sairaalakassi

Tanku

Vauhtiin päässyt keskustelija
tässä kun pikkuhiljaa kaikki alkaa siirtyä viimeiselle kolmannekselle nii alkaa olla ajankohtana miettiä mitä sairaalaan mukaan jos pitää ostaa jotain yms...

tääällä sitä voi kysellä ja neuvoa mikä oli ihan must juttu sairaaalassa ja mikä oikeesti ihan tarpeetonta
 
Kiitos, tää on hyvä aihe! :)

Vähän oon miettiny tota kassin sisältöä jo, mut ihan vaan näiden perusjuttujen suhteen. Eli mulle hygieniakamppeet ja jotkut lökärit kotiinlähtöä varten, liivinsuojukset ja imetysliivit, kamera, (suklaata :D), ehkä joku oma huppari/neule. Vauvalle kotiinlähtöön jotkut kivat vaatteet. Eikös sielä sairaalassa ole jotkut rumat potkarit vauvoille? Ainakin mun kaverilla oli :D vai saako vauvankin pukea omiin heti jos haluaa?

Ja joo laittakaa niitä vinkkejä mitä olette muut tarvinneet sairaalakassiin?! Ei mitään hajua mitä siellä vois tarvita ja olla mukana.

Ei ihan liity aiheeseen, mut saako vauvan koko sairaalassaoloajaks itselleen? Siis että samassa huoneessa ollaan koko ajan? :)
 
itse koin erittäin tärkeäksi esikon aikaan että oli  mukana joku kirja mitä sitten lukea illalla että sai unenpäästä kiinni saraalassa muutenkin hankala nukkua saatika sitten kun oli kaipaus oman vauvan luo (esikoinen siis vietti elämänsä ensimmäisen viikon vastasyntyneiden teholla)
 
Hyviä kysymyksiä Marzipaanilla, samoja juttuja oon itekki miettiny.. Tuosta vauvan vaatetuksesta nimenomaan, et onko siellä sairaalassa vaatteet sille, vai kannattaakohan ottaa omia vaatteita sille mukaan? Kotiinlähtö vaatteethan mies voi tuoda tullessaan kun hakee pois sairaalasta :) Ja tota kans mietin et onko se vauva samas huonees äidin kaa, jos ei esim. missää teholla oo tms.. ja miten sit jos on jotain 2 tai 3 hengen huoneita? Vai onks sellasia ees, vai onko siel jokaiselle oma huone (toivottavasti)...

Itselle oon miettiny just omat vaatteet, sisäkengät, hygieniatuotteet, meikit, kamera, imetyspaita, imetysliivit, varuiks ne rintakumit, liivinsuojukset... tartteekoha muuta.. tietty jotain lukemista.. proteiinijuomia (sairaalaruoat voi olla aika kökköjä, heh)..
 
Mullakin oli lapsi lastenosastolla koko mun osastolla olemisen ajan. En pystynyt kirjaa lukemaan ollenkaan kun ajatukset ja hormonit oli niin sekaisin synnytyksestä. Luin noin 20 kertaa kirjan ensimmäisen sivun enkä edelleenkään tiennyt mitä siinä luki. :D Jokin hömppälehti olisi ainakin mun tapauksessa ollut parempi. Eli sellaisen pakkaan varalta nyt mukaan. Loppujen lopuksi sairaalaan ei itselle paljoa tarvitse mukaan. Tietty henkilökohtaiset hygieniavälineet niinkuin harjan, hammasharjan ja -tahnan, pikkupeilin, huulirasvan, shampoon yms. Sitten ainakin Oysissa tarvitsi jotkin omat sisäkengät/tossut jotka on helppo laittaa jalkaan. Crocssit oli tosi hyvät kun suihkustakin tuli niin ei haitannut märät jalat. Myös omat sukat voisi olla kivat kun ne sairaalan sukat on mitä on. Osastolla ollessa näin joillakin omia aamutakkejakin mutta minä viihdyin sairaalan vaatteissa niin eipä jälkivuotosotkut haitanneet. Niin ja ne imetysliivit ja liivinsuojat varalta jos maito jo osastolla nousee. Jotain pientä naposteltavaa otan myöskin vaikka osastollahan ruokaa ja välipalaa on tarjolla vaikka miten paljon. Ja se kamera. :) Vauvalle otan varalta ainakin tutin mukaan jo omaan laukkuun. Vauvan kotiinlähtövaatteet pakkaan eri laukkuun kotiin ja mies saa ne sitten tuoda mukanaan kun kotiinlähdön aika on. Vauvalle ajattelin taaskin pakata ainakin parit vaihtoehdot (kahdet erikokoiset vaatteet). Nämä tuli ainakin nopeasti mieleen, mutta varmasti tarkentuu lähempänä marraskuuta. :)
 
