Ruokahimot ja -ällötykset

Pinkkis*

Kommentoinnin ninja
Heinämammat 2016
Heinämammat 2018
Tällaista ketjua ei taida vielä ollakaan. Eli millaisia mielitekoja teillä on? Minkä ruuan ajatteleminenkin etoo?

Ite himoitten kaikkee vähä vaihdellen, välillä appelsiineja, välillä muroja, välillä ruisleipää juustolla ja suolakurkulla. Sit parhaiten maistuu ruuista makkara,lihapullat ja paistetut perunat. Itse tehty ruoka ällöttää, jääkaapissa oleva uudelleen lämmitettävä sapuska on oksettavaa. Kala kuvottaa.

Kahvin pitää olla ehdottoman tuoretta, termospullosta en suostu sitä painunutta litkua juomaan, hyi!
 
Kaikki rasvanen ruoka on hyvää!! :) Yksi mikä sai yökkäämään oli sellanen kanatasku, jossa oli jotain juustoa ja tomaattia välissä (eines),s iitä lähti niin voimakas haju etten voinut syödä sitä. Kahvi ei tee mitään, oon jokaisessa raskaudessa voinut juoda kahvia ja niin tässäkin. Leivän päälle laitettavat leikkeleet..yök..ellei ole metwurstia :D Tietää siis tällä ruokavaliolla (rasvaa, rasvaa) että kiloja saattaa tulla :D
 
Hmm. No ei ole ruoka, mutta ekana alkoi ällöttää tupakka. Oon polttanut yli 10v. noin askin päivässä ja lopetin päivä ennen plussaa. Oksennus lensi heti tupakan jälkeen, eli aika vahva epäilys raskaudesta tuli.

Pekoni kuvottaa mua. Ei niinkään maku/haju vaan ajatus siitä, että se on jätetty ns raa'aksi. Ällöttää se miltä raaka pekoni tuntuisi suussa. :yuck: Kahvin tuoksu ällöttää, en ole sitä siis nyt juonut.

Ihan plussan aikoihin himoitsin lohta, en kyllä usko että raskaus tähän vaikutti. Eilen tuli mansikka- ja "raikas ruoka"- himo, toisaalta himoitsen myös pizzaa...
 
Mulla kans hinottaa kaikki tuoreruoka ja sit vastapainoksi kaikki rasvanen ja suolainen :)
Makeaa ei tee mieli ja kaikki perus arkiruoka on ihan kuin puuta söin.

Mielellään söisin vaan kaikkee roskaruokaa ja hedelmiä :)
 
Musta olis ihan mielenkiintoista kokea joskus jotain omituisia ruokahimoja. :D Mut ei oo ollut mitään erityisiä himoja (ei omituisia eikä vähemmän omituisia) eikä mikään myöskään ällötä. Saas nähdä miten jatkossa. :)
 
Mulla ei tällähetkellä ole mitään himoja (ne tulee ja menee sillain 15min varotusajalla) mutta ällöttää senkin edestä. Mm.
-kahvi
-tupakka
-pekonin haju
-kananmunat
-pikaruoat (hese,McDonalds)
-kaikki voimakkaat hajusteet
-suolakurkut
 
Himot:
- juustoinen pasta
- juustot
- mandariinit
Ällöt:
- kala
- meetwursti
- se appelsiinimainen haju mikä lähtee oluen nauttineen hengityksestä parin tunnin päästä

Eilen nakkasin pois melkein kipollisen tomaatteja, koska ne olivat hitusen pehmeän oloisia, ja heti alkoi ällöttämään. Tuoreet kirsikkatomaatit ovat namia. :)

Tuli myös maisteltua pipareita sinihomejuustolla (joka taitaa olla vähän siinä rajalla et saako syödä, vanhenemaan ei saisi päästää ainakaan). Hetken herkuttelun jälkeen tuli ällö olo.

Ps. Nyt kun kaikki ovat puhuneet ihanasta roskaruuasta, niin alkaa vähitellen himottamaan Taffelin juustonaksut. Vai Taffel käy, muiden merkkien edustajat eivät käy.
 
Ällötyslistalle pääsee:
- kahvi
- tupakoitsijat
- alkoholin haju hengityksessä
- valkosipulin haju hengityksessä
- myös ajatus kookoksesta ja leipäjuustosta ällöttää

Ruokia jotka maistuvat kohtuullisesti:
- melonit
- sitrushedelmät ja muut raikkaat hedelmät
- vauvojen hedelmäsoseet
- marjat ja smoothiet
- leipä jonka päällä tuorekurkkua
 
Minulla ei ole ollut nälkä noin pariin viikkoon. Ällöttää vaan kaikki mahdollinen :/ pakko kuitenkin syödä tasaisesti tai tulee tosi huono olo...
 
