Ruokaa ruokaa...mitä himoitsette, mikä tökkii?

Mulla ei niin ole mitään ruokia, mitä erityisesti tekee mieli. Suklaata menee joo ehkä enemmän kun tavallisesti, mutta eipä sitäkään ihan oikeasti _mieli_ tee :D

Sen sijaan on hurjasti ruokia ja juomia, mitkä saa oksentamaan ihan samantien, ja mulla meneeki vähän joka päivä omaa oloa tarkkaillessa, että koska lähdettävä juoksemaan kohti vessaa.
Esim. kaikki raskas, rasvainen on yökpoisheti. Mitään ranskalaisia, edes perunaa sinällään, pekoneita ym. ei vaan voi sietää (olen kivasti vielä grillillä töissä paistelemassa pekoneita ym. burgeireita,- meinaa olla snadisti hankalaa välillä :D)
Toiseksi esimerkiksi mitkään sipsit eivät mene, ei sitten mitenkään alas. Tai keksit. Lihakin meinaa olla (siis esim. grillattu tai paistettu ym) vähän hankala.
Aamuisin oksennan ihan kaiken muun ruoan pihalle, paitsi puuron, enkä ole _ikinä_ ollut mikään puuron ystävä. Hyi ällötystä, mutta pakko kun pakko.
Kahvi ja tee saa oksentamaan myös heti. Kuin myös tietyt liian makeat tai voimakkaat hajut (koulumatkani kulkee torin poikki, ai että sitä ihanaa kahvin, pullan ja ties minkä silakoiden hajua :D).
Vaalea leipä ei pysy ollenkaan sisällä, eikä karjalanpiirakat. Eikä keho tykkää ilmeisesti tonnikalasta tai makaroonistakaan. Jauhelihakin meinaa olla paistettuna huono juttu.

Niinpä siis täällä yritetään kauheesti vetää vihanneksia ja hedelmiä ja kehittää erilaisia keittoja, jotta saisi jotenkin ruoan pysymään sisällä.

Niin joo, ja vesi saa oksentamaan. Siis ihan heti, mihin aikaa päivästä tahansa. Samantien ulos. Tämänkin takia keitot, mä toivon että sieltä imeytyis sitä vettä, mikä varmasti tarpeeseen tulee.
Lääkärit ja neuvolan mammat on vaan sitä mieltä et eipä tuossa mitään, kyllä sä kekseliäänä likkana pärjäät.
 
ns. Kiva kuulla et täällä on kohtalotovereita joilla on onkelmia saada mitää pysyyn sisällä.. Mä en himoitse mitään ja täs on ihan pakolla syöty monta viikkoa.
näitä EN siedä
-paprikaa ja sipulia missään muodos
-jugua
-mitään ruokaa (oikeaa)
-vesi
-hedelmät (paitsi bansku, oksennettaessa hyvä maku säilyy)  ja kasvikset
-suklaa ja jäätelö (ihan kamalia)
puurosta oon aina tykänny ihan kamalasti, nyt pystyn syömään mutta ulos tulee alle 10min. viiliä söin 2 vkoa, enkä juur muuta pystynykkä..vielä viimeviikolla kaikki mehut maistu pahalle, kokeilin vaikka mitä makuja..jälkimaku oli niin paha et pois tulivat..joka pv mä mietin et mitä helekkarii mä syön kun en taho keksii mitään..raju oksentelu onnneks loppu nyt pari pv sitte, kerkesin laihtuu yli 4kg =) vitskut otan ainaku muistan ja toivon et pysyy sisuksis.. eilen söin 2 ruisleipää juustolla ja palan ihan pizzerian pizzaa, ja se oli ihan ok valinta. siinä ei o mitää ylimääräsiä makuja ja mausteita..sinänsä hyvä kyl et paino ei pääse nouseen nyt ainaka ihan näin alus..
semmonen valitusvirsi =)
T: Äpyli83 ja tuplat 12+jotain
 
Äpyli83; Meneekö sulla jogurteista tommoset, missä ei oo niitä "klönttejä"? Koska mäkään en voi kaiketi ihan koostumuksen puolesta syödä noita tavallisia (halvimpia.) juguja ollenkaan, mut esimerkiks Gefiluksen Kidius jugut menee ihan ilman ongelmaa alas (=
 
taskumari: ongelma on vain niitte jugujen teennäinen ja makea maku, mutta ei tee kyl yhtn mieli sitte taas maustamatonta..on se niin vaikiaa [:D]
 
Mulle on tullut tällä viikolla suuri halua juoda vissyä. Koko ajan on töissä pullo vieressä. Tähän asti olen juonut vettä runsaasti mutta nyt haluu jotenkin vielä raikkaampaa juotavaa.
 
