Ruokahimot ja -ällötykset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaarna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kaarna

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tänne mitä ruokahimoja ja -ällötyksiä tai vastaavia löytyy keneltäkin😄 jos haluaa niin viikot mukaan!
 
Aloitan sillä että jo 4 päivää ennen plussaa teki hirveästi mieli puolukkavispipuuroa vaikka normaalisti en tykkää ja siitä eteenpäin vain vahvistunut että tekee mieli kaikkea raikasta ja hapanta. Mikään imelä herkku taas ei maistu yhtään, ajatus esim jätskistä tai karkista vastenmielinen.
Tänään sit selvä himo oli kana. Ei olla pitkään aikaan syöty kotona arjessa muuta kuin kalaa ja kasvisproteiineja mut nyt en voinut vastustaa vaan ostin kokonaisen kanan ja vielä fileitä jotka leivitin😄 ja kun äsken yritin laittaa loppuja fileitä jääkaappiin huomiseksi lounasevääksi, niin jotenkin kummallisesti söinkin ne kylmät kanat suoraan siitä eväsrasiasta😂
Muoks: ja ainiin viikkoja menkoista 4+6
 
Makkara ja kinkku on nyt ollut pahimmat ällötyksen aiheuttajat hajuina. Siis ihan oksennusrefleksi tulee siitä hajusta ja niiden haju tuntuu jotenkin tosi voimaikkailta tällä hetkellä. Tälläkin hetkellä jostain tulee nenään joku makkaran haju ja oikein oksettaa tää haju.. Viikko 8 just alkoi.
 
Täällä 6+3! Ainoa ällötys on kahvi ja makeat herkut. Himotuksena oikeestaan vaan suolanen ja rapea ruoka sekä ruisleipä🫶🏼

Ruokahalua on, mutta pystyn syömään vain pieniä annoksia. Välillä on tullut täysstoppi kesken annoksen eikä vaan millään saa syötyä lautasta loppuun. Yleensä en ikinä jätä ruokaa lautaselle. 🫣
 
Ihan alkuraskaudessa (voiko alumpaa olla 😆) oli mansikat. Vetelin niitä niin paljon, että nyt ei tee niitä enää yhtään mieli.

Nyt tekee jatkuvasti mieli nektariineja ja amppari mehujäitä 😁

Välillä tulee jotain aivan random mielihaluja. Esim. eilen kinuin miestä käymään ostamassa mulle suklaata ja samantien, kun sain sen, niin alkoi ällöttämään niin paljon, että piti sanoa, että vie sen mun läheltä pois 😂
 
Täällä 6+3! Ainoa ällötys on kahvi ja makeat herkut. Himotuksena oikeestaan vaan suolanen ja rapea ruoka sekä ruisleipä🫶🏼

Ruokahalua on, mutta pystyn syömään vain pieniä annoksia. Välillä on tullut täysstoppi kesken annoksen eikä vaan millään saa syötyä lautasta loppuun. Yleensä en ikinä jätä ruokaa lautaselle. 🫣
Täällä kans himottaa toi ruisleipä, ja pyöreät oikein rukiiset näkkileivät 🤤 Mikähän juttu siinä on?
 
Mulla on hiipinyt ensimmäiset tuntemukset huonosta olosta ihan muutaman päivän aikana, nyt siis menossa 5+5. Ruoka ei tahdo maistua, tuntuu että ylävatsassa olisi jokin paino ja eilispäiväinen kalakiusaus jota söin hyvällä ruokahalulla kuvottaakin tänään 😬 Jostain syystä mieli tekee paistettua/keitettyä kananmunaa, tuoreita kasviksia, hedelmiä, perunaa ja ruisleipää juustolla. Ja sitä kuplavettä kuluu edelleen.

Edellisessä raskaudessa laatta tosiaan lensi 6 +, joten saa nähdä, onko juna menossa kovaa vauhtia sitä kohti 😅
 
Täällä kans himottaa toi ruisleipä, ja pyöreät oikein rukiiset näkkileivät 🤤 Mikähän juttu siinä on?
Oon ajatellut, et ruisleipä tuntuu tässä vaiheessa jotenkin niin ihanan tutulta ja neutraalilta ruualta. Se ei haise eikä maistu erityisen vahvasti 😋
 
Huomasin et oon tässä raskauden aikana alkanut himoamaan lettuja/pannukakkua ja sen tapaisia ruokia. Eka tehtiin tossa pannukakkua kotona, mökillä tehtiin muurinpohjalettuja ja nyt kotona taas tehtiin vohveleita, koska keksin aina et noitahan voitais tehdä. Kai tämäkin sitten jonkinlaiseksi raskaushimoksi voidaan lukea 😂
 
Mä syön normaalisti aina ruisleipää ja tykkään siitä paljon, mutta nyt ei mee ollenkaan alas. Alkaa etoa pelkkä ajatuskin 😅
 
Voisin elää mehujätskeillä ja pitsalla ja liha ehkä ällöttää eniten tällä hetkellä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: AMH
Täällä kans näkkärit, hapankorput ja keitetyt munat on herkkuja taas yhtäkkiä 😋 ja just tein pannukakkua, kun oon himoinnut useamman päivän niitä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: AMH
Sipsit, nachot, ranskalaiset, kaikki missä voi maistaa puhtaasti suolan😆 Se mikä on normitilaan erikoista, niin ei tee karkkia mieli vaikka normaalisti oon täysi sokerihiiri!

Ostin ummetuksen helpottamiseen kuivattuja luumuja ja en muistanukaan miten hyviä ne on (tai sitten mieltymys on ylipäätään muuttunut)! Jos tekee mieli jotain makeaa, niin parilla luumulla on tarve täytetty😌
 
Kaalisalaatit (etikkaiset / tuoreet)! Voisin syödä paristi päivässä poke bowlin. Tämä mieltymys yhdistettynä hiukan heikkoon vatsantoimintaan = mahtava kombo!
 
Välillä himoitsen jotain tosi suolaista ja rasvaista, esim hampurilaiset, pizzat, sushi, juustot yms. Ja sitten taas välillä näitä ei tee mieli ollenkaan, melkein ällöttävät. Ja silloin himon kohteena kirpeät karkit, raikkaat smoothiet ja hedelmät. Saman päivän aikana saattaa ilmetä kauheita himoja sekä äärimmäistä ällötystä. Se mikä hetki sitten himotti alkaa hetken päästä ällöttämään 🙈
 
Mikään makea ei maistu yhtään, normaalisti tekee jatkuvasti mieli. Kahvia ei mee alas yhtään myöskään. Jogurtti on myös nyt ollut poikkeuksellisesti ei maistu -listalla. Mieli tekee vaan kaikkea suolaista ja ihan perusruokaa (mieluiten vielä jonkun muun tekemänä 😄). Suolakurkut ja etikkaiset punajuuret on ollut välillä myös himotuksen kohteena.
 
Uusin himo: paistettua kananmunaa leivän päällä. 🤤 Voisin syödä tuota joka ruualla, mutta ei ihan viiti vetää kuitenkaan 10 kananmunaa päivässä. 🤣
 
Eniten himoitsen kaikkea suolaista epäterveellistä 🍔🍟🍕🌭 En vaan uskalla syödä juuri mitään sellaista, kun vatsa ei oikein toimi ja jäätävät vatsakivut muutenkin. Kuten monella muullakin, niin makeaa ei tee yhtään mieli, vaikka normaalisti kyllä kaikki makea best 😅
 
Takaisin
Top