Ristiäiset/Nimiäiset

Meil kortissa oli runo:
 " Nyytti pieni syliimme annettiin,
se maidolta tuoksuu on lämmin niin.
Se varmasti itsekin tietää sen,
et valloittaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin,
se on ihana, ihana niin!"
ja sit vaan et
Tervetuloa poikamme ristiäisiin
26.6.2011, klo.14.00 , osoite.
 -Sara ja Jouni-

Netistä löytyy eri forumeilta aika hyviä vaihtoehtoja ja runoja mun mielestä tää oli lyhyt ja ytimekäs :)
 
Tulinpa minäkin pitkästä aikaa tällä foorumilla piipahtamaan :)
Meillä ristiäiset on tulevana lauantaina, pidetään kirkossa ja kahvitilaisuus kirkon sakastissa :)
Aiemmin esikoinen kastettiin toisen paikkakunnan kirkossa ja kahvit oman kylän srk-talolla, kakkosen kaste- ja kahvitilaisuus pidettiin srk-talolla.
Nyt oli käynyt niin että srk-talolla oli tullut putkivuoto keittiöön ja koko keittiö-osio meni remonttiin, niin päädyttiin sitten kirkolle ja pappihan innostu (meidän "perhepappi") ja ehdotti myös uudistettua sakastia kahvitteluun :)
Meinas paniikki hiipiä kyllä siinä vaiheessa kun kuulin tästä srk-talon remontista..

Tässä meidän kutsukortti :)



Meillä tosiaan pappi on tuttu, koko perheelle,
on mm. mun äidin rippipappi (oli nuorisopappina), siunannut avioliittoon mun äidin ja isän, kastanut minut, mun kaks pikkusiskoa, mun rippipappi, siunannut mun ja mieheni avioliiton ja kastanut myös edelliset lapset.
Ikäväksi oli kesälomalla kolmosen syntymän aikaan, niin sillon jouduttiin käyttämään sijaista sinaustilaisuudessa ja kyllä, vieläkin harmittaa..
 
Meidän nimiäiskutsuista tuli tälläiset
 
Sisällä on loru:

Syntyi pieni menninkäinen
eikä tiennyt nimeään,
lähti sitä etsimään.

Näki heinän,
näki kuun,
näki kiven,
näki puun,
pienen hassun ryysymytyn
sekä äidin hillopytyn.

Niin sai pieni menninkäinen
monen monta nimeä:
Heinä, Kuu,
Kivi, Puu,
Pieni Hassu Ryysymytty
sekä Äidin Hillopytty.


Vauvan nimi kerrotaan vasta nimiäisissä, mutta piilotimme nimen myös kutsuun.  Anoppi on jo ilmoittanut että tietää vauvan nimen, ja oikein arvasi :) Emme siis kertoneet kenellekään että nimi löytyy kutsusta :)
 
Meil on ristiäiset 7.8 ja ööööö mitään en oo viel tehny niitten eteen. Kutsut tarttis lähettää ja miettiä tarjoilua. Miehen sisko onneks tekee kakut. Tuntuu et päivisin ei yksinkertasesti ehi tekee mitään. hyvä jos saa jossain välissä ite syötyä ja vaatteet vaihdettua. Nii ja nimikin on viel hakusessa ja vali vali vali......

Hienoja kortteja ootte jaksanu väsätä
 
voi harmi kun en ole kerennyt koneella istuskella ja katsella teidän juttuja. paljosta olen jäänyt paitsi =)

mutta kerron nyt jos jotain vielä kiinnostaa, et meillä oli nimiäiset 2.7 ja siellä kaksi meidän valitsemaa henkilöä piti puheen. toiselle ojennettiin kuori missä oli tytön nimi ja tämä kyseinen henkilö sitten sai nimen paljastaa kaikille. sitten nostimme tytön kunniaksi maljan ja kahvittelimme hyvät kahvit päälle. ei sen kummempaa ja vieraat viihtyivät. hommasin myös valokuva-albumin olohuoneen pöydälle jotta vieraat näkivät pikku tytön ensi hetkiä.

olin itse tehnyt melkein kaiken tarjoiltavan, mitä nyt pikkuleivät ja kuivakakun leipoi sukulaiset.

ja nyt on juhlat onnelisesti ohi olleet jo jonkin aikaa
ja neiti senkun kasvaa =D
 
Meilläkin vihdoin ristiäiset ohi. Nimihän oli virallinen jo reilu kuukausi sitten, mutta kutsumanimeä lukuunottamatta vieraat kuulivat sen vasta tänään ekan kerran. Poika katseli tyytyväisenä koko toimituksen ajan. Kahvit tarjottiin kotona ja onneksi oli hyvä sää, eikä liian kuuma. Porukkaa kun oli yhteensä n.20, joista 5 lapsia.

Nyt on koko perhe ihan väsyneitä, vaikka ihanasti koko päivä menikin.
 
Takaisin
Top