Viimeiselle kolmannekselle, APUA! :D
Tää on kyllä hyvä ketju, itekin aikanaan luin blogeja sun muita, että sais mahdollisimman paljon vinkkejä sairaalakassiin. No, tuli kyllä pakattua kaikkea turhakettakin, kuten esimerkiksi meikit. Ei käynyt kyllä pienessä mielessäkään, että olisi jossain välissä meikkaillut, mutta toisaalta huonekaveri meikkasi kyllä joka aamu ja laittoi oikein tukkansakin. Oli muuten viehkeä olo itsellä, kun toinen oli niin laitettu :D Mutta oma kiinnostus oli kyllä jossain ihan muussa. ;) Ja kun kotiinlähtöä alettiin tehdä, niin silloinkin sitä melkein puskutraktorilla keräs kamansa ja lähti vauhdilla kotiin, ei käynyt meikkaaminen siinäkään kohtaa mielessä. Komppaan Pikatsua, että ne omat sukat on kyllä ihan ehdottomat! Jos ei saa jotain kiksejä niistä sairaalan verkkosukista... ;) Mä pakkasin mukaan pikkuhousuja ja yösiteitäkin, mutta se kävi nopeasti selväksi, että aivan turhaan pakkasin. Sen verran hurjaa oli se jälkivuoto, että oli pakko käyttää niitä sairaalan "vaippoja" ja nehän eivät mihinkään normipöksyihin mahdu... :D Ja toisaalta ne sairaalan pöksyt olivat kyllä tosi mukavat, kun eivät kiristäneet mistään..
Mulle tuli muuten kanssa ihan yllätyksenä toi, että vauva onkin koko ajan siinä sun kanssa, kun jenkkisarjoissahan ne ovat siellä vauvahuoneessa sängyissään kymmenien muiden vauvojen kanssa :D
Sieltä sairaalasta saa muuten paljon kaikkea, kuten esimerkiksi just vauvalle vaatteet ja rintakumit, ettei tarvitse itse pakata kauheasti mukaan. En kyllä tiedä, että saakohan vauvalle pukea heti omat vaatteet vai onko niitä sairaalan rumiluksia pakko käyttää? Kotiinlähtövaatteet tietysti tarvitaan.
Mulla oli huonekavereina aika hiljaiset, siis päivisin hiljaiset, tyypit, joilla oli aika rauhalliset vauvatkin. Toinen oli ensisynnyttäjä kuten minä ja toinen tehtaili kolmatta. Yöt meni toisen kuorsaamista ja toisen piereskelyä kuunnellessa... Naurattaa jo nyt, mutta ei edes hymyilyttänyt siellä sairaalassa ollessa. En saanut nukuttua sitä vähääkään ja jotenkin mäkin kaipasin sitä omaa rauhaa. Toki väleissä oli verhot, mutta mulla oli keskimmäinen paikka ja jatkuvasti joku ramppasi siitä ohi, niin olipa siinä sitten kiva rasvata nännejä tms... Eli tällä kertaa toiveena olisi ehdottomasti saada se perhehuone. Saisi oikeasti levättyä kunnolla.