Sairaalakassi(t)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mitäh?!! Mä synnytin esikoisen KHKS:sa ja mulle tuotiin kyl ihan pelkästään POMMACIA!!! Joko siel oli 6vuotta sitten eri systeemi tai sit ne meinas et toi näyttää siltä et vaatis kuoharii koko pullollisen ettei viiti edes sitä lasillista sille antaa.. :grin

Ethän Martuti oikeasti pahalla ottanu sitä kommenttiani?? :) Oikeasti sanoin sen hyvällä, ihailtavaa miten joku jaksaa/pystyy/osaa ajatella noin laajasti. Näistä voi aina oppia puolin ja toisin.

^ Ei, en tietenkään ottanut! :) Itseä vaan aina välillä tosiaan huvittaa se, että teen tällaisia hassuja, ns. turhia juttuja joita moni muu ei tee :grin

Todella hyvä ja kattava tuo Martutin laatima lista.
Eipä tuohon paljon lisättävää ole. :)
Mielummin pakkaa liikaa kamaa,kuin liian vähän vaikka voihan se mieskin tiety tuoda kaikkea mukanaan,kun tulee käymää kuitenkin (toivottavasti) joka päivä.
Tuosta turvakaukalosta tuli mieleen,että meille ohjeistettiin lastentarvikkeessa,että kannattaa kiinnittää se kaukalo/ telakka setti jo hyvissä ajoin (esim. äippäloma alkaessa) autoon,että ei tule sitten kirettä sen suhteen. Samoin kannattaa treenata vähän miten sitä kaukaloa ja telakkaa käytetää,ettei tule sitten kotiin lähdön hetkellä synnärin pihalla hermoromahdusta :) :)

Satsuma, kiitos vinkistä, en ollutkaan ajatellut että niitä kauheasti etukäteen kiinniteltäisiin... testata toki oltiin ajateltu.

Mun kaveri sanoi et trippejä kassiin niin saa helposti vähän makeaa vaikka keskellä yötäkin :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mieki oon ahkerasti jo miettiny mitä tarvii mukaan, listaa en oo kyllä kirjannu vielä mut jotakintällästä ainaski: kännykkä,laturi, iPadi, kamera, trippimehuja, karkkia/suklaata, muutama side, aluhousut, sukat (villasukat!!! Käytän villasukkia kesälläki, en pärjää ilma niitä :grin), päälle laitan lähtiessä jotkui mukavat vaatteet missä vois tulla sit kotiiki (legginsit, löysähkö pitempi paita) hupparin jätän autoo jos on viileempi ilma, vauvan vaatteetki oon jo miettiny valmiiks ni ne omaa nyssäkkää minkä mies voi sit tuoda myöhemmin, sit just shampoo&hoitoaine, hammasharja&tahna, pikkunen skumppapullo ja hmm, mitähä vielä :grin Kyllähä sitä tavaraa varmasti sinne kassii ilmestyy ja kaikkee turhaaki ku sitä pakkailee :grin Oon niin huono pakkaamaa aina, viikonloppu reissullekki pakkaan aina tyylii kahen viikon eestä tavaraa :rolleyes:o_O

Ei Seinäjoellakaan mitään kuoharia saanut. Kätilö toi kahvia ja pari leipää meille kun oltiin vielä synnytyssalissa. Mies ne taisi syödä, en muista enää :)

hei muuten, onko missään ollu puhetta -en muista- niin kysäsenpä täällä.. ootteko miettineet vauvalle kotiutumisvaatteita?? Liian helppoa oli tammikuisen kanssa lähteä viimeks sairaalalta, tosin meinattiin ensin ylipukea hänetkin :grin

Myönnettäköön, et oon vähän käsi keskellä kesää syntyvän vauvan kanssa.. mietityttää hirveesti miten hänet voi pukea järkevästi :grin

^ En tiedä yhtään mitään vauvan pukemisesta, mutta ostin uuden nätin potkupuvun (pitkähihainen) minkä aion sillon sitten pukea :grin sen alle varmaan pitkähihainen body + housut/puolipotkarit. Ja tietysti sukat + pukuun sointuva pipo ;) Eli olis kaks kerrosta ohutta vaatetta. Oletan tietysti siis että heinäkuun lopulla olis kohtalaisen lämmin... mutta jos sattuukin viileämpi päivä, niin varalle on kevyt fleece-haalari ja autossa tietysti viltti.