Ddroppsille vielä: Ainakin Oysilla on vaatteet vauvalle kun ollaan siellä. Ihan kivoja ne mun mielestä oli. Ne kotiinlähtövaatteet vaan tarvitsee. Ja vauva on vierihoidossa ja samassa huoneessa koko ajan ellei sitten ole esim. teholla tai lastenosastolla. Ja tosiaan epäilen ettei yhden hengen huoneita taida olla muuta kuin perhehuoneet. Yleensä kai ovat 3 hengen huoneita. Toisaalta jos sattuu olemaan kivat huonekaverit niin heistä voi saada hyvää juttuseuraa ja vertaistukeakin. :)
 
Hmm.. niin ai onks kolmen hengen huoneet sit silleen et siel on 3 äitii ja 3 vauvaa... ? Mite siel sit voi nukkua ku jos jokaisen vauva itkee vuoronperään.. ? en oikein ymmärrä.. minä haluisin kyllä olla yksin, ni ei tarvi toisten edessä imettää ja harjotella vauvan käsittelyä :(
 
esikon aikaan pakkasin siinä kun äitiysloma virallisesti alkoi  kun mulla oli noita ennenaikaisia supistuksia tosi paljon ja usein kävin synnärillä ottamassa supistuksia estävää ainetta nyt aattelin suunnilleen saoihin aikoihin että jos tarvii vielä ostaa jotain niin kerkee hommata kaiken. ja kun pitää esikonkin kassi pakata kun menee tietty sit hoitoon kun olaan miehen kans laitoksella...
 
Varmaan sille miehellekki pitäis jotain pakata mukaan vaikka sille kyllä riittää parit kalsarit, sukat ja t-paidat :D Jos me sitten perhehuoneessa oltais. Ehkä mä kattelen mitkä on olotilat äippäloman alkaessa ja pakkaan jo sillon kanssa ainakin tärkeimmät ja täydennän paketin myöhemmin. Ja ainahan tota miestä voi juoksuttaa jos jotain oleellista jäi pakkaamatta ja huomaa vasta sairaalassa.

Ja juu, mä olin kans paria eri kokoa vaatetta vauvalle ajatellut pakata. Meillä on nyt noita 50cm vaatteitakin muutama ja eile ostin yhdet housut lisää, kun oli niinkin halvat kun 50snt..  Ja tutti kuuluu myös meidän kassiin, just in case. Joku hömppälehti vois olla paikallaan kanssa.

ddrops : Onhan siellä huoneissa varmasti verhot, että saa yksityisyyttä imetykseen yms. Tietenkään ne ei poista melua mikä lähtee muista äideistä/vauvoista... Ja kimppahuoneessa saa varmasti vertaistukea ja ehkä jopa kivoja uusia tuttavuuksia.
 
Nii, ei poista ei... en kyllä halua jakaa huonetta kenekää kaa, en missää nimessä. Ehkä mekin sit yritetään saada se perhehuone, ni ei tarvi vieraitten ihmisten kaa olla. Saa mies tulla minun kaa sairaalaan.
 
itse sain esikon aikaan todella mukavan huone toverin ja ollaan vielä nykyäänkin jutuissa hoksattiin tämän kanssa että ollaan molemmat juteltu tällä sivustolla 2011 syysmasuissa
 
