Rokotukset

Meillä sai viimeviikolla 3kk rokotukset, pari suppoa tarvi sen jälkee ja sit ok, meni paljo paremmin ku odotin
 
Kohta vuorokausi mennyt rokotteista. Piikeistä taidettiin selvitä ilman mitään oireita, mutta rota on taas saanut pienen mahan sekaisin, ilmavaivoja ja puklailua.
 
Meillä ekasta rotasta meni pepun iho rikki kerrasta, kun tuli ilmeisen "polttavaa" tavaraa.. Onneksi sai kuntoon Bepanthen-harsolla nopeasti.
3kk-rokotukset teki selvästi kipeää ja pieni oli tosi herkkäitkuinen sekä söi vähän huonosti päivän. Panadolia yöksi nesteenä. Oli tosin niin kipeä illalla, ettei meinannut saada lääkettä alas, eli tästä oppineena ostan varmuuden vuoksi suppoja..
 
Poika sai keskiviikkona rokotukset (3kk neuvola). Neuvolakäynti oli yhtä huutoa (tuntui oudolta kun muuten ollut niin vähäitkuinen, ihan kuin olisi vierastanut terveydenhoitajaa) ja rokotukset kun pistettiin niin huusi jo naama punaisena. Käytiin sitten apteekista ostamassa varmuuden vuoksi kipulääkettä mutta sitä ei tarvinnut antaa. Rokotusten seurauksena kakan koostumus muuttui yhdeksi päiväksi vetisemmäksi ja yöunet oli tosi pitkät, muuten ei mitään.:joyful:
 
Meillä jäi nyt Rota antamatta. Tuntuu vähän hassulta, kun oon kauhistellut, että miksi ihmiset jättää lapsia rokottamatta. Ensin olin aikeissa vaan myöhästyttää, kun oli just silloin oli muutenkin mahaongelmia. Sit alkoi ahdistaa, et saa kaikki kerralla, koska oon itse saanut kaikista rokotteista niin pahat reaktiot. Hankin tietoa ja päätin, että ei anneta rotaa. En varmaan hirveesti huutele asiasta. Paitsi mitä nyt täällä internetissä. :)
 
Luulin, että neuvolassa pitää hirveesti perustella rokottamatta jättämistä, mutta sanottiin vaan että ei siinä sitten mitään, kunnioitan teidän päätöstä. Varmaan ois ollu eri, jos kyse jostain muusta ku rotasts.
 
Meillä on muksulla kans mahaongelmia. Jos ois rota saatu tällä viikolla niin syyttäisin sitä, mutta se on vasta tiistaina. Vähän huolestuttaa et millasia oireita siitä sit tulee ku nytki on ongelmia... kakkaa taas lähes joka vaipassa :/
 
Meillä ei siis noormaalisti ole, mutta kun rota piti alunperin antaa meillä oli just ollut mahatautia ja ab-kuuria. Nyt tuli ihan selvästi mahakipuja vaikka annettiin vain vitosrokote ja pcv. Mutta rokotusoireittrn ei onneks pitäis kestää pitkään. Vähän länpöilyä tuli kans, mut ei onneks sen pahempaa.
 
Hei mites meinaatteko itse ottaa nyt kausi -influenssa rokotteen? Mulle neuvolassa sano että paras tapa suojata pikkuinen on nyt ottaa itse (ja lähipiiiri) se rokote. Vauvoja ei sillä voi rokottaa, enkä kyllä antaisi sillä rokottaakaan, mutta itse ajattelin sem ottaa kun sen itsellenikin neuvolasta saan. Oishan se hirveetä jos pieni saisi pahan infulenssan. Se olis noin pienelle vaarallinen, ja kun itselläkään ei siihen välttämättä ole vasta-aineita valmiina niin niiden muodostuminen elimistössä vie sen verran aikaa että ehtii jo sairastuttaa vauvan pahasti vaikka imetyksestä saisikin vasta-aineet sitten kun ne on muodostuneet.
 
