Sairaalakassi! :)

Muistelisin, et oikeestaan kaikkea sai synnäriltä paitsi liivinsuojia jos tarvii (mulla maito ei noussu ku vasta kotona), mahollisesti puhtaat kotiustumisvaatteet jos vaiks vedet menny, lukemista (meillä kaverit nukkunu ekan vuorokauden ja mulla hormonit senverran hyrränny, ettei uni oo tullu ekana yönä. Suklaa on ollu ehdoton. :) kotiutumisvaatteet vauvalle. mut siis mun mielestä ainut mitä tarvitaan jos pakkaaminen jää on neuvolakorttia. Niin ja omia pesuaineita voi ottaa mukaan jos ei haluu esim.tukkaa pestä perusyleispesuaineella.

Sairaala hoitaa hyvin lähtien tissirasvoista, kipulääkkeistä, siteistä, vaatteista, ruuasta ja juomasta, vauvan vaipoista ja vaatteista synnärillä ja rintakumeista, sisätossuista yms.
 
Muistelisin, et oikeestaan kaikkea sai synnäriltä paitsi liivinsuojia jos tarvii (mulla maito ei noussu ku vasta kotona), mahollisesti puhtaat kotiustumisvaatteet jos vaiks vedet menny, lukemista (meillä kaverit nukkunu ekan vuorokauden ja mulla hormonit senverran hyrränny, ettei uni oo tullu ekana yönä. Suklaa on ollu ehdoton. :) kotiutumisvaatteet vauvalle. mut siis mun mielestä ainut mitä tarvitaan jos pakkaaminen jää on neuvolakorttia. Niin ja omia pesuaineita voi ottaa mukaan jos ei haluu esim.tukkaa pestä perusyleispesuaineella.

Sairaala hoitaa hyvin lähtien tissirasvoista, kipulääkkeistä, siteistä, vaatteista, ruuasta ja juomasta, vauvan vaipoista ja vaatteista synnärillä ja rintakumeista, sisätossuista yms.
 
...nyt mullakin kassiin heitetty se laturi,kamera+patterit,huulirasva+matka kokoiset pesuaineet ja dödö ja tietty suklaata :D....eli neuvolakortti ja hammasvälineet sekä liivisuojat...
kotiutumisvaatteet on laitettu eri kassiin jonka mies sitte tuo kun tulee meitä noutaan...sieltä puuttuu vielä rintsikat :)
 
Hei auttakaahan epätietoista ja -toivoista... Kuinka pukea vauva näillä keleillä?? Pakkailen juuri sairaalakassia, mutta en tiedä yhtään, mitä vauva tarvitsee kotiintulovaatteiksi... La on siis kahden viikon päästä, joten kelit voi olla mitä vain. APUA.

Terkuin, onko kaikki pakko oppia kantapään kautta?
 
Aloitin eilen pakkaamisen sairaalakassia varten tai no siis aloitin ja lopetin, kun ei siinä mennyt varttia kauempaa, kun oli hyvän aikaa seurannut tätä ketjua :) Tulis nyt vaan sille käyttöä.

Nonnuli: Vauvan kassiin laitoin bodyn, puolipotkarit, ohuen nauhallisen lakin, sukat (jos potkarit putoaa päältä, niin näillä saa lyhennettyä) ja ohuen haalarin. Samat kamat joilla meidän kaksi muuta kesävauvaa ovat kotiin tulleet. Haalarin voisi kyllä korvata collegetakilla ja housuilla tms.mutta kun sattuu olemaan tuollainen ohut haalari, niin laitan sen, kun on kätevä.

Kotiutumisvaatteita mulla ei ole pakattuna, olen tullut kotiin samoilla kuin synnärille mennessä. Omia alushousuja ja imetysrintsika kun on kassissa mukana muutenkin, jos reissu venähtää.
 
Sairaalakassi valmiina kans.. ollut noiden ennenaikaisten supistusten vuoksi jo tovin. :/ Nyt käyttöön se.. :wink

Tällä vaavin vaatteiden lisäksi peitto mukana. Ajaa meillä tuon tupla vaatekerroksen paikkaa. Matkaa sairaalalta kuitenkin 5min joten eiköhän päästä ihan lämpimänä. :)

Mulla muutama oma vaate mukana; imetysliivi, suojat, toppi..
Ja vaatehuoneessa henkarilla housut, toppi ja paita.. tässä viikkojen kuluessa niitä vaihtelen jos siltä tuntuu.. :)

Esikoisen aikana meni vedet ja ne ainoat mamma pöksyt siinä. Heitin ne kylppärin lattialle lähtiessä ja mies pesi ja toi hakiessa. Kivempi lähteä omissa kivoissa vaatteissa. :) Ja mammapöksyt tosiaan piti vielä sen masulöllön kivasti kasassa. :D :D Erehtyi hoikkaakin hoikemmaksi itseään luulemaan ennenkuni vapautti resorin alta todellisuuden.. :wink
 
