Sairaalakassi(t)

Niinpä... Josko heinäkuu sit olis enempi jos kesä, toisin ku nyt. Hämeenlinnassa kuulemma sato lunta :confused: ihana suomen kesä, lyhyt ja vähäluminen.
Mutta kiitos Miu88, jotenki vaan tullu olo et alipuen aivan totaalisesti vauvaa, verraten muihin... Mutta en siis ole ainoa :wink
 
Heh, meillä mies "heräs" eilen, kun puhuin et pakkasin vauvan kassin jo valmiiksi, niin kysy et johan oot omasi pakannu? Mie et en tietenkään, niin mies vaan sit tokas et kannattaa varmaan rueta pakkaa, jos lähtö tulee, kiva et hänkin huomaa et aika vähenee kokoajan, tähän asti siis ei oo maininnu tosta sairaalakassista et pitäs pakata:grin
 
Millaista vaatetta meinaatte itsellenne pakata, lähinnä nyt siis kotiinlähtöön?
Verkkarit? Imetystoppi? Mekko? Leggingsit?
Mulla on ne omat kotiinlähtövaatteet vielä pakkaamatta, muuten alkaa kaikki olemaan valmiina...
Putkikassissa on mun tavarat ja vaatteet, pienessä kangaskassissa vauvan tavarat ja se kassi on turvakaukalossa.
 
Mie arvelin ihan kotiintulo vaatteiksi jotkut lököhousut, imetys t-paidan ja varmaakin hupparin vaan vetästä päälle, kun kuitenkin autossa pitää istuu melki 1,5h niin ei hirveesti huvita vetää mitään ahistavaa päälle....
 
Mulla on pakattuna mekko, leggingsit ja neuletakki. Niistä sitten sään mukaan arvotaan, että mitä päälle laitetaan. Tosin imetystoppi ja lököhousutkin löytyvät kassista, joten katotaan nyt mihin siinä tilanteessa päädytään. :)
 
Imetystoppi, verskat ja kietasuhame. Sit joku pitkähianen viel varoiks.
 
Lisäsin kassiin miehelle vaihto paidan,kalet ja sukat,jos vaikka hänelläkin menee myöhään sairaalalla ja kun mun huoneessa on oma suihkukin nii pääsee käymään hänkin pesulla jos tarvista.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Satsuma: mistä tiiät et mikä on sun huone ja et siel on suihku? Meinasin vaan kun meillä ainakin huoneet on 4 hengen huoneita ja sit on se perhe huone missä miehenkin sit pitää olla.
 
Meillä ei ollu edes perhehuoneessa omaa suihkua.. synnytyssalissa suihku oli kahden huoneen välissä, eli sielläkään ei täysin omaa suihkua ollut..
 
Jyväskylässä oli synnytyssalissa oma suihku huoneessa ja sitten osastolla kahden hengen huoneessa oli huonekohtainen suihku eli lasken kategoriaan "oma suihku" :)
 
Oulussa on synnytyssalissa oma suihku ja amme(en tiiä onko amme joka huoneessa) ja osastolla oli sit suihkuhuoneet. Niitä oli muistaakseni ainaki sillä osastolla kaksi ja kummassaki tais olla 3 suihkua.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Saan suunnitellun sektion vuoksi oman huoneen,niin siellä on oma vessa ja suihku.oon siis käyny tutustumassa siellä vuodeosastolla aikaisemmin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Porissa oli myös kolmen hengen huoneita ja heillä aina yhteinen suihku.
 
Täällä kanssa tarkoitus napata miehellekin vaihtovaatteet, jos tosiaan synnytys kestää kauan ja jos saadaan perhehuone.
 
Jeee! Vihdoin eilen illalla mäkin aloitin kassin pakkaamisen! Miehen kanssa yhdessä aloitimme siitä tärkeimmästä eli vauvan kotiutumiskassista :D Mä en ole ostanut mitään erityistä vaatesettiä tuota tarkoitusta varten, joten laatikostosta laukkuun sujahti valkoinen, pitkähihainen kietaisubody, valkoiset collegehousut, Marimekon sini-vihersävytteiset sukat ja hattu sekä oranssimustaraidallinen fleece tiikeripuku (varmuudeksi mikäli kesä onkin peruttu). Vaatteiden lisäksi laitoin laukkuun pari vaippaa ja sideharsoa sekä fleecepeiton. Loput pitänee miettiä sitten myöhemmin :)
 
Täälläki saatiin eilen vauvan kassi pakattuu mut siihen sit loppu kiinnostus.. Hokasin tossa aika jännän ilmiön itessäni, eli olisin tyyliin tos huhtikuussa ihan innolla jo pakannu kasseja ja pedannu vauvan sänkyä ja tälläsiä juttuja mitä ei tartte tehä ku vast loppumetreillä, mut nyt kun pitäs sitä omaa sairaalakassia pakata niin ei kiinnosta yhtään.. Hauska jotenkin et mitä vähemmän täs on aikaa niin sitä enemmän mul on sellanen fiilis et nääh, ei tää synny ikinä joten ihan sama.. o_O Mä taidan oikeesti olla todella kyllästyny tähän raskauteen! :grin
 
Mä sain vihdoinkin pakattua kassin itselleni! Kyllä niillä vaatteilla tunnin kotimatka onnistuu ja ainakin hammasharja on nyt mukana :) Siinä tärkeimmät, vähän pitää ehkä muutella jos ilmat kovasti muuttuu.
Vauvalle kaukalon pesty ja vaatteet siinä valmiina joten miehen tehtäväksi jää vain napata se mukaan kun vauvan saa kotiin. Toivottavasti ei montaa viikkoa joudu pölyyntymään käyttämättömänä.
 
Mulla oli mukana ittelle kotiutumisvaatteet... mutta enhän mä synnytyksen jälkeen niihin mahtunut!!!! Joten lähtiin kotiin niillä millä olin tullutkin... nytkään en ota ku alusvaatetta + hammasharjaa jne ja lähen niillä kotii millä oon sinne mennykkin. Varuiks laitan miehelle tohon mulle vaihtovaatteet jos sattuu että menee lapsiveet matkalla tms ni tuo sitten myöhemmin sairaalaan.... Sinne sairaalaan en ala raahaan mitään "ylimääräistä" viimeksikkin sain noottia ku mulla oli kätilön mielestä liikaa tavaraa.. eikä mulla ollu ku oloasu sairaan (vihaan sairaalan kaapuja mutta eipä sille oloasulle mitään käyttöö ollut. Helpompaa oli olla sairaalan kaavuissa sektion jälkeen) ja itselle ja vauvalle kotiutumisvaatteet. vauvalle tietenkin oon pakannut jo kotiutumisvaatteet...
 
Muokattu viimeksi:
Niinpä... Josko heinäkuu sit olis enempi jos kesä, toisin ku nyt. Hämeenlinnassa kuulemma sato lunta :confused: ihana suomen kesä, lyhyt ja vähäluminen.
Mutta kiitos Miu88, jotenki vaan tullu olo et alipuen aivan totaalisesti vauvaa, verraten muihin... Mutta en siis ole ainoa :wink

Saapa nähä ollaanko sankon kanssa yhtäaikaa hämeenlinnassa punnaamassa ipanaa....
 
Takaisin
Top