Mä ajattelin kanssa jotain seuraavankaltaista settiä, niinkuin tuolla mun listassa jo lukeekin:
pitkähihainen body, potkarit/puolipotkarit/sukkahousut, päälihousut, päälipaita, sukat, myssy, tumput.
Varuiksi mukaan myös neulehaalari, ja joku peitto/viltti autoon.
Säätä ei voi kovin pitkälle etukäteen toetää, joten pitää varautua siihen että voi olla kuuma/lämmin, tai viileä ilma. Ja kun autossa varmaan ilmastointi päällä...
En vaan ole päättänyt, että otanko 50cm vai 56cm vaatteita, katsotaan minkälaista painoarviota myöhemmin ennustetaan.

Olen jostain kuullut että ei saisi olla ilmastointia päällä kun on vauva auton kyydissä!? Mutta jos sen nyt pitää "normi" lämpötilassa, että ei 15 astetta puhalla, niin luulisi sen olevan ok..?!:eek:

No en oo kyllä (automaattista) ilmastointia ottamassa autosta pois, sittenhän se lämpötila heittelee koko ajan, luulis sen olevan pahempi...

Kyllä se ilmastointi varmasti voi olla päällä ja kuumalla ilmalla varmaan parempi ollakin mutta tosiaan se säädetty lämpötila ei vaan saa olla liian kylmä. Mut jos se on asetettu johkin 23-25 asteeseen niin varmasti ihan ok..

Juu kyllä mä kanssa ajattelisin että ilmastoinnin voi päällä pitää, jos se on säädettynä vaan tarpeeksi lämpimälle, yli 20 asteeseen. Ja ettei se puhallus ole kamalan kovalla voimakkuudella. Parempi se kai on, kuin että ei ole ilmastointia ollenkaan? Sittenhän ilma on tunkkaisempaa autossa, ja saattaa olla tosiaan kamalan kuuma. Kun ikkunoita nyt ei ainakaan voi auki pitää!

Pitää vaan olla varovainen sen ilmastoinnin kans. Aina kesäsin, jos poika on mummulassa hoidossa, ni poika tulee nuhan kans kotiin, ku papalle ei mee jakeluun, että jos huuattaa ilmastointia täysillä, ni siitä seuraa nuha. Nykyset ilmastoinnit on tosi tehokkaita ja pukkaavat hyvin kylmää ilmaa.

^ Juuri sitä mäkin meinasin, että sitä voimakkuutta vaan säätää pienemmälle, ja sen ilmastoinnin ilman lämpötilan säätää päälle 20 asteeseen, tyyliin joku 24-26. Niin ei kai pitäisi ongelmia tulla...

Tulee ihan olo etten taida osata vauvaa pukea... Aattelin pakata bodyn ja potkarit (joku äippäpakkauksen setti), pipo, ehkä töppöset ja tumput. Varoiks vanuhaalari (äp) ja/tai joku peitto. Vertaan nyt siihen että esikolla huhtikuun alussa oli tuollainen setti, ilman peittoa.
Miltei kauhistelen osan vaatemäärää, mutta voinee hyvin olla että ite alipuen sit kuitenkin...Tutun kesälapsella oli taannoin myös useampi vaatekerta päällä, ja mä ihmettelin. Muutaman viikon ikäsenä ei tod. tarvinnu enää niin paljon vaatetta, sit alko vauva protestoimaan kuumuutta.

Ilmastoinnista aattelisin et on ok, kunhan ei huuda täysillä ja jääkylmää.

No siis verrataan siihen, et tammikuisen kanssa lähdettiin sairaalalta niin et toisella oli päällä "normivaatteet" potkarit,ph-body, sukat, tumput ja sit villaset vielä siis villasukat ja villatumput. kypärämyssy ja ohut villahattu ja näiden päällä "vain" fleecehaalari.
Autoon mennessä turvakaukalon suojana oli harso. Hyvin tarkeni.

Lähinnä tuskailen tässä sitä... että en oikeastaan enää tiiä mitä tuskailen :grin Siis en tosiaan "vastasyntynyttä" kehtais mihinkään lyhythihaisiin laittaa kun vois kuvitella että pitkähihaista tarvii, mut tuskinpa kait mitään haalaria enää päälle? Äh, en tiiä. Mut hyvin tässä ihellä on ainakin mieli avartunu tän keskustelun myötä, et kiitoksii siitä :)

Ihan hyvä että laitatte tänne miten ootte aatellu vauvan pukea, itellä ei meinaan mitään ajatusta mitä laittaa toiselle päälle jos on törkeen kuuma, tai jos on normi kesäpäivä :grin
Äitiltä koitin kysyy, nii mut on kesäkuun alussa sairaalasta viety kotiin sillee että oli body, housut, sukat ja ohut pipo, ja suunnilleen koko loppukesän oon kuulemma ollu pelkässä vaipassa, oli intiaanikesä. Siis tietty illalla vaatetta päällä jnejne. :)

Takaisin