Mulla on nyt pari hattua, pari bodya 50 ja 56, potkarit, puuvillaneule, sukat ja peitto. Luulisi, että sillä pärjää. Jos nyt käy niin, että säät on todella huonot, niin laitan vamiiksi puuvillaisen takin ja housut, jotka mies voi ottaa kotoa mukaan. Huoh, jotenkin on TODELLA tärkeää, missä vaatteissa vauva pääsee kotiin :D
 
Meillä neiti kotiutui päällään body, puolipotkarit, myssy ja tumput ja kaukalossa päällä ohut peitto. Ja lämmin oli 20 min automatkan jälkeen kun kotiin päästiin. Samoin nyt kun ollaan ulkona liikuttu, sama vaatetus ollut päällä, en ole mitään toista pitkähihaista laittanut.
 
Dodih, sairaalasta kotiuduttu eilen ja piti tulla tänne kertomaan miten paljon TURHAA kamaa pakkasin mukaan! :grin

- Omat vaatteet, mitä oli ihan mieletön kasa sukista, alushousuista ja vaihtovaatteista lähtien = Olin etukäteen 100% varma, että sairaalan kaameita kolttujahan en päälläni kestä pitää. No, olo oli aika jyrän alle jäänyt ja kun huomio kiinnittyi siihen ja vauvaan + (kukaan muukaan ei sairaalassa ollut omissa, vaan kaikki huitelivat vauvoineen tukka pörrössä ym. ) niin ei niistä vaatteista jotenkin enää jaksanut välittää. Lisäksi vaatteet tosiaan likaantuivat tosi nopeasti, niin oli hurjan kätevää vain käydä osaston liinavaatekaapista puhtaat päälle ja heittää loput pesuun. Plussaa myös mekon edestä aukeavasta kaula-aukosta ja kaapumaisuudesta, ei tarvinnut välittää lookista pahemmin ja oli easy access tisseihin :laughing002

Kirja, tekemiset, ruoat, MEIKIT, läppäri jne.. Mitään muuta ei sairaalassa pyörinyt päässä kuin vauva, ja vaikka ei päästy olemaankaan heti yhdessä, ei ollut sellainen olo että olisi "jaksanut" keskittyä mihinkään tekemiseen :happy4 kännykässä oli kamera, niin jäipä kamera-kamera käyttämättä. Sairaalan ruoat olivat ihan mielettömän hyviä ja tuntui, että siellä oltiin koko ajan syömässä. Mitään omia smoothieita jne. en jäänyt sittenkään kaipailemaan. Meikkejä mietin kotiinlähtöpäiväksi, mutta ei jaksanut ulkonäkö sen enempää kiinnostaa kun oltiin vain miehen ja vauvan kanssa lähdössä kotia, että kävin vain pikasuihkussa ja vaihdoin omat väljät, mutta kevyet kotiintulovaatteet päälle :rolleyes:

Ainoat tavarat mitä tuli käytettyä; :happy119

Hygieniavälineet; hammasharja+tahna, shampoo, rasva, hiusharja, suoristusrauta, deodorantti..

Vauvan ja omat kotiinlähtövaatteet. Kaikki siteet, vaipat yms. sai kätevästi sairaalasta et hyvin vähällä siellä pärjäsi!

Et olisinpa päässyt AIKA kevyellä kassilla jos olisin etukäteen tiennyt laughing7
 
Miun tekisi mieli vaihtaa sairaalakassiin pakattu karkkipussi toiseen, jota tekee enemmän mieli. Saako niin tehdä ja jos saa niin voiko sen ensimmäisen karkkipussin syödä heti, kun on kassiin toisen nakannut?

:rulez
 
Mä oon juonut jo kahteen otteeseen kassin pillimehut ja patukat on uusiutunut vissiin kolmesti. "Kunneonniihyviivälipaloirannal"...
 
Nelaeryn: vähän samoja kokemuksia kuin sinulla eli kassissa oli paljon ylimääräistä. Tosin vaatteita olin varannut vain kotiinlähtöä varten. Ihmettelin esimerkiksi sitä, miksi neuvolasta saadussa ohjeessa oli, että pitää olla mukana vauvalla 2-3 vaippaa, kun lähtövaipan sai kuitenkin sairaalasta. Lähtiessä itse käytin omaa sidettä, koska sairaalan versio ei ollut kovin miellyttävä ja epäilin sen riittävyyttä liikkuessa (kun siis en enää sellaista jättisidettä käyttänyt). Eväät jäivät suurelta osin syömättä. Ihan jotain haukkasin, kun olin sairaalassa jo edellisenä päivänä raskausmyrkytyskontrollissa ja odottamassa käynnistelyä, ja mies taisi syödä muutaman suolakeksin synnytyssalissa.

Kameralle oli kyllä käyttöä. Ja tosiaan omille hygieniatarvikkeille.
 
Takaisin
Top