Ristiäiset/nimiäiset, kummit yms...

Lakka me kutsuttiin esikoisen ristiäisiin omat kummit mutta ei enää tämän.
 
Lähetin synnäriltä kuvaviestin siskopuolelleni, jossa luki vauvan kuvan vieressä "tulisitko kummikseni?" Meillä on kutsuttuna noin 50hlö, mutta kaikki eivät tietysti pääse. Lähipiiristä tulee jo +30 eli vähintään se määrä tulee. Tarjottavat tehdään itse ja seurakunnan tiloissa juhlitaan.
 
Kutsut postitettu, kaverilta kysytty leipomisapua, kaksi kummia selvillä ja kaksi vielä haluttais, mutta ei osata päättää ketkä kun hyviä vaihtoehtoja on monta!
 
Vaikka hirveetä olla sairaalassa pojasta erossa, niin hyvä puoli on, että ristiäisiin on nyt paikat, pappi ja ruuat varattu kun on ollut aikaa!
Kävi ikävästi, että soveltuvin viikonloppu on sellainen mikä ei sovi yhdelle kummille. Kaksi pääsee kumminkin kasteeseen niin se riittää.
 
Reipas viikko ristiäisiin. Kakku on tavallaan tilattu, vielä pitäis vierasmäärä varmistaa ja päättää täytteistä. Kastemekoksi ois nyt anopin tuoma tekokuituinen mutta sentään ihan valkoinen mekko, mihin haluaisin jonkun muun kuin vaaleanpunaisen värisen nauhan. Oon miettiny violettia tai oranssia :grin Ja pitäis myös joku juhlamekko hommata vauvalle, mikä sitte vaihdetaan kasteen jälkeen päälle. Päätettiin että pidetään ristiäiset vaan täällä kotona, kun vieraita on tulossa se max 20, niin mahdutaan varmaan nipin napin meidän olkkariin.

Mitä aiotte tarjota ristiäisissä? Kakku on tosiaan tilattu ihan leipomosta, lisäksi ajattelin jotain makeaa leipoa. Macaronssit ois ihania mutta niiden onnistumisprosentti on liian pieni... :nailbiting: Suolaiseksi tarjottavaks en haluaisi iänikuisia piirakoita tai voileipäkakkuja, joten mietin ceasarsalaattia ja lisukkeeksi kanaa, ja lisäksi patonkia tai juustosarvia.
 
Meillä ristiäiset on lauantaina. Tarjoiluina kakkua, mokkapaloja, pullaa, voisarvia, kinkkupiirakkaa ja fetapiirakkaa, sekä salaattia. Mä mietin et riittääköhän 2 pellillistä suolasia piirakoita 30 hengelle vai pitäskö olla 3 pellillistä..?
 
Kotikissa. Kyllä mä kokkina sanoisin että 2 pellillistä riitää ihan hyvin = ) meillä tarjoilaan voileipä kakkua, suoliasia pastejoita, kakkua (päärynä-kinuski täyteellä) joku juusto kakku ja kuppikakkuja = )
 
Kiitos, tämä tieto helpottaa :) Ja tosiaan kun tarjolla on muutakin, niin sen piirakan ei tartte täyttää koko mahaa.
 
Pappi kävi tänään, nyt ois aikalailla valmista sit juhlien osalta, ei tarviis kuin leipomukset tehdä. Ystävä lupasi laulaa jonkun kappaleen tilaisuuden lopuksi. :)
 
9cd6bfe6263d515eeebdbd266a53df77


Kaveri teki koeversion kun ei oo ikinä ennen sokerimassalla taiteillut. Eivät kuulema kelpaa kakkuun nämä vielä... perfektionistin vikaa vissiin... :D
 
Mä olen nyt kolme päivää putkeen soitellut papin kanssa ristiinrastiin, muttei ikinä olla puhelimen äärellä samaan aikaan. Pitäisi se tapaaminen sopia, ristiäiset 23. Päivä et ehkä vielä on toivoa et saadaan toisemme viel kiinni
 
Meillä ristiäiset pääsiäisenä :) pitopalvelusta tulee tälläkertaa kaikki tarjottava.. meinas mennä hösääminen viimes anopilla yli ni päästään kaikki helpommalla!

Vieraita tulee n.20 ja ihan lähipiiriä. Mun kummit ei oo pitäny liki 20v yhteyttä ja miehen kummit asuu niin kaukana et ei oo pyydetty.. sama pappi ja srk-sali kuin esikolla :)
 
Takaisin
Top