mun lista on aika lailla sama kuin Neeuskalla, paitsi että aion käyttää niitä sairaalan valuvia sukkia :). Kaikki muu on ollut edellisillä kahdella kerralla turhaa.

Tonkelin listaa voisin kommentoida sen verran, että omia siteitä ei kannata ottaa. Sairaalan vessat on täynnä niitä jättisiteitä, joten turha maksaa niistä itse. Samoin vauvalle ei tarvitse vaippoja, kun tulevat talon puolesta, myös kotiinlähtövaippa :).

liivit ja -suojia riittävästi
hiusharja, shampoo, hoitoaine, ssaippua, hharja ja -tahna, dödö
kosteuspyyhkeitä naamaa varten
pillimehuja
vauvakirja ja kynä, ristikoita tms

käsilaukussa kulkeutuu tuo neuvolakortti, huulirasva, kännykkä ja lompakko yms mukana. Ja crocseilla kävelen sinne niin käyn niillä sitten suihkussakin sielä, muuten aion kyllä käyttää sairaalan omia kenkiä ja sukkia.

Vauvalle en ota mitään muuta kun kotiutumisvaatteet ja ohut peitto auton ilmastoinnin takia, se kyllä kuulostaa järkevältä pakata ne turvakaukalon sisälle :) muoks. sille oma hiusharja jos sattuu hiuksia olemaan :)

Kiva, saa vähän osviittaa mitä sinne kannattaa ottaa mukaan! tota kans itsekkin miettisin että kotiutumisvaatteet turvakaukaloon valmiiksi oottamaan niin miehen helppo napata vaan mukaan kun lähtee hakemaan:) noi kosteuspyyhkeet kans hyvä idea. Läppärin taidan kanssa ottaa mukaan, vaikka tilaahan sekin siellä vie...

Mulle sanottiin neuvolassa että kannattaa pakata siteitä mukaan, tyksissä kuulemma ei saa niitä niin hirveästi..?? mitä ihmettä:D jos siellä siteet loppuu niin valutetaan housuihin vaan vai:D

ninspe, kyllä siellä tyksissä niitä oli ainakin edellisvuonna :D Vessassa niitä on ja pyytämällä saa lisää... Tosin itsellä oli aika niukka jälkivuoto, joten ne jättisiteet tuntuivat kamalilta housuissa...
Ja siinä liberolaukussa on myös muistaakseni paketillinen yösiteitä.... Samoin vauvallehan on siellä vaipat :)

Minä kyllä liputan sen puolesta, että ottaa vähän omia siteitä mukaan, jos sairaalareissu venähtääkin. Edelliset on meillä olleet keltaisia, mikä tarkoittaa että hyvin todennäköisesti tälläkin kertaa ollaan useampi päivä sairaalassa. Myös omia alushousuja ja karkkia otan mukaan. Olen karkkilakossa ja suunnittelen jo nyt kaupassa käydessäni sitä, minkä karkkipussin ostan itselleni osastolle :)
Muuten tarvitsen kameran ja jos menen taas etukäteen käynnistykseen, niin kirjan. Viimeksi luin kaksi dekkaria etukäteen osastolla.
Ja tietty hammasharjat sun muut, mutta ajattelin kyllä mennä sairaalan tarjoamilla aika pitkään. Rintakumit, tutit, ruokaa, juotavaa jne. saa sieltä myös. Omat kengät siis sandaalit otan mukaan, koska sairaalassa ei ole niin isoja kenkiä tarjolla kuin ihan muutama pari ja aina kovassa käytössä.
Olen kotiutunut aina samoissa vaatteissa kuin synnärille mennessä ja meillä on alle 30min kotimatka.
Yksi mitä aion ottaa vauvalle mukaan on oma pupu. Muillekin on ollut sellaiset ja haluan myös tälle kaverille.

-kamera
-imetysliivit, liivinsuojia
-sukkia
-säästöpakkaus pillimehuja :)
-huulirasva, naamarasva, shampoo, hiusharja, hammaspesuvehkeet
-lehtiä/kirjoja
-kännykän laturi
-kynä ja joku päiväkirja
-ponnareita
-korvatulpat
-karkkipussi
-kotiutumisvaatteet
-neuvolakortti

Vauvalle 50 ja 56cm vaatteet, tutti

Melkeen samoilla mennään tääläkin kuin muut plus sitten ihan sekopäisenä siis otan omat sisätossut,sukat ja "sairaala vaatteet" ja aamutakin ja tyynyn mukaan :D
Esikoisen aikana soitin itku kurkussa seuraavana päivänä isukille että tuotko mulle omat vaatteet kun mua ällöttää..enkä siis osaa sanoa mistä tää johtuu mutta siis pakko olla omat vaatteet sekä itsellä koko ajan ja vauvalla.

Ja korvatulpat on ihan must.

Melkeen samoilla mennään tääläkin kuin muut plus sitten ihan sekopäisenä siis otan omat sisätossut,sukat ja "sairaala vaatteet" ja aamutakin ja tyynyn mukaan :D
Esikoisen aikana soitin itku kurkussa seuraavana päivänä isukille että tuotko mulle omat vaatteet kun mua ällöttää..enkä siis osaa sanoa mistä tää johtuu mutta siis pakko olla omat vaatteet sekä itsellä koko ajan ja vauvalla.