Ällöttää:
Kana
Kebab, pizza ja kaikki rasvaiset ja mausteiset ruuat.
Kala ihan missä muodossa vaan, varsinkin tonnikalan haju jo kaukaa ja oksennus tulee heti.
Lämpimät ruuat yleensäkin.
Cokis

Himot

Mandariini
Omenat
Mehujäätelöt
Kirsikkatomaatit
Danonen pienet juotavat jugurtit
Gatorade juoma
Jäiset mansikat
Appelsiini mehua voisin juoda kokoajan

Ei vaan tahdo noilla himoamilla ruuilla maha täyttyä tai pitäis vetää aina kauhea satsi :wtf:

Toivotaan vaan että hiljalleen alkais olo parantua ja ruokailu olis helpompaa.
 
En pystyny edes lukee teidän kaikkien himo/ällötyslistoja, ku alko jo oksettaa :D Mikään ei oikei himota, mutta jotenkuten saan alas sellasia neutraaleja ja raikkaita ruokia esim. viili, hedelmät, puuro, raejuusto, vaalea leipä. Himoja mulle ei tullu viime raskaudessakaan, joten en niitä nytkä osaa odottaa.
Mut sitten niitä ällötyksiä, mitä taitaa osan listoilta jo löytyäkin:
- kahvi
- karkki ja ylipäätään kaikki todella makea
- kinkku ja pekoni
- tonnikala
- etikkaiset ruuat (en kyllä pidä muutenkaan)
- maapähkinät koska täl hetkel ne maistuu mun suussa siltä, miltä tupakka haisee
- minttutee
- ranskanperunat
- kala (normaalisti rakastan)
 
Kaikki ällöttää ja oksettaa. Mitään ei ole löytynyt mikä maistuisi tai tekisi mieli. Pakko syödä pitkin päivää ettei ihan kuivu kasaan. Kaikki tulee ulos mitä vaivalla saa sisään...

pahin yhdistelmä minkä olen oksentanut ulos oli ehdottomasti omenamehu+banaanirahka......

voi kun tämä oksentaminen loppuisi jo ja pääsisi nauttimaan elämästä ja raskaudesta. Olisihan tuo kiva päästä töihinkin pitkästä aikaa.
 
Joku aikaisemmin kirjoitti appelsiinimehu himosta josta sainkin ideaksi sitä ostaa ja voi taivas ku se on hyvää...aamupala menee niin paljon helpommalla alas kun juo sen kanssa appelssiinimehua...namskis :)
 
Vasta kahvi tippunut ruoka... tai paremminkin juomavaliosta. Vireystila sen mukainen.:dead:
Muuten ei tee oikein mitään mieli,mutta yritän syödä suht normaalisti jos vaan kyseisenä hetkenä pystyn. Mehu helpottaa oloa ja vissy myös.
 
kauheesti tehny mieli juua just kokista,mehua ja virvotusjuomia yleensäkki.
aina ku on maha kivasti täynnä niin sitte rupee tulee kuvottava olo,eikä tekis mieli syyä sen jälkeen enää mitään.
Tää päivä meni vähän herkkuja syöden niin en ihmettele tuota oloa :D
 
Eilen join vaan vissyä kun ei ollut saatavilla stilliä, niin oksensin koko ajan. Tänään sain normaalia vettä ja olo on ollut paljon parempi!
Himottaa kaikki, mutta ekan puraisun jälkeen ällöttää! Ja kesken ruuanlaiton mieli muuttuu :D Halusin spagettia ja jauhelijakastiketta, kun se oli valmista olisinkin halunnut lasagnea! Ja tein kanaa ja pastaa, niin ruokakerma tuoksui liian makealle, niin en voinut syödä :D
Mutta mansikat ja kiivi vie tällä hetkellä voiton! Syötiin tänään kaupungilla (Saksassa) ihania hedelmiä kun ostettiin "tarjoilupurkissa". Nam! Omenaa himottelin eilen, söinkin (ja oksensin ja söin ja oksensin) ja voi kun se oli ihanaa!
 
Mulla on kanssa huonot himot: rasvaista ja etenkin suolaista tekee koko ajan mieli. Vastapainoksi onneksi myös hedelmiä ja tuorekurkkua. Vicyä ja Jaffaa ajoittain hörpin, kun ne hieman helpottavat oloa, tosin myös välillä aiheuttavat närästystä.
 
Positiivinen asia näissä oloissa on se et mulla on hävinnyt makeanhimot ihan kokonaan...ei siis yhtään maistu mikään makea :)
Kahvin juonti on myös loppunut mitä join aika paljon ennen...saatan kupin juoda päivällä jos ei oo ihan kauhee olo
 
Himot:
-vichy
-mandariini
-makkara ranskikset
-rahkat
-kurkku
-vesi
-smoothie
-toisten tekemät ruuat
-leipä palanen kurkulla

Ällötykset:
-lihat
-kana
-keitot
-ajatuskin jostain koti ruuasta

Oikeasti pitää miettiä mitä haluaa syödä että menisi alas.
 
Takaisin
Top