Alkaa himotukset tasoittumaan [:D] Ruisleipää, juustoa ja tomaattia.
Voisin elää niillä.
 
Kotimaisia omenoita ja satsumia jääkaappikylmänä [:)]
 
Kahviakin olen pystynyt juomaan jo pari kuppia silloin tällöin.
 
NAKIT!?!?!?

Siis WTF?

Pohjustettakoon tätä sillä, että minä EN syö eineksiä, koskaan. Ainoa einesruoka tai puolivalmiste mitä syön satunnaisesti on maksalaatikko.
Kaikki nakit ja makkara yleensäkin on mun mielestä vaan pahaa.

Ja vähänkös nyt sitten nakit maistuu! [:D] Ihan hyvä välipala töistä tultua on mikrossa kuumennettuja HK:n prinssinakkeja ja sen viereen kylmää raejuustoa. Mausteeksi vähän vahvaa Dijong-sinappia... a'vot!

En tiiä voiko sitä varsinaisesti himoksi sanoa, mutta eilen vaan tajusin kotiintullessani, että mun on jo pari päivää tehnyt mieli nakkeja...
Miestä huvittaa kanssa valtavasti kun se tietää miten tarkka oon siitä, että ruoka on "oikeeta" ruokaa, ei prosessoitua ja teollista liukuhihnamössöä ja että hyvässä ruoassa pitää olla ravintoaineet kohdallaan.
Noh. Nyt mennään sitten nakeilla... [:)]
 
Ihan vaan ohimennen, mä rakastan itse tehdä ruokaa ja harvemmin ostan valmispöperöitä.
Nyt on tehnyt mieli kidius vanilja naminameja! Ai että![:D]
Ja viime viikolla oli pakko jostain syystä saada verimakkaraa (tykkään normaalistikin, en oo vaan syönyt varmaan viiteen vuoteen). Ja kaikkea tekee välillä mieli, aina kun telkkarissa näkee jotain niin pakko saada. Eilen sitten köyhiä ritareita. Edellisestä kerrasta on myös varmasti yks viis vuotta ja voi juma miten hyviä ne oli! Miks sitä ei tee useammin.[:)] Namnamnam!
 
Voi voi... Mä niin odotan että tää raskaus ois ohi niin saisin syödä SUSHIA valkkarin kanssa!
Hirvee sushin himo............... [&o]

Huomasin muuten ananaksesta yhden jutun.. Oon siis vetänyt huoletta tuoretta ananasta koska se on niin hyvää, raikasta, vitamiinipitoista ja siitä on ruuansulatusta edistävää entsyymiä bromelaiinia..
Niin tällaisen löysin: "Hyvin suurina määrinä bromelaiini saattaa aiheuttaa voimakasta ripulia, pahoinvointia, ihottumaa ja kuukautisten runsastumista. Se voi aiheuttaa myös kontaktiallergiaa, joka ärsyttää ruoansulatuskanavaa ja aiheuttaa ihon kutinaa. Joidenkin arvioiden mukaan bromelaiini voi aiheuttaa kohdun kouristelua ja siten johtaa keskenmenoon." lainaus täältä: http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/kotilaakari/hyva-terveys/ananas

No, en siis usko että kohtuukäyttö ois mitenkään millään tapaa vaarallista, esim. että syö sellasen 1/4 siitä ananaksesta kerrallaan. Jotenkin vaan toi ananas on jotain NIIN parasta. En yksinkertaisesti ymmärrä miten kukaan voi syödä sitä metallin makuista purkkikamaa.
 
Vuorotellen kaikkea rasvaista/suolaista ja sen jälkeen makeaa.... Eilen oli taas kevyt iltapala kun kävin hakemassa BBQ-Chicken pannupitsan. [8D] Mutta toisaalta sitten tekee hirveästi mieli kaikkia raikkaita hedelmiä ja marjoja. Ja raskauden alussa teki koko ajan mieli maksaa, esim. maksapihviä tai maksalaatikkoa...
 
Viinirypäleet ovat olleet se tämän viikon juttu. Ja satsumia ja klementiinejä on myös mennyt kilokaupalla, nam. [:)] Ja glögiä voisin myös juoda litratolkulla, mutta siinä ei ole kyllä mitään uutta, aloitan joka vuosi glögin kittaamisen heti kun sitä vaan ilmestyy kauppoihin ja jatkan niin pitkään kun sitä riittää. [:D] Glögi on ehkä parasta koko joulussa. [:)] Mies on vaan vähän vainoharhainen ja asetti minulle kahden kupin/päivä rajoituksen huomattuaan että siinähän on mausteena inkivääriä. Ei auttanut vaikka kuinka yritin puhua sille kohtuudesta ja terveestä järjestä... No hyvä ettei kieltänyt kokonaan.

