Rokotukset

Miehelläni oli vesirokko aikuisiällä, oli kuulemma todella raju tauti. Itse sairastin sen muistaakseni 8-vuotiaana ja olin kyllä sen verran kipeä, että muistikuvat siitä on. Ei silti varmaankaan rokotuteta sitä vastaan, jospa muksu sattuisi sen saamaan jo suht varhaisilla vuosilla.

Rotasta selvittiin ilmeisesti aika vähillä vaivoilla. Eilisilta oli vuorotellen kitinää ja suoraa huutoa noin klo 20-23, mutta ei mielestäni mitään poikkeuksellista, tuo meidän ipanahan pitää useinkin noita iltakonserttejaan... Kakkakin on ainakin toistaiseksi ihan normaalia ja tänään vauva on ollut ihan oma itsensä.
 
Jostain luin että vesirokkorokotusta tarjottais 13-v täyttäneille koska aikuisiällä tauti on "vaarallisempi". Luki myös että voi antaa aikasemminkin. Minä ja veljet sairastettiin se kans muksuina, ei muuta mielikuvaa kuin pahan hajuinen aine ruskeassa pullossa (mitä lie olikin ) ja sen aiheuttama itku ?? :D
 
Joo, näin se on että vesitokkorokote annetaan 13v täyttäneille, just siks että ei tulis sitä aikuisiän vesirokkoa. Mutta siis voidaan antaa nuoremmillekin
 
Samoilla mennään, eli rokotusohjelman rokotteet mutta ei kausi-influenssaa. Vesirokkorokotteeseen en ole perehtynyt, mutta en usko, että ottaisimme.
 
Täällä myös otetaan kaikki rokotusohjelmassa olevat.
Tuosta vesirokosta.. Itsehän olen sairastanut sen kaksi kertaa, ensin pienenä tyttönä (eka/tokaluokkalaisena) ja sitten vielä n.18-vuotiaana. Kumpikin kerta jäänyt mieleen, eikä ollut herkkua. Muttei kumpikaan silti ollut rajuimmasta päästä. En kyllä aio tahallaan tautia lapseen tartuttaa, jos se ei pienenä tule niin ehkäpä sitten se rokotus varhaisnuorena...

Yleisesti ottaen näen rokotukset enemmän hyödyllisenä/tarpeellisena kuin peikkona ja vaarallisena asiana. Tämähän on tuntunut olevan kovastikin tapetilla viimeaikoina... (Toivottavasti kukaan ei loukkaannu tai provosoidu, mutta pakko sanoa, että itse koen ehkä jopa vähän vastuuttomana olla ottamatta esim. tuhkarokkoa jne vastaan niitä rokotuksia, alkaa ne vaaralliset taudit taas levitä..)
 
Normi rokotteet vauvalle. Esikoinenkin on saanut. Eikä mitään isompaa oo tullu niistä. Pistokohdan arkuutta ja kuumetta/lämpöä tais olla kerran. Ja rota muistaakseni meni hyvin alas esikoiselle. Vauva saa ensimmäisen vasta 2kk neuvolassa, joten jää nähtäväksi miten reagoi.
 
Meilläkin rokotusohjelman mukaan paitsi ei kausi-influenssaa eikä sit mitään vesirokkorokotteita.

Sama täällä.

Mies kylläkin otti vesirokkorokotteen raskausaikana kun ei ole sitä sairastanut.
Muutamalla tutun tutulla (miehellä) oli viime syksynä aikuisiässä vesirokko ja olivat aivan vuodepotilaina.
Ja ne jälkitaudit/seuraamukset ne vasta ikäviä onkin.
 
Meillä otettiin toissapäivänä rota ja ei oo meidän herra noin kipee vielä ollutkaan:sad001 ei ole onneksi koko ajan mutta sitten kun on niin vatsaa oikeenkouristelee ja kakka haisee aivan järkyttävän pahalle.. toivottavasti tätä ei viikkoa kestäs kuitenkaan..
 
Meillä oli tästä yks ilta puhetta ja erityisesti kysyin mieheltä että mitä mieltä on vesirokkotokotuksesta, niin se tokaisi että kaikki vaan mitä voi saada. Itse en ehkä näkisi vesirokkorokotetta tarpeellisena mutta muuten rokotusohjelman mukaisesti kaikki.
 
