Saako julkisesella paikalla imettää?

Onko julkinen imetys mielestäsi hyväksyttävää?


  • Kaikki äänestäjät
    83
Kiitos ReginaVeritas :) Vielä kun sinne mahdollisimman moni löytäisi tiensä ja laittaisi vinkkejä..
 
Musta kaikissa lastenhoitotiloissa pitäisi olla erillinen rauhoitettu tila imettämistä varten. Sellasia oon nähny todella harvoin. Ainakin Jumbossa sellainen on ja joillakin ABC-asemilla. Mutta enemmän pitäisi panostaa tähän.
 
Jos suuri yleisö hyväksyy sen, että mainostajat saavat läväyttää kauppojen seinille ja tienvarsimainoksiin paikallisten seksimessujen mainoksen jossa puolialaston nainen esittelee jättikokoisia silikonitissejään, niin silloin suuri yleisö saa luvan hyväksyä julkisen imetyksen. Silloinhan sitä rintaa käytetään justiinsa siihen mihin se on tarkoitettukin.
 
Itseäni julki imetys ällöttää. En olisi voinut kuvitellakaan, että olisin ruvennut tissejäni julkisesti näyttelemään lapseni ollessa pieni.
 
Nemi83, ällöttää muiden imetys, vai ällöttää ajatus imettää itse julkisesti? Ja menisitkö todella kieltämää jotakuta imettämästä, jos näkisit julki-imetystä? (Kysyn lähinnä mielenkiinnosta)
 
Mä ymmärrän että joitain häiritsee julkisesti imettävät äidit, JOS imetys hoidetaan riisumalla puolikroppaa paljaaksi ja ollaan todella tyrkyllä esim kahvilan näköalapaikalla tms.. Mutta suurinosa naisista hoitaa imetyksen ihan järkevästi ja luonnollisesti ns. häveliäästi. Esillä ei tarvitse olla kerrallaan kuin se rinta, josta vauva syö ja sitäkin voi suojata huivilla tms.. (moni käyttää huivia julkisesti imettäessään, myös ihan siksi, että vauva saisi syödä paremmassa rauhassa). Lisäksi yleensä lasten kanssa valitaan joku kahvilan/ravintolan rauhallisempi nurkkaus. Itse aion ainakin liikkua vauvan kanssa niin vapaasti kuin mahdollista, mikä väistämättä tarkoittaa, että tulen imettämään julkisilla paikoilla säännöllisesti. Jos se jotakuta häiritsee, niin katsokoon muualle!
 
Lasta ruokitaan silloin kun hänellä on nälkä.
Jos paikassa ei ole lastenhoitohuonetta,niin sitten imetetään just siinä missä pystyy.
Kauhea haloo,ihan kuin ihmiset(miehet) ei näkisi tissejä muutenkin ja muuallakin,niin miksi vauvan ruokkimisesta tehty kauhea haloo?????
 
Sen jälkeen, kun sairaalan osastoilla piti aina olla tissi pitkällä muiden ihmisten edessä, on vähän hälventynyt se tunne, ettei kehtaisi. Siellä asiaan suhtauduttiin niin normaalisti. Valitsen kyllä imetyshuoneen (lastenhoitohuone, jossa tuoli), jos sellainen on, mutta olen kyllä etsinyt myös rauhallisempia sivupaikkoja, missä imettää. Näin kesällä kun löytyy ulkoa puistoista esimerkiksi kaikkia nurkkauksia. Ihan keskellä vilkkainta katua en vieläkään kehtaisi imettää. Ihan itseni takia tosin, jos joku imettää sielläkin, niin en pidä mitenkään outona. :)

Itselläni sama juttu. Julkisella paikalla imettäessä tuntuu jotenkin nololta vaikka ei tarttis. Mielestäni se on niiden ongelma jotka katselee ja kurkistelee.
 
Mielestäni julkisella paikalla voi hyvinkin imettää. Itse kuitenkin suojaisin vauvan jollakin huivilla, jotta vauva saisi ruokailla rauhassa piilossa muiden katseilta. Kun aikoinaan opiskelin Tukholmassa eräällä kurssilla oli nuori äiti, joka imetti seminaarissa vauvaansa. Vauva aina välillä kitisi, mutta ei aiheuttanut sen kummempaa häiriötä. Mielestäni oli tosi upeaa, että äiti jaksoi opiskella siinä missä muutkin pikkuisesta huolimatta. Toivoisin ihmisten suhtautuvan suvaitsevaisimmin imettäviin äiteihin. Jos äidillä riittää itsellään energiaa ja lapsi on ns. helppo, niin en näkisi estettä sille, että äiti esim. opiskelisi vielä imettäessään pikkuista.
 