Ja korvatulpat on ihan must.

Muakin haluttaisi jo pakata tuo kassi, mutta sit miettii vaan että "onkohan vielä liian aikaista" tai sitten "mitä jos synnytys alkaakin niin vauhdilla ettei sitten kerkeä/pysty pakkaamaan!".... :D
Mutta aikalailla samoja kamoja oon harkinnut mitä täällä onkin lueteltu, nuo karkkimaatin mainitsemat korvatulpat pitää lisätä listaan ehottomasti! :D

Itselle iski järkytys eilen illalla kun tajusin että aikaisemmista lapsista on ollut kyllä ihan valmista tällöin.. kassi ja kaikki. :) Ehkäpä mä nyt sinne laitan viimeisetkin kamat niin saa sitten keskittyä lomailuun. :)

Täällä alkaa koko perheen kesäloma perjantaina! Ja loman jälkeenkni ollaan jo niiiin lähellä vauvaa. <3

Huomasin nakanneeni ihan vaan ohimennen työreissulta vaatehuoneen lattialle jääneen laukun pohjalle jo jotain tavaroita mitä laitoksella tarviaa (Siilipyllyn lista näytti hyvältä ensikertalaiselle). Joten tunnustetaan; olen alkanut laittamaan sairaalakassia valmiiksi. :happy119

En oo vielä pakannut kassia, mutta kyllä tossa 2-3viikon päästä voisi aloittaa ;)

Joten kysyisinkin teiltä viisaammilta, minlälaisia vaatteita vauvalle pitäisi pakata kotiintuloa varten näin alussa? :D
Tietty nyt pipa, body, pitkähihainen päälipaita, sukkikset/housut, sukat tai tossut...pitäisikö olla sellaiset pikkusukat käsiin? Entä pitääkö olla jotain haalaria sitten tms matkalle? Vai läkähtyykö sitten se päällä vai paleltuuko ulos? :o

Terveisin ensikertalainen jolla ei oo oikeen hajua tälläsistä :D

Emms Mulla ihan samanlainen probleema.. :) Mie olin aatellu ottaa pipon, kietaisubodyn, puolipotkarit ja collegehaalarin (vaan) :) Autolla kuitenki liikutaan, nii ei kai se muutaman kymmenen metrin matkalle kauheeta kerrosta vaatetta tarvii jos on näin lämpimät ilmat? Tietty jos takatalvi tulee tai vettä sataa kaatamalla tms. nii sit varmaan pyydän isäntää tuomaan jotain paksumpaa vaatetta lisäks tai jonki peiton minkä viskaa siihe kaukalon päälle..

Suhwi: Niin juu tuo collegehaalari, tottakai! :D meilläkin varmasti kotiinkuljetus autolla, niin eiköhän pärjää :)
Jotenki mietin myös että miten sitä pientä ylipäätään sit.pukee tälläsillä helteillä, talvella jotenki vaan pakkais sille niin paljon kamaa päälle kun jaksaa, mut kesällä taas sit miettii että missähän sen tulee liian kuuma ja ettei nyt sit vaan vilustu tai näin...on tässä vaan vielä paljon opittavaa :D Yhden koirani kaksi pentuetta oon osannut hoitaa, mut tää ihmislapsi on ihan uus juttu... :D

Mä tilasin netistä kotiintulosetin missä oli bodyä ja nyssykkää ja hanskaa ja tossua ja housua... :D Ja nekin on sullottuna omaan pikku nyssykkään, ni eipä pienemmät osaset katoa... Tilasin "Lilla My" nimellä kun ei vielä oikea nimi ollut varma...
SAM_0716.JPG

Mulla on pipon, bodyn , housujen, tossujen ja tassukkaiden kaveriksi kapalo joka passaa koppaan (Ts.turvavöille on reijät). Niillä ajattelin pärjätä. Ja koot 50 sekä 56 matkassa, kun ei tiiä minkä mittainen vesseli on tulossa!

Mä katsoin just valokuvista, että kakkonen (joka siis on syntynyt heinäkuun lopussa) lähti sairaalasta kotiin päällään pitkähihainen kietaisubody, collegehousut, sukat, collegetakki, pipo (nauhallinen, ettei pyöri turvakaukalossa silmille), tumput ja autossa päällä vielä ohut bambupeitto jaloilla. Jokseenkin samalla setillä varmaan mennään nytkin.

Mulla vastasyntyneet tärkeimmät vaatteiden kriteerit on se, että mitään ei tarvitse vetää pään yli (mulla on nyt tytsylle varattu ekat pään yli vedettävät bodyt koossa 62cm, sitä ennen ne on musta raivostuttavia) ja että vaatteet on sopivan kokoiset, eikä pyöri päällä. Sairaalaan lähteen 50-senttiset vaatteet, koska isohan tämä tytsy ei ole.

Viikonloppuna ajattelin pistää sairaalakassin alulle. Tärkeimmät jutut (kamera, laturit yms) on kuitenkin sellaisia, että ne pitää heittää kassiin viime hetkellä, kun niitä tarvitsee vielä muutenkin.

Takaisin