Mä toivon kans kivaa kämppistä jos ei perhehuonetta saada tai jos mies ei halua edes. Mieluiten mä ehkä kanssa olisin yksin jos ei perhehuonetta tule, mut kyl pari päivää vieraassaki seurassa menee. Mä en kovin sosiaalinen ole jos en tunne tyyppiä ennestään, niin siks mieluiten oma koppi, mut kun ei aina saa mitä haluaa :)
 
en miekään mitenkään sosiaalinen ole mutta asiaa edisti se kun sit kämppis oli todella puhelias niin pakostakin siinä sit tuli vastailtua aina jotain :D
 
emminäkää oo mikään sosiaalinen ihminen, ja inhoan tilanteita missä joudun olemaan vieraiden ihmisten kaa... Mut toivottavasti sit tulee joku kiva kämppis, tai sit sellanen et joka ei puhu mitään :D Ni ei tartte itelläkään höpistä ja saan rauhassa harjotella imetystä yms.. en halua et siin on joku vaik kolmen lapsen äiti kyttäämässä ku haparoin vauvan kaa.
 
En mäkän haluis ketään viereen kyttäämään, mut ehkä jos olis kolmen lapsen äiti samassa huoneessa, niin vois sit kysellä kaikenlaista mitä ei hoitsuilta oo tajunnu kysyä tai ne ei hoksaa sanoa.
 
täälä meilläpäin oon ainakin ymmärtäny että jos mahdollista niin pyritään laittamaan samassa elämätilanteessa olevia äitejä samaan huoneeseen kuten mullakin esikon aikaan oltiin molemmat ensisynnyttäjiä
 
Mulla oli sairaalassa mukana ainakin shampoo, hoitoaine, kasvorasva, hammasharja, hiusharja, hiustenkuivain(tai sen mies toi myöhemmin kun pyysin), hiuspompula, dödö, namia, sudokulehti, imetysliivit (oli päällä jo sairaalaan mennessä), mukavat kotiinlähtövaatteet, crocsit ja kamera tietenkin. Vauvan kotiinlähtövaatteet ja turvakaukalon nouti mies kotoa siinä vaiheessa kun kotiinlähtö tuli ajankohtaiseksi. Sillon avautumisvaiheessa, kun ei vielä ole kovia kipuja, jos joutuu sairaalassa seurannassa olemaan, on jostain lehdistä, namista ja semmosista hyötyä, mut sit kun vauva on syntyny ni kyllä se aika menee ihan vaan vauvaa tuijotellessa, imettäessä, syödessä ja nukkuessa :D Yllättävän nopeasti se aika siis menee.. Meikit jätin kotiin suosiolla, enkä kyllä olis niiden kanssa jaksanutkaan säätää. Tuttiakaan ei mukana ollut ja sitten huomasin, että jonkun vauvan tarkastuskäynnin yhteydessä oli tutti ilmestynyt vauvan sänkyyn :) Ja vauvan vaatteita+vaippoja oli sairaalassa.
Ja jos olette ajatelleet synnyttää ammeessa ja haluatte miehen sinne ammeeseen mukaan, niin meidän sairaalassa ohjeena oli, että miehellä pitää olla jotkut pöksyt jalassa! Eli extrakalsarit vaikka mukaan, nakuna ei välttämättä päästetä ammeeseen (mikä on kyllä toisaalta jotenkin outoa...). Ja no, kyllähän miehelle muutenkin kannattaa muutama vaihtovaate, dödö jne. ottaa mukaan. Mekin oltiin perhehuoneessa ja mies kävi sairaalassa mm. suihkussa joten vaihtovaatteet olivat tarpeen.

P.s. Itse kyllä tykkäsin sairaalan ruoista :) Ihmeen hyviä :D Ja miten usein ruokaa on tarjolla..! =Koko ajan syöttävät :D Ihanaa huolenpitoa :)
 
itellä alkaa oleen nyt lista valmis ja tältä se näyttää nyt
-shampoo, hoitoaine ja saippua ,dödö
-meikit, huuli- ja käsirasva, hiusharja ja ponnari
-hammasharja ja tahna
-omat kotiinlähtö vaatteet
-villasukat (sairaaliossa yleensä suhteellisen kylmä)
-liivin suojukset
- kamera ja varaparistot
-puhelin ja laturi
-kirja tai lehtiä
-naposteltavaa
- suolaa (sairaalaruuat turhan suolattomia mun makuun..)

ainakin nyt näin alkuun
 
Takaisin
Top