Mua ei muiden imetys häiritse mutta itsestä ajatus tuntuu kiusalliselta omalle kohdalle. Mieluiten syötän vauvan rauhassa kahden kesken, toki jos ainut vaihtoehto on avoin tila niin yritän sitten vaan kääntää rintaman niin ettei kovin moni olisi yleisönä ja peittää itseäni sen verran kuin voin.
 
SAA. Keneltäkään muultakaan ei kysytä onko lupa syödä julkisella paikalla.
Imettää voi suht huomamatta, ja jos joku on niin pässi, että häiriintyy äidin maitorauhasen vilahtamisesta niin kannattaa jäädä kotiin tai ees katsoa eri suuntaan.:D
 
Eka vasta tulossa, mutta jos tilanne vaatii, niin mua ei ainakaan paikka/aika hidasta. Jos lapsella on nälkä niin tissi suuhun ja that's it. :)
Jokainen kuitenkin tyylillään.
 
Tissit tiskiin ja ruokaa muksulle! Ei siinä edes paljoa tissiä näy kun vauva syö. Hitto, rannalla kesällä näkee enemmän rintoja kuin imettävän äidin imettäessä!

Jos joku pitää imettämistä inhottavana, niin en vaan tajua miksi. En ole koskaan saanut mitään järkevää tai tyhjentävää selitystä. Tunnen pari ihmistä, joiden mielestä imettävien äitien pitäisi pysyä poissa ihmisten ilmoilta. Samaan hengenvetoon tietysti muistetaan muistuttaa miten vauvojen äidit on kummaa porukkaa, kun eivät sosialisoi enää normaalisti :D Oh well.
 
Mulla vasta esikoinen tuloillaan mutta en missään nimessä kieltäisi julki-imetystä.
Onhan se tietenki vähän vaivaannuttavaa katella mutta varmaan siihenki "oppii".
Itse en ajatelut ainakaan aktiivisesti alkaa imettämään julkisesti. Ehkä jos ei muuta paikkaa meinaa löytyä. Esim. jossain junassa ei hirveesti kiinnosta mennä sellaseen hajukoppiin ku tuntuu että happi loppuu ku pitää pidättää hengitystä ku käy pissallaki.
 
Pakko muuten kertoa tänne tapaus, joka sattui esikoisen ollessa ihan pieni.

Olin tapaamassa ystävää kaupungilla ja mentiin kahvilaan. Ystäväni halusi ottaa pojan syliin, minä hain meille syötävät ja juotavat. Istuttiin ihan syrjässä ja kahvilassa oli muutenkin siihen aikaan päivästä tosi tyhjää.
Poikaa alkoi unettaa ja jätkä nukahtikin mun syliin. Mä kietaisin pojan kantoliinaan, kun tiesin, että nukkuu siinä paremmin. Heitin harson pään yli varuiksi.

Eipä mennyt aikaakaan kun eräs vanhempi rouva tulee möykkäämään, että mun kuuluisi mennä jonnekin muualle ruokkimaan lapseni. Kun sitten totesin, että tämä lapsi kyllä nukkuu kantoliinassa niin silti sama papatus jatkui. "Ei kuulu ihmisten ilmoille tommonen!"
Lähti siitä sitten pois kun muutama asiakas kääntyi katsomaan ja katsoivat rouvaa aika pahoilla ilmeillä. Itse en saanut siinä hetkessä sanottua mitään nasevaa takaisin.
 
Kauhea kun jotkut on sitten tökeröjä :wideyed: itse odotan vasta esikoista, ja ainakin tällä hetkellä uskon haluavani oman rauhan siihen pienen syömiseen, eli vähän ainakin piilossa. Ja vielä ainakin olen kovin häveliäs kehoni suhteen, tämä kyllä voi hyvinkin sitten vauva-aikana muuttua :D
Kannatan kyllä ehdottomasti muuten julki-imetystä, eihän sitä ketään muutakaan pyydetä hoitamaan ruokailua vessassa.
Äitini opetti aikanaan, että jos ei tuohon ikään mennessä ole tissiä nähnyt, ja se noin kiinnostaa, niin on jo aika nähdäkin.
 
Takaisin
Top