Ruokasuositukset ja muut

DeeDee

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Miten tarkkoja aiotte olla? Sallitteko salmiakin? Entä Panadol kun sekin taitaa olla nykyään vältettävien joukossa kun oli joku tutkimus?
 
Meetvurstia kuulemma saa syödä jos on pakastanut sen eka! Ei tarvitsekaan siis luopua:grin
 
Meetvurstia kuulemma saa syödä jos on pakastanut sen eka! Ei tarvitsekaan siis luopua:grin

Niinkö! Tämmönen tieto onkin mennyt multa ihan ohi, jee :angelic:

Juustot tekee tiukkaa, just kaikki vuohenjuustot ( ah vuohenjuustosalaatti on ihan lemppariruoka), briet ja homejuustot jaja :smiley-angelic006
Onneks 9kk on lyhyt aika.. ja luin että halloumia sais syödä kun se on kovaa juustoa ja pästöroitua.. onko jollain tarkempaa tietoa?

Kahvihammasta ei ole kolottanut entiseen malliin, joten sen vähentäminen on tullut ihan vahingossa
 
Niinkö! Tämmönen tieto onkin mennyt multa ihan ohi, jee :angelic:

Juustot tekee tiukkaa, just kaikki vuohenjuustot ( ah vuohenjuustosalaatti on ihan lemppariruoka), briet ja homejuustot jaja :smiley-angelic006
Onneks 9kk on lyhyt aika.. ja luin että halloumia sais syödä kun se on kovaa juustoa ja pästöroitua.. onko jollain tarkempaa tietoa?

Kahvihammasta ei ole kolottanut entiseen malliin, joten sen vähentäminen on tullut ihan vahingossa
Muakin kiinnostaa tää halloumi?
 
Jaa. Meni tuo kuva aika sutuksi kun sen latasi tänne. Noh, tuolta sivulta ne löytyy. :)
 
Salmiakkia/lakritsia saa 1-2 melliä ottaa. Pellavansiemeniä saa leivässä vähän olla.
Panadolia saa käyttää koko raskauden ajan, mutta ei jatkuvaan käyttöön.
Buranaa saa kaksi ensimmäistä kolmannesta käyttää ajoittain, mutta mieluiten yrittää pärjää panadolilla.

Muoks. Niin pehmeän juuston keitto/paisto tuhoaa bakteerit.
 
https://yle.fi/uutiset/3-10366113

Viime syksynä tuli muuten mielenkiintoinen uutinen parasetamolista raskausaikana.

Voi ei, pitää toivoa että selviäis tämän raskausajan ilman isompaa särkylääkkeen tarvetta ja varmaan yks panadol silloin tällöin ei haittaa tee jos pakkorako tulee.. onneks ei oo taustalla mitään kuukautiskipuja kummempia särkyjä.
Sympatiat teille jotka kärsitte esim migreenistäo_O
 
Mulla tiukinta tekee lakun syönnin lopettaminen :sad001 en yleensä syö mitään sokeri herkkuja mutta luonnonlaku inkkarisokerilla on ollut mun herkku ja heikkous. Kun odotin esikoista niin silloin sallittiin vielä 50g määrä viikottain. Nyt täytyy löytää jokin uusi, sallittu herkku ja jospa se löytyisi jostain todella terveellisestä:p (you wish... :grin)
 
Vielä ei oo tehny kahvi pahaa mut vähensin kupillisten määrää puolella. Muutoin pitääkin tutustua listaan tai päivittää. Ihan supertarkka en oo, tai ainakaan ollu ku oon syöny sitä mikä on menny alas Nyt kun ei oo ainakaan vielä pahoinvointia niin pitää varmaan kattoo vähä tarkemmin mitä suuhunsa pistää. Kahvi on vaan mun elämän eliksiiri niin se vaatii aika paljon et sen lopettaisin.
 
En kuulu tähän porukkaan, mutta keskustelu osui silmään ja teki mieli meetvurstiasiaa vähän selventää. :) Nimittäin tuo pakastusneuvo on käytössä mm. Ruotsissa, ja Suomessakin meetvurstia neuvotaan välttämään toksoplasma-riskin vuoksi, ei niinkään listeriariskin takia. Ruokaviraston ohjeissa asia mainitaan, jos sitä päivitettyä listaa selaa. Ylellä on eri maiden raskausajan ruokasuosituksista ollut juttuakin, artikkelista on muutama vuosi joten mm. juustoasioihin on Suomessakin tullut muutoksia, mutta muutoin artikkeli on edelleen suht ajantasainen.

https://yle.fi/uutiset/3-8618305
 
Mun heikkous on kaikki juustot! Aura ja brie juusto varsinkin. Saa nähä millaisia juuston sulatuksia/kuumennuksia tulee vielä eteen
 
Aamuespressot laimennettu puoliksi kofeiinittomilla joka on ainakin minulla auttanut pahimpaan kahvin tarpeeseen. Ekat päivät kyllä meni aivan järkyttävissä vieroitusoireissa, mutta onneksi nyt helpottaa. Itse olen vegaani joten ainoastaan noiden eri siementen välttely on ollut hankalaa. Nyt pitää vaan olla erityisen tarkka että tulee syötyä tarpeeksi esim proteiinia.
 
Takaisin
Top