Ristiäiset vai nimiäiset

Meil ois kummit ja nimi valittuna, mut ahistaa koko ajatus jostain juhlista. :/ Tuntuu vaa ylimääräseltä stressiltä koko touhu, jos onnistuis delekoimaan jollekkin toiselle koko ristiäisten järjestämisen...
 
Voi Susq87, mä tiedän heti kaks ihmistä jotka kusis hunajaa jos antaisin järjestelyhommat niiden haltuun :) Tarkotan siis mun äitiä ja anoppia, niillä varmaan muutenki sormet syyhyää että voisivat edes vähän leipoa ristiäisiin. Meidän häihinkin tullessa sanoin ettei mitään tarjoiluja tarvi tuoda, niin äiti toi pöytäkoristeet ja kukat ja anoppi tarjottimellisen piirakkaa... Kiva ajatus mutta toisaalta vitutti kun haluttiin oman näköiset juhlat omannäköisine tarjoiluineen, ja sitten kaksi vanhempaa rouvaa roudaa omia tuotoksiaan.
 
Susq87, mulla oli ihan samat mietteet esikoista odottaessa! Millään ei olis huvittanu alkaa mitään juhlia järkätä kun olis vaan halunnu alkaa tutustua uuteen nyyttiin rauhassa stressaamatta mistään juhlista!

Mä tein kuitenkin niin että jaoin hoidettavat asiat niin että yhtenä päivänä järjestin yhden asian ja toisena toisen.. Ja onhan siinä aikaa se pari kuukautta niin kyllä siinä ajassa jonkunnäköiset juhlat järkkää. Sillon mulla oli anoppi suurena apuna, nyt on vielä oma äiti lähellä niin varmasti saan apuja järkkäilyyn. :) Toivottavasti sinäkin saat!
 
Nostetaanpas tätä, kun alkaa olemaan ajankohtainen asia. Eli joko olette aloittanut järjestelyjä? Vai mitä meinaatte itse tehdä?

Itse olen hirveän tarkka ja siksi haluankin itse tehdä mahdollisimman paljon tarjoiluista. Kakkua en mistään hinnasta antaisi kenenkään muun tehdä, ellei sitten jostain leipomosta osta. Voileipäkakunkin haluaisin, mutta sitä en jaksa alkaa tekemään, niin täytyy koittaa keksiä jotain pieni töisempää.

Ristiäiset pidetään meillä kotona ja koolle kutsutaan  vain minun ja mieheni perhe, lähimmät sukulaiset ja kummit. Laskin, että kutsu lähtee n. 20-25 henkilölle, joista osa ei varmaankaan välimatkankaan takia ole tulossa. Äitini tulee muutama päivä aiemmin kaveriksi siivoileen ja hoitaan vauvaa, jotta saan itse leivottua.
 
Meillä on nimiäiset kun poika on 1,5kk vanha. Perheet ja kummit perheineen nostivat kutsutut yhteensä 35 henkeen joista 11 on alle 6-vuotiaita. Päätettiin ettei oteta meille moista hullunmyllyä vaan vuokrattiin läheisen luontotalon tilat käyttöömme kuudeksi tunniksi. Anoppi tekee voileipäkakut, mun äiti mokkapaloja ja pullia, itse meinattiin tehdä sienipiirakkaa ja kaurakeksejä.

Pojan nimi päätettiin sairaalassa, nyt tosin vaihdettiin sittenkin toinen nimi vähän eri muotoon. Nimiäiskummeja tulee 4 kpl, tulostan itse kummitodistukset. Ei haluta mitään pönötysjuhlaa, ollaan vaan perheiden ja kavereiden kanssa ja juodaan kahveet.
 
Nyt ois suht hyvällä mallilla järjestelyt. :) Ristiäiset on 12.2. Vaatteet on hommattu mulle, miehelle ja pienelle. Kaikki tykötarpeet mitä kastamiseen tarvii on hommattu. Täytekakku on tilattu, loput tehää äidin kans ite. Kotona pidetään, äiti lupas siivota koko huushollin, koirien kans harjoteltu takkahuoneessa oloa, saavat olla toimituksen ajan siellä. Nimi on päätetty, kummit päätetty ja ihmiset kutsuttu paikalle. Pienet bileet tiedossa kun ei tahottu ku isovanhemmat, kummit ja omat sisarukset, saavat muut sitte tulla vaikka illalla kahville jos tahtovat. :) Pappi on tulossa kohta käymään ja pitäs sopia kasteen ohjelman kulusta ym. :) Ei se nyt niin stressaavaa ollukkaa ku kuvittelin ja onneks on koht ohi koko bileet. :)
 
Takaisin
Top