Rokotukset

Itse otin raskaana ollessani kausi-influenssarokotteen. Me asutaan ulkomailla ja täällä kausi-influenssarokote lyhyen tarkastelun jälkeen ei ilmeisesti ole ilmainen, mutta sitä suositellaan. Oltiin lääkärissä maanantaina ja siellä ei kyllä otettu esiin tätä rokotetta ja itse unohdin kysyä. Sen sijaan meille kerrottiin meningokokkirokotteesta, joka ei myöskään ole ilmainen, mutta myös sitä suositellaan. Hinnaksi sille tosin tulisi n. 450 €. Tämä meningokokkirokote kuuluu esim. Saksan ja Ranskan (melko monen muun Euroopan maan) rokotusohjelmaan. Suomessa tätä meningokokkirokotetta on ilmeisesti annettu vain meningokokkirokotetutkimukseen osallistuneille lapsille (ja varusmiehille, mutta se ei ilmeisesti ole ihan sama, kuin mitä lapsille annetaan). Vai onko joku Suomessa kuullut tästä jotain?

Meidän eilisten rokotusten (viitosrokote ja pneumokokki) jälkeen tyttö meni "päiväunille" klo 17:30 illalla, mutta nukkuikin sitten 17:30-22:00, 22:00-04:00 ja 4:00-8:00. Melkoisen pitkät yöunet siis. Tosin myös viimeksi pneumokokkirokotteen jälkeen tyttö kävi yöunille klo 18 ja nukkui hyvän yön. Nukkui molemmilla kerroilla myös päivällä useat ihan hyvät päiväunet. Nyt tyttö nukkuu tän päivän toisia päiväunia parvekkeella. Kuumetta ei ole ollut, ehkä vähän lämpöä. Meidän surkealla korvakuumemittarilla mitattuna 37 illalla.
 
Aijabaija, en muista kuulleeni meningokokkirokotteesta. Äkkiseltään guugeli kertoisi, ettei Suomessa vauvoille ole edes vielä saatavilla sitä.

Meillä 5 kk rokotukset aiheutti vuorokauden kitinät. Yöunet oli yhtä huonot kuin normaalistikin. Vissiin rotasta tuli mahanpuruja, piereskeli normaalia enemmän. Kuumetta ei noussut. Aika vähällä selvittiin. :)
 
5kk rokotukset :angry
Rokotusten jälkeen säpsähdelty kokoajan hereille..yöt on ihan tuskaa, kun välissä 10 min väleinkin säpsähtää hereille. Pakostakin pistää miettimään, onko saanut jonku hermovaurion niistä. . Onko muilla samaa ilmiötä? Saa nähdä kuinka kauan mä jaksan noita pätkä unia, nyt ne tunnin unipätkätkin ois luxusta.
 
Kuukiurustakesään, rokotteista on jo 10 päivää, silloin annoin särkylääkettä, mutta tuo heräily alkoi silloin ja edelleen säpsähtäen herää..ei ole nälkä,hetken imee, että uneen pääsee. :confused005
 
Takaisin
Top