Meinattiin ottaa kaikki paitsi rota, ja nyt mennään ottamaan se rotakin kuitenkin. Se on kuulemma niin yleinen että kaikki lapset sen ainakin kerran sairastaa jo ensimmäisinä vuosina ja niin usein vaatii sairaalahoitoa. Toivottavasti ei vaan tule mitään pahoja oireita rokotteesta :/
 
Kaikki täälläkin otetaan. Mutta kyllä vähän kauhistuttaa millaiset oireet voi tulla.
 
esikoisen aikaan otettiin kaikki, pientä lämpöilyä oli, mutta ei muuta. itse en koe niitä rokotusreaktio oireita niin pahana, kuin sitten jos se sairaus oikeasti tulisi
 
Meillä rotat rokote ei aiheuttanut juuri mitään. Saattoi poika illalla/yöllä olla vähän itkuisempi, mutta nyt kun mietin niin saattoi olla ihan muista syistä näin, tai johtua omasta oireiden "tarkkailusta". Kaikki rokotusohjelman rokotteet otetaan.

Meillä kun selvitettiin hirveesti kaikkia syitä pojun pienikokoisuuteen, niin samalla selvisi ettei minulla ole vihurirokkoon vasta-aineita, vaikka rokotuksen olenkin saanut.. ? Eli rokotus on itselläkin edessä seuraavalla neuvola käynnillä :/
 
meillä oireillaan edelleen jonkin verran tosta rota-rokotteesta. sinänsä muuten hyvä rokote, ettei sisällä lainkaan säilytys- tai muita "riski"aineita, vain suoloja ja sokereita sekä puhdistettua vettä.
 
Meil ei tullu siitä suun kautta otettavasta rotasta yhtikäs mitään oireita, luojan kiitos. Neuvolantäti sanoi että saattaa olla löysempää kakkaa hetken aikaa, mut oltiin vaan toiveikkaita et oispa vain kun vauva oli pantannu kakkaa siinä vaiheessa taas pari päivää :D mut ei siis mitään huomattavaa oiretta. Saa nähä mitä siitä piikistä sit seuraa...
 
Meillä rotat rokote ei aiheuttanut juuri mitään. Saattoi poika illalla/yöllä olla vähän itkuisempi, mutta nyt kun mietin niin saattoi olla ihan muista syistä näin, tai johtua omasta oireiden "tarkkailusta". Kaikki rokotusohjelman rokotteet otetaan.

Meillä kun selvitettiin hirveesti kaikkia syitä pojun pienikokoisuuteen, niin samalla selvisi ettei minulla ole vihurirokkoon vasta-aineita, vaikka rokotuksen olenkin saanut.. ? Eli rokotus on itselläkin edessä seuraavalla neuvola käynnillä :/
Mullakaan ei vihurirokon vasta-aineita enää juuri löytynyt, täällä tarkistettiin ihan automaattisesti ensimmäisen lääkärikäynnin jälkeen. Tuikkasivat sitten kyselemättä käsivarteen sen sairaalassa :P tai kai ne kysyi mutta kaikkeen vastasin että juu antaa tulla vaan.

Meillä kakka muuttui paksummaksi rokotteiden jälkeen :D ja alkoi tulla parin päivän välein. Hyvin kulkee tavara ulos ja tyttö hymyilee niin enpä huolehi mistään :)
 
Aiotteko osallistua norovirus rokote tutkimukseen ? / rotavirus tutkimukseen ? Meillä tuli juuri postissa nämä tutkimustiedot. Itse ajattelin antaa esikoiselle tämän norovirus rokotteen. Ja rotavirus tutkimukseen kun ei tarvinnut kuin ottaa kakkanäytteet, niin miksikäs ei. En vain yhtään tiedä miten ne otetaan :-o
 
Vesirokkorokotetta ei oteta automaattisesti, katsotaan tilanteen mukaan. Kakkonen ja kolmonen on sen sairastaneet ja vanhimmalle juuri reseptin tilasin, kun ei tiettävästi ole sairastanut ja ikää kohta se 13. (Niin, ja epäselvyyksien välttämiseksi: itse pitää resepti pyytää ja maksaakin.)
 
Tirppa mitä se maksaa? Ihan mielenkiinnosta :)
 
Ens viikolla saan tarkan tiedon kun käyn rokotteen hakemassa apteekista. Mutta pikaisen googlauksen mukaan n.75e (yksi annos).
 
Takaisin
Top