Ruokaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ruvettiin n.vuosi sitten syömään täysjyväriisiä/makaronia/spagettia, kun meillä on nuorimmalla tytöllä ongelmia suoliston kanssa niin tuli sitten tehtyä koko perheelle ruokaremontti :) Mulle menee muut ihan ok, mutta täysjyväriisi tökkii edelleen vastaan. Ehkä siihen vielä joku päivä tottuu!

Kyllä mäkin lakkaan tekemästä ruokaa jos mun vaivalla tekemää ruokaa arvostellaan. Tai teen ruokaa vaan itelle.

Meillä mies laittaa siis ehkä kerran kuussa ruokaa ja ei se mitää yhtää monimutkaisempaa osaa eli, pizzan lämmittää, tehä ranskalaisia perunoita uunissa, kinkkuperuna pataa ja makaronipataa. Mä teen ite mitä helpompi sen parempi ruokia. Mies söis eineksiä vaikka joka päivä mut musta vauvalle on oikee ruoka parempaa... Ja mulla tulee itelläkin jo einekset korvista ulos!!

Meillä mies kokkaa enemmän ku minä. Tykkää kokata kaikkea erikoista ja nauttii ruuan laittamisesta. :) itekki siis osaan laittaa hyvää ruokaa(itsekehu haisee :D), mutta tulee aina laitettua vaan perusruokia mihin on tottunu.. :/
Mutta tosiaan, pelastus on mies joka laittaa niin hyvää ruokaa ettei housuissa meinaa pysyä ku pääsee syömään! :D

Meillä kokkaillaan tasapuolista, mies tekee tiettyjä ruokia mm. lihaa, minä taas olen pravuuri kastikkeissa. Useesti kokkaillaan myös yhdessä.

Elän toivossa että meijän pikkugrilli olis kesällä käytössä ja tuo ukkeli innostuis edes grillaamisesta, ei kesällä muutenkaa jaksa hellan edessä pitkään seisoskella. Tosin siinäkin tulee kriisi, kun se söis vaa pihviä ja mulle kelpais mielummi vaikka kesäkurpitsa ja jättiravunpyrstöt ;D

Meidän täytyis grilli vaan puhdistaa niin sais avattua grillikauden, mies grillaa enemmän kuin mielellään.

Mä oon käyttäny sitä rainbown spagettia, ja kerran huomasin vahingossa, kun unohin et ne on keittymässä, et niitä pitää keittää tosi kauan ni tulee hjuvia!

Meillä ostetaan aina sitä onko se myllynparas halvinta makaronia mut välillä mä repäsin ja ostan pussillisen täysjyvää.

Mä ostan aina myllynparasta makaroonia ja sitä tummaa, maussa en juurikaan huomaa eroa vaaleeseen, toki meillä tehdään kastike tuomaan sitä makua ruokaan. Ja maustetaankin ihan kunnolla.

Ei sitä huomaakaan ja tämmöset pienet yksityiskohdat voi jättää miehelle kertomatta. Kun ei se huomaa sitä kuitenkaan.

Mä kyllä ihan kerron ja jos ei kelpaa, on hyvä ja tekee omat safkansa. Kuitenkin hänkin kaupassa käy.

Näyttää hyvältä sussssu :)
Meillä avattiin tänään grillikausi. Ihan perus makkarat heitettiin tulille mutta maistui hyvältä pihatöiden lomaan, varsinkin kun kyseisiä vihanneksia talven mittaan harvemmin tulee syötyä :)

Tehtiin miehen kanssa sitruunamarinoitua kanaa kookosmaidossa ja riisiä. Loput kookosmaidot laitoin pannulle banaanin ja ruskean sokerin kanssa ja keitin muutaman minuutin. Ällömakeaa nannaa!

Täällä ei tartte paljo miettiä mitä tekis ruuvaksi. Aamulla tullee mautonta puuroa ja mautonta teetä. Lounaaksi hyvejä ruokia ainaki tähän asti. Välipalaksi pullaa jos ei hoksi muuta pyytää ;), lounaaksi jottai pöperöä, ja iltapala tuli tänään vähä yli 7 :D jos ei ota ylimäärästä syötävää, joutuu olee aamupalaan saakka syömättä. Vaikkapa 13 tuntia :O. Vähä eri meno ku kotona :D

Pitkästä aikaa kanaviillokkia, nam!!! :) yks mun lemppariruoista. Vielä kun ois muusin jaksanu tehä niin voi pojat... mut oikasin ja löin valmiit kermaperunat uuniin. :rolleyes:

Hitto kun nyt on yksin ollu niin ei jaksa oikeen väsäillä mitään ihmeempiä, ja samaa ruokaa sit 3pvää putkeen syödä.. :D

Takaisin