Ruokailu ja mitä olet syönyt?

Juu, nyt olen pähkäillyt jouluruokien suhteen. Mulle alkupalaksi limppua, saaristolaisleipää+kova juusto, karjanlanpiirakkaa+munavoi ja fetasalaattia. :)
Pääruuaksi bataattimuusia ja savustettua kalaa. (samaa saa muksu)
:) Ja jälkkäri jos on sellaista, mitä en voi syödä, niin syön vaan suklaata :)

Alkoholittomista: Itse tykkään Kopparbergin Karpalosiideristä. Se on hyvää. Olen siis aikaisemminkin tykännyt Kopparbergin siidereistä, niin tossa karpalosiiderissä on yritystä ja se on mun mielestä oikeasti hyvää. :)

Valkkareita alkoholittomia olen juonut. Jos tykkää makeasta, niin monet on hyviä. Alkoholitonta punkkua en oo juonut, siitä en osaa sanoa mitään.

Punkkua voisikin kokeilla, mutta alkoholitonta valkkaria en voi suositella, ainakaan taannoisen yhden kokeiluni perusteella.... Olisko ollut joku Riesling tms. ihan ok:lta kuulostava, mutta maku oli kuin vaaleassa marja- tai hedelmämehussa. Ikävän makeata ja outo sivumaku, jäi juomatta.... Jos joku osaa vinkata hyvän alkoholittoman punaviinimerkin niin vinkkejä mielellään tänne :)

Oluista muuten vaalea Nikolai on tosi hyvä. Jos kaipaa jotain saunan jälkeen, tms. En ole sitä nyt raskaana ollessa juonut, mutta muutoin satunnaisesti. Kannattaa myös tsekata, onko tosiaan 0% alkoholia, vai onko siinä silti pieni määrä.

Mulla on plakkarissa yksi alkoholiton skumppapullo, niin sen otan ehkä jouluksi itselleni. En tiedä yhtään, onko hyvää.
Alkoholittomista ouluista taas mun mielestä tumma Nikolai ja Bavaria -vehnäolut on hyviä. Edellyttäen tosin, että tykkää tummasta oluesta ja vehnäoluesta. Melkein kaikki vaaleat oluet on mun mielestä aika huonoja. Tai en ole hyviä vielä maistanut.

Jouluksi ajattelin koittaa ostaa joten eikö se vk. Päästä selviä

Hei neuvokaas nyt tietämätöntä. Voiko kaikkia juustoja ja juustotuotteita syödä jos ne on pastoroidusta maidosta tehtyjä? Eli sisältäen myös homejuustot jne.

Nyt olen "ihan paniikissa" kun söin homejuustoa, joka oli pastoroidusta juustosta tehty. :depressed: Kun minulle yksi toinen raskaana oleva kertoi että neuvolassa hänelle oltiin sanottu ettei saa syödä vaikka olisi pastoroidusta maidosta tehty. :banghead:

Olen syönyt kans kaikkea pastöroitua. Ainakin Valion Aurajuusto pitäisi olla ihan turvallista. Ja kaikki juustot ilmeisesti on turvallisia ainakin silloin jos ne on kuumennettu :)

Meidän neuvolasta saadussa lapussa lukee, että vältettävä myös päströituja pehmeitä juustoja..
Tarkoittaa siis tuorejuustoja, sulatejuustoja yms...
Mä ostin itselleni alkoholitonta kuohuviiniä jouluksi, suomalaista mustaherukanlehdistä tehtyä, myyjä kehui sitä :)

Tuolla perusteellahan ei saisi vissiin käyttää sitten mitään maitotuotteita, koska maitohan tässä on se ongelma. Vai mikä juustossa nyt niin hengenvaarallista on?

Kyllä mä oon kaikkia juustoja syöny nyt ja viime raskaudessa jos on ollu pastoröitu. Täysin terve poika tuli että kyllä niitä voi syödä.

Alkoholiton punaviini on oli minusta ihan hyvää. Mehumaisempaa kuin alkoholillinen, mutta minulle kelpasi. Myös valkoviiniä olen maistanut ja se muistutti enemmän alkoholillista.

Varmaan juustoissa se juttu on pitempi säilytys kuin maidossa ja miten saa käsiteltyä hygieenisesti. Pitemmässä säilytyksessä bakteerit ehtii lisääntyä pehmeässä juustossa.

Kyllä se on juuri vain se pastörointi se asia siinä!! Sen takia ulkomailla pitää välttää koska ei tiedä mistä maidosta siellä tehdään.

Me käytiin tänään äitin kanssa ostamassa meille joulupöytään juustoja ja valikoin tarkkaan itselleni Valion juustoja, joissa kaikissa luki varmasti, että on pastöroitua. Aura on myös joukossa ja sitäkin aion vähän syödä, vaikka onkin sinihometta.

3259ffd3548b4fe558558b9bd424bb29
tämmöistä lukee neuvolasta saadussa lapissa, mutta mun mielestä neuvolan terkka sanoi että jos on pastöroitu se riittää. Jälki kontominaatio vaara on kuulema niin minimaalinen ettei siitä kannata stressata.

Vai ei tilamaitoakaan saa juoda.. Noo näin tein esikoista oottaessa. Join harvoin, mut aina ku mahdollista. Eikä tullu mitään. Miten ne on ennen vanhaan selvinneet, kun tilamaidon juonti ollut ainoa vaihtoehto.. :D

Kyllähän se niin on että voit saada sen listerian yhtä hyvin kasviksista mitä et ole pessyt kunnolla ennen syömistä tms. Että jos juustot on pastöroitu niin se riski saada mitään on niin minimaalinen.

Periaatteessa sen listerianhan voi varmaan saada vaikka oven kahvasta tms. jos esim. on kynsien pureskelija, kuten minä (tiedän, tosi ällöä). Mutta riski on tosiaan tosi tosi pieni saada sitä edes ruuasta. Joten ei kannata turhaan stressata

Takaisin