Ja nyt on pakko tunnustaa että minulle on iskenyt ihan hirveä LIHANHIMO. Tekee mieli pihviä ja pekonia ja lihapullia ja ja ja voisin syödä varmaan kokonaisen lehmän. Tunnen itseni ihan joksikin raivopäiseksi luolanaiseksi joka tukka pörrössä ja villi katse silmissään jäystää jotain raakaa lihakimpaletta puunlatvassa...[&o]
En siis ole syönyt lihaa sitten kasiluokan.
 
Mesore luolanainen: mulla loppui lihansyönti vuonna -98. Ihan ensimmäisinä raskausviikkoina teki mieli lihaa, erityisesti lihapullia ja pippuripihviä. Tämä vaihe meni kuitenkin ohi ja olen jatkanut entisellä lakto-ovo-vege-linjalla. Ois voinu olla pakki aika sekaisin jos kahdentoista vuoden jälkeen olisin vetänyt jonku kunnon pipppuripihvin... [:D]

Mutta jatka sinä luolanaisena[:D]
 
Täällä himoitaan myös sushia.  (Täytteenä menee tosin vain porkkanaa, kurkkua, kalkkunaleikettä sekä paljon wasabia!)
Mandariinejä menee pussikaupalla.
Ja Nakkeja!! Normaalisti ei nakkeja tee mieli ollenkaan.
 
ALKUPERÄINEN: Mesore

Mies on vaan vähän vainoharhainen ja asetti minulle kahden kupin/päivä rajoituksen huomattuaan että siinähän on mausteena inkivääriä. Ei auttanut vaikka kuinka yritin puhua sille kohtuudesta ja terveestä järjestä... No hyvä ettei kieltänyt kokonaan.



Voit kertoa sille miehelle hyvin mielin, että inkivääri on ihan jees raskaanakin, inkivääriVALMISTEET eivät, ja niitä onkin sitten huomattavasti harvemmassa (=
Että ihan rauhassa vaan glögiäkin naamaan (itse glögin ystävänä oli varmistettava neuvolasta :D kuin myös aurajuuston ystävänä keksin ohittaa typerän listeriabakteerivaaran ja valmistaa kaiken uunissa / keittäen, niin että mokoma bakteeri aina kuolee ja saan itse syödä kyseisiä juustoja ihan mielin määrin tarvitsematta vaivata päätäni moisilla rajoituksilla :D)
 
Mä olen pikkutytöstä lähtien inhonnut syvästi hermekeittoa! Siis todella inhonnut. Pelkkä hajukin saa mut voimaan pahoin, kun joskus on pakotettu syömään oksennukseen asti, johon ei kovin montaa lusikallista tarvittu. [:'(]
Ja nyt vkoloppuna oltiin katsomassa vanhaa sukulaista palvelutalossa, ja sille tuotiin huoneeseen hernekeittoa jossa lillui pekoninpaloja. Voi oksetus!
Paitsi et hetken päästä mun rupes tekemään mieli ihan kamalasti maistaa, kun se näytti ja tuoksui niiiiiin hyvältä. Eikä mulla ollut edes nälkä[;)]  Mies naureskeli et himon näki naamastakin....
 
Heippa! Nyt oon itekkin selvittäny että mikä täällä suunnalla himottaa! [:D] Joka päivä menee paketillinen pisara tomaattia ja aina silloin tällöin on pakko saada mehujäätä![:)] Kaikki rasvainen ja ällö makee ei miellytä yhtään! [:'(]



 
Mulla on kanssa niin, et mikään ei himota ja lähes kaikki oksettaa.. Ekat kolme kuukautta meni oksennellen ja 24h kuvotuksesta kärsien ja nyt on sentään helpottanut se! Syöminen ei silti oo kauheen mukavaa hommaa. Nyt uppoo parhaiten nälän poistamiseen mysli ja maustamaton jogurtti (ja vaan yks tietty merkki...). Juomisen kanssa joudun taistelee, ku mitään ei tekis mieli juoda. Huoh.. niitä himoja odotellessa.. [:)]
 
ALKUPERÄINEN: sipriina

Satsumat edelleen ykkösenä, rinnalle tullut kiwi. Ja joulutortut !!!! [:D][:D]


Oih, joulutorttuja! [:)] Pitääpä tehdä niitä joku päivä...
 
Takaisin
Top