Mie otan varmaanki ku oon ottanu muullonki oman reuman ja työn takia. En aio olla se syypää joka sit mahdollisesti tartuttaa vauvan.
 
en ota. voihan sitä tieten rokotettukkin kantaja olla.
 
Tuo influenssarokote aina mietityttää, ja etenkin nyt vauvaa ajatellen.:sad001

Itse olen kerran ottanut -juuri siitä narkolepsiasetistä. En ole koskaan ennen enkä jälkeen ollut niin flunssainen kuin sinä talvena, eli sikäli en kyllä nähnyt siitä olevan mitään hyötyä, ja narkolepsiauutiset vetivät kyllä ehdottoman rankasti miinuksen puolelle. Nythän oli jo ihan "luotettavan" tahon epäily taas tämän vuoden rokotteen narkolepsiariskistäkin julkaistu, että kovin paljon luottoa eivät nuo rokotteet itsessä herätä. Kantoja on niiin monia ja muuntuvat tiuhaan niin mietityttää onko mitään hyötyä kuitenkaan..

Harkinta sen osalta siis vielä jatkuu. Ja siis tosiaan koko lähipiirinhän se sitten periaatteessa pitäisi ottaa, jos.
 
Flunssa ja influenssahan ei ole sama asia.

En ole influenssarokotteita koskaan ottanut, enkä aio ottaa nytkään. Miehen pitäisi kai aina ottaa, kun sairastaa astmaa, mutta on ottanut vain sikainfluenssarokotteen 2009. Silloin sairastettiin molemmat juurikin se sikainfluenssa, ainoa ero oli että miehellä kuumetta vain 38 ja mulla (ilman rokotetta) yli 39...
 
Joo kyl nää rokotus asiat aina mietityttää, ku tietäs mikä on oikein. Mäkin otin sillo sikapiikin eikä siitä kyllä tullu kellee mun tutullekkaan mitään ja taudilta säästyin. Mut en ole sen jälkeen ottanut mitään näitä kausijuttuja. Mut nyt taidan kyllä tämän ottaa, suojatakseni vauvaa.
 
3kk rokotteet saatu eilen. Itkuisuutta oli vähän enemmän ja väsyneempi. Säälitti pieni kyllä todella paljon. Pieni raukka. Lämpöä oli illasta ja annettiin panadolia. Hyvin nukku yön.
 
Juuri oli koliikki-itkut olleet viikon tauolla. No tänään rokotteen jälkeen oli taas sama meininki. Onneksi en pihtailut supon kanssa. Helpotti selkeästi puolessa tunnissa.
 
Ihme kyllä 3kk rokotuksista ei tullut juuri mitään oiretta. Panadol oli jo valmiina, mutta eipä sitä tarvittu. Rota pisti taas vähän pulauttelemaan ja pierettämään, mutta ei vielä muuta. Kohta tulee siitä se viikko, niin katsotaan tuleeko vielä oireita.

Missä asennossa teillä on muuten vauvat olleet sylissä rokotteita laitettaessa? Noille vanhemmille on aina pistetty niin, että lapsi on sivuttain istunut sylissä (tai vauva ei nyt aivan istunut, mutta lähes kuitenkin). Mutta tällä terkalla olikin erilainen tapa. Vauva oli siis mahallaan mun polvien päällä, jalat reisien välissä. Pistettävää jalkaa pidin kädellä koukussa paikallaan. Ja lisänä soittorasia vielä huijaamassa vauvaa. Eikä tyttö edes huomannut pistämistä! Eikä päässyt tuossa asennossa myöskään käsillä huitomaan, kuten tuossa toisessa asennossa.

Jaa niin, en oo tainnu muistaa päivittää..eli vesirokkorokote on haettu apteekista ja hinta yhdelle annokselle oli se 77e.
 
Meillä 3kk rokotteista tuli lämpöä (annettoin panadolia 2 krt) ja uni maistui. Rotasta taas maha löysälle ja peppu on punainen. Vaippaa vaihdettu usein ja ihoa hoidettu. Onhan se silti kurja. Massuvaivaa tuli muutenki. Mutta jospa sitä oltais taas voiton puolella, viikko rokotteista menny.
 
Takaisin
Top