Ruokaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tein tällä ohjeella tuota paistosta (uusin K-Pirkka Ruokalehti) eilen illalla. Oliko vähän hyvää! Melkein koko vuoallinen hävisi hetkessä, yks annos jäi (ja sen mä vedän kohta kahvin kans :D). Helppo ja nopea herkku tehä!!

Liitteet

• 1425708179140.jpg
    1425708179140.jpg
    704.5 KB · Katsottu: 45
Karjalanpaistia, missä porkkanaa, sipulia ja omenaa samassa ja sen kanssa keitettyä perunoita :) jälkkäriksi omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta :)

Tein välipalaksi tuorepuuro-tyylisen hässäkän. Sulatin marjoja ja sekaan turvotettuja chiansiemeniä. Mausteeksi vähän vaniljasokeria ja hunajaa. Tykkäsin ite ja lapset varsinkin! :) ne kauho sen onnessaan suihinsa! Terveellistä ja hyvää! Kyllä hb kiittää. :happy:

Mä tein makaronilaatikkoo mut unohin tuplata makaronin määrän. :facepalm: Laitoin pussillisen pakastevihanneksia sen tilalle. Ei toi mies varmaa huomaa sitä kun se aina puhuu et sen äiti laittaa lihamurekkeeseen pakastevihanneksia tai kananmunaa tai luumuja sisälle. Ei se huomaa sitäkään kun mä laitan risottoon tai italianpataa tuplamäärän kasviksia ja jatkan siten siis ruokaa.

Meni ihan täydestä läpi, se otti lisääkin ja sano et oli hyvää ruokaa :happy093mun siskon mies ei ois varmaa koskenukaan ruokaan kun se sanoo aina salaatistakin et pelastetaan puput. Kun ei se syö ees mustikkapiirakkaa. Onneks toi mun mieheni ei oo yhtä nirso:happy093

Nirsot ihmiset ovat kyllä hankalia. Anteeksi, jos täällä on joku todella ruokarajotteinen, mutta minä en ole vain koskaan voinut ymmärtää sitä.. Ei kaikesta tietenkään tarvitse tykätä, mutta kaikkea voi maistaa ja syödä silti. Ja jos meillä mies nirsoilisi, saisi kyllä ihan itse tehdä omat ruokansa. Onneksi syö kaikkea ja tykätään todella paljon samoista ruuista muutenkin. :)

broilerikastike aurajuustolla ja ananaksella! okei paprikaa, sipulia ja kesäkurpitsaa jatkeeks, vähän soijarouhetta ja valkosipulia :)
Ihanaa kun joillakin mies kokkaa. Meillä tehään pitkälti omat ruuat, koska en syö punasta lihaa(enkä eineksiä, valmiskastikkeita, valmiita pata-aineksia esim. italianpata, liemikuutioita/jauheita, maustettuja kermoja ym E-koodilla kyllästettyjä teollisuuden tuotoksia, ehheh. Ilmeisesti ravintola-alan koulutus on ollu avuks tässä, ei oo niin riippuvainen valmiista jutuista kun osaa ainakin jotai tehä alusta loppuu ittte :angelic:), mutta kalaa & kanaakin sillon tällön, ja mies kun söis pelkkää jauhelihaa jos sitä kaupasta sille kantaisin. Olis kyllä ihana kun edes pari kertaa viikossa sais tulla valmiiseen pöytään, mutta ei. Saa nähä miten jaksaa itelleen kokkailla sitten kesällä.
Alkuun meilläkin oli vähän ennakkoluuloja, kun teen pitkälti kasvispainotteista ruokaa, ja kaikkialle lisään kyllä paljon tuoreita kasviksia. Ihan parasta on kuulla kommentteja, että makaronilaaatikko olikin hyvää vaikka kolmannes aineksista onkin ollu erivärisiä kasviksia, ei pelkkää makaronia ja jauhelihaa =) Ja kyllä, myös kerran tein soijarouheesta kasvislasagnen, hyvin uppos ja monena päivänä vielä peräkkäin! Ja sosekeitto on pelastus, se on nopee ja helppo ja aina erimakusta, ei pääse kyllästymään. Jopa miehelle maistuu nykyään, kun reilun vuoden sitä opetellu syömää :hungry:

Spagettipäivä :P (todettakoon, että säästin taas väärässä paikassa... Rainbown täysjyväspagetti :sick006 täytyy pitäytyä kunnon spagetissa tästedes!)

Hyppään toukokuisista vakoilemaan teidän ruokia ja todellakaan ei kenenkään pidä ostaa Rainbow täysjyväspagettia. Kitkerää ja pahaa! Millään parmesanilla tai kastikkeella (kokeillut mm. tomaattipohjaista soosia, sitruunaisempaa yrttijutskaa) ei sitä makua saa piiloon.

Ja meillä syödään tänään jauhelihakeittoa.

Mä en oo huomannu siinä rainbow täysjyvässä mitää vikaa, ostan muutenkin aina vaa täysjyvätuotteita, niin en edes tiedä/muista miltä sellane normaali maistuu :D makuasia, kaikkeenn näköjään tottuu..

Se on mun suuhun jotenkin rakeista ja outoa... :wtf: samanlaista kuin tumma makaroni. Oon ostanu aiemmin kg pakkauksia sellasta tummansinisessä paketissa olevaa täysjyvää, joku B:llä alkava se nimi (Barilla??). Se on hyvvää.:p Meilläki on aina täysjyvää tai esim kaurapastaa, kaura-riisiä tms :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin