Ruokahimot ja -ällötykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaarna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siis mun on tehnyt myös mieli etikkaisia ja happamia ruokia - kimchiä, hapankaalia ym. Oon nyt ottanut töihin mukaan karjalanpiirakoita ja pieniä mehukeittoja, et on jotain suuhun pantavaa, muuten tulee huono olo nopeasti. Mä mieluiten söisin vain valmisruokia, koska itsetehty ruoka ällöttää ja ruuan laittaminen etoo muutenkin. Kalliiksi tulee vaan ostella töihin joka päivä evästä 😩 Ideat alkaa muutenkin loppumaan ruuan suhteen kesken, kun eilen hyvällä ruokahalulla syöty ruoka etoo tänään.
 
Mulla myös tekee mieli kaikkea suolaista ja epäterveellistä 🙈. Tosin tosi monesta ruoasta tulee hirveet ällötykset joten aika rajoittunutta edelleen on tällä hetkellä syönti.
Tähän asti en ois pärjännyt ilman suolakeksejä ja fantaa, ne on ollut ne millä on saanut ees vähän helpotusta huonoon oloon.
 
En oo varma onko tää raskaushimo vai taivaan lahja ihmisille, mutta mäkkärin ranut + oreo mcflurry = 100% enkelten laulua ja syntistä sellaista muuten! 😍
 
Oon selvinnyt nyt hengissä 2 vrk kestäneistä kahvivieroitus oireista! Elin ennen kahvilla, niin eikös kamalat päänsäryt iskeneet heti kun olin reilun vuorokauden ilman, ei vaan voi ajatellakaan kahvin tuoksua. 🤢 Ei kyllä haittaa lopettaa, join ihan liikaa muutenkin!

Pekoniin käärityt ja tuorejuustolla täytetyt herkkusienet olivat jotenkin erityisen hyviä, en tykännyt ennen sienistä.. 😄
 
Uusin himo: paistettua kananmunaa leivän päällä. 🤤 Voisin syödä tuota joka ruualla, mutta ei ihan viiti vetää kuitenkaan 10 kananmunaa päivässä. 🤣
Ai että, harmi kun poltin meidän hiiliteräspannuun makaronit pohjaan, olisin lähtenyt tältä istumalta paistamaan löysän kananmunan ja paahtanut leipää. 🥲
 
5+ elin melkein pelkällä näkkärillä. 6+ leipää yleisesti lisukkeineen
7+ kaikki suolainen, epäterveellinen kelpaisi, mikään kasvis ei oikein uppoa. Koko alkuraskauden oon vaan haaveillut hesen tuplajuustopurilaisesta. Kerran kävin hesellä, ja pari kertaa ravintoloissa saanut purilaista. Ah.. voiko suurempaa nautintoa ollakaan😅

Kahvia juon kupillisen päivässä tai iskee hirveä päänsärky. Enempää ei tee mieli. Kaikki karkit ja makea ällöttää.
 
En oo varma onko tää raskaushimo vai taivaan lahja ihmisille, mutta mäkkärin ranut + oreo mcflurry = 100% enkelten laulua ja syntistä sellaista muuten! 😍
Siis mä vedin tuon täsmälleen saman setin pari päivää sitten, olihan hyvää 🤤 Silläkin uhalla et tulee vatsanväänteitä, ja kyllähän niitä sit vähän tulikin 😅
 
Ruokahalua ei oo juurikaan, nälkä kyllä, mut ei vaan tee mitään mieli. Turvottaa ihan hulluna koko ajan siihen tyyliin, et ois viimeisillään jo 🤦
Etovaa oloa hieman havaittavissa, mutta tuntuu pysyvän parhaiten aisoissa tasaisella pienten annosten syömisellä.
Tehtiin tässä yks ilta ite kotona hamppareita ja ranuja, ja olihan se hamppari suorastaan orgastinen 😂 ikinä en ole niin hyvää hampparia syöny, et piti ihan hytkyä 😂 suolakurkkuja ja chiliä välissä, tuplajuusto, salaattia, tomaattia ja majoneesia! Aijaijai! Niitä voisin syytä joka päivä 😂 tai pitsaa 😂
Makea ei mukaan houkuta nyt juuri ollenkaan, vaikka normisti oon oikea sokerihiiri. Kahvi ei maistu sekään enää, vaikka tuoksuu mielettömän hyvälle. Hajut muuten paljasti tälläkin kerralla raskauden. Aloin haistamaan ihan eri sfääreissä ku normisti. Niin hyvässä kuin pahassa. Viime raskaudessa broilerileikkele paljasti matkalaisen 🥰
 
En oo yli kahteen viikkoon pystynyt juomaan yhtään kahvia. Aivan kamalaa kun samaan aikaan väsymys on tolkuton. Ranskalaiset on yhtäkkiä alkanut ällöttämään, en ikinä tätä päivää uskonut näkeväni! Luotin, että se on ruoka joka menee henkihieverissäkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: myöskin hampurilaiset ja pizza oksettavat ajatuksena.
(Alkoholittomat) bisse ja viini on aivan kauhea ajatus myöskin. Hirveen outoa!

Sen sijaan kylmäsavulohta ja salmuakkia tekis hirveesti mieli, mutta ne on tietty pannassa :loudlycrying:
 
On kyllä super hupaisia - ja raskaita - nää himot ja ällötykset. Mä taas meinaan pyörtyä pelkästä savulohen ajatuksesta kun taas ekassa raskaudessa en muuta pystynyt syömäänkään kuin kalaa ja mieluiten kypsennettyä kylmä tai lämminsavulohta tai sit ihan tavallista lohta 😀

Oon "joutunut" joustamaan myös omasta ruokavaliostani kasvissyöjänä (syön kyl maito-, muna- ja kalatuotteita). En oo syönyt kanaa, possua tai punaista lihaa yli kymmeneen vuoteen, enkä oo tippaakaan kaivannut niitä, mutta nyt mulla on aivan jäätävä himo kanaan, siis ihan pimeetä! 😬 Siispä oon tällä viikolla ostanut lounaaksi töihin aina jonkun kanaruuan. Aluksi se teki vähän vaikeaa, mut kun mikään muu proteiini ei vaan tunnu uppoavan, oon hyväksynyt asian. Tämä raskaus menee nyt näin 😅
 
Tekee mieli vihreitä ruokia. Avokadoa ja vihreää curryä (itsetehtynä) menee siis paljon. Kalaa koitan syödä väkisin - kaikki rasvainen ällöttää aivan tolkuttomasti, joten tekee tiukkaa. Valmisruokia ts. pizzaa, ranskalaisia tms. en syö koskaan, enkä nyt varsinkaan saisi menemään alas.

Mitää makeaa tai suolaista herkkua ei tee mieli, mikä johtunee siitä, etten syö niitä normaalistikaan juurikaan. Kahvia voin juoda pienen kupillisen, sen enempään ei pysty. Onneksi siinä onkin just tarpeeksi.
 
Esikoista odottaessa lopetin kahvin juonnin jo ennen plussaa ja en sit uskaltanu yhtään juoda raskausaikana. Nyt ajattelin että pidän siinä että juon sen kupin päivässä, mutta nyt ei kanssa kyllä yhtään maistu 🤢 Joten jäi sit taas kuitenkin kahvin juonti. Ehkä se myöhemmin tulee taas satunnaisesti mukaan kuvioihin, kun tykkään kyllä tosi paljon siitä hetkestä aamulla kun saa nauttia kupin kahvia.
 
Nyt ei uppoo mikään, kaikki etoo jo ajatellessa. Lenkillä näin jonkun punaherukka pensaat tosin ja sain niin kovan himon että ajatutin koko perheen ensimmäiselle lailliselle paikalle (koulun piha) syömään pensaat tyhjiksi. 😂 En siis hiippaillut toisen puutarhaan!
 
Mua ei varsinaisesti ällötä, kun ei ole pahoinvointia. Muttei ole myöskään hirveää ruokahalua. Ei ole mielitekojakaan.
Enemmän on sellaista henkistä hömppää. Kun huomasin olevani raskaana, olisin ihan hirveästi halunnut mennä kaupunkiin, terassille istumaan hulmuavassa kesämekossa, ja siemailla valkoviiniä.
Olin hirveän kiukkuinen, koska en voinut.
Huvittavaa siinä on se, etten edes käytä alkoholia, kuin muutamia annoksia pari kertaa vuodessa. Viineistä en pidä, valkoviiniä saatan juoda ihan vähän, punaista en lainkaan.
 
Täällä mennyt tänään varmaan 3 litraa appelsiinimehua. Huomenna varmaan sitten se(kin) äklöttää 😀
 
Täällä myös edelleen ruokahalu hukassa ja kaikki ällöttää, todellista väkisin syömistä jokainen päivä 🤢 Tuntuu niin väärältä, kun normaalisti rakastan ruokaa ja syöminen on yks lempiasioista maailmassa! Mä niin toivon, että koko raskausaika ei oo tällaista, vaan saisin ruokahaluni takaisin ja mieluummin pian 😅
 
Mulla on tullut nyt himo hyvin kevyesti paahdettuun vaaleeseen paahtoleipään voilla 🙈 Tulee kyllä syötyä taas hyvin epäterveellisesti.. Toivottavasti pian taas maistuis enempi kaikki terveellinenkin
 
Itse söin äsken melkein paketillisen rahka-ohukaisia hillolla 🙈🤣 Sinänsä hyvä että jotain saan syötyä, mutta olisi hyvä että se jokin olisi ehkä vähän terveellisempää 🙈🤣
 
Siis nuo pienet suomalaiset tän vuoden vähän kirpsakat omenat.. 😋 Voisin syödä niitä joka aterian kylkeen. 😅
 
Takaisin
Top