Rinnat -maidontuotanto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kolibri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nukunkin imetys tai tukiliivit päällä tällä hetkellä. Parempi nukkua kun pysyy kasvavat ja herkät tissit "ryhdissä" öisin :) Mulla kolmas raskaus ja vähän plussaamisen jälkeen alkoi maitoa tulemaan, tosin lähinnä vain puristettaessa. Hoikka oon ja muuhun kokoon nähden kohtis isot DD-rinnat tällä hetkellä, normisti iso C/pikku D-kuppi..kaks lasta on tullut imetettyä jo, aiemmissakin raskauksissa tuli maitoa jo(puristettaessa) ennen synnytystä

Niin ja nuo Bravadon body silk seamlessit on mullakin yhdet! Mukavat mutta vähän venähtäneet :/ otin M koon kun kuppikoko n.75D (kokotaulukon mukaan koon M piti olla paras) mutta olis vissiin pitäny ottaa S-koko kun oon niin pieni rinnanympärykseltä: jotenki venähtäny nää liivit eikä tue kunnolla rintojen alta...tosin se olis ehkä kupeista ollu pieni...

Mullaki on yhet Bravadon body sil seamlessit. Tykkäsin niistä loppupeleissä eniten. Etenki yöliiveinä mitä parhaimmat. Blissit taitaa olla myös, mutta niistä tuli aikoinaan tilattua ehkäpä liian suuri koko.

Hyvä kun ootte vinkannut näistä liivimerkeistä. Pitäis tutkia tarjontaa pikkuhiljaa. Oon stressannut valmiiksi mistä sopivat sais. Oon aina ollu pieni ja rintava ja nyt jo tähän mennessä kuppikoko kasvanut yhdellä. Mitä lie tapahtuu kun maito nousee... Lähdössä jo vaikee koko 65H ja ihan normiliivejäkin hankala löytää. Imetysliivienki kans mietityttää just et löytyisi tarpeeksi iso kuppi ja ympärysmitta olis silti kiristettävissä. Tutkin noita teidän esittämiä vaihtoehtoja!

Mulla on ajatuksessa ollu tilata kans noi bravadon seamlessit liivit. Mutta saatan tilata ne sit vasta tammikuussa :)

Mulla puristettaessa on alkanu maitoa tulla.
Toisesta tissistä mulla tulee yhdestä kohdasta maito ja yhdestä kohdasta verta :o johtuuko veri ihan vaan siitä ku ne maitotiehyet aukeavat?
Mulla on kummassakin nännissä ollut kaks kertaa nännikoru ja neuvolassa ekalla kerralla kysyin paniikissa että tuleekohan mulla maitoa ollenkaan jos on nännit rustottunit umpeen. Neuvola täti sano että kyllä se maito tekee itelleen reitin tulla. Joten voisiko toi veri johtua siitä kun tisseihin aukeaa noita maitotiehyitä? Nänni ei oo mitenkään kipeä eikä kervele vaikka verta tuleekin.

Mä kans innoissaan painelin ja puristelin ja rapsuttelen rintoja maitotippojen toivossa esikoisen kanssa, kunnes toisesta nännistä yks päivä vuosi verta! Paniikissa silloin soittelin neuvolaan ja siellä käskivät rauhoittumaan ja tarkkailemaan rintoja. Pidin monta päivää nenäliina palaa liiveissä, että näin jos verta tulisi lisää. Kertaakaan en sen jälkeen rintoja puristelut eikä vertakan enää enempää tullu. Olisko jotenkin ärsyyntynyt siitä puristelut/rapsuttelusta.. Nyt oon jättänyt rinnat suosiolla rauhaan. Luotan siihen, että sitä maitoa tulee sitten kun on sen aika :rolleyes:

Mulla on tarve puristella. Tai siis tuntuu epämukavalta ja kun puristan nii helpottaa. En yleensä purista kun vaan illalla suihkussa. Ja vaan sen verran kun maitoa tulee. Oonko nyt ihan pösilö kun tällästä teen? :D

Mun on ihan pakko kysyy, kun mulla alko kasvaa noi rinnat niin nopeesti ja sain tosiaan siitä niitä arpia niin hälveneekö ne arvet ajallaan? Niin ja johtuuko siitä nopeasta kasvusta rintojen koko ero ja tasoittuuko se ero ajallaan? :oops:

Iita, se on varmastikin ihan yksilöllistä että miten esimerkiks tissien kokoero menee sit imettämisen jälkeen. Tai minkä kokosiks ja mallisiks ne sitten jää - vaikkakin treenaamalla edesauttaa tietysti mahdollisimman hyvää palautumista/ kiinteytymistä.

Samaten yksilöllistä on tuleeko tisseihin (tai mahaan tai reisiin tai mihinkään) arpia, ja jos tulee niin kuinka paljon ne haalistuu ajan myötä. Valitettavasti en oo kyllä koskaan kuullu että raskausarvet sais kokonaan pois... Mutta kyllä mulla ainakin näin kaks vuotta sitten saadut tissien arvet haalistu ihan tosi vaaleeks, samaten mahassa olevat kolme viirua. Nyt alkanu taas vähän tummuun kun on taas paksuna, mutta saa nähdä kuin käy.

Ainakin mulla ja monella kaverilla oli koko imetyksen ajan selkee ero tissien koolla. Kuulema melkein jokaisella toinen tissi on "parempi" tissi, josta maito tulee helpommin ja siks niiden koko vaihtelee! Näin sanoi kätilö :) Ite tulin uudelleen raskaaks vielä imettäessä niin en tiiä millaisiksi ne olis palautunu...

Tänään saapuivat tilaamani Bravadon body silk seamlessit. Hyviltä vaikuttavat jo tässä vaiheessa ja luulen, että tukea ja joustavuutta löytyy hyvin maidon noustuakin. En tiedä saako täällä mainostaa, mutta kyseiset liivit ovat paljon edullisemmat (31,95 eur) nettiemo.fi -verkkokaupassa kuin muualla. Ja toimitus oli tosi nopeaa. :)

Kertokaa, kun en ymmärtänyt.. Miksi osa pitää niitä liivejä öisin? Helpottavatko ne oloa? Estäkö lakanoita likaantumasta?

Mä ainakin jouduin pitämään liivejä siksi kun koko sänky ois lainehtinu maidosta muuten ...oisin niin mielelläni nukkunu ilman liivejä mutta ei voinu, pari kertaa kokeilin ja heräsin lammikosta...mulla se maidon tulo on niin runsasta. Kaveri taas nukkuu ongelmitta ilman liivejä, sitä ei etukäteen voi oikein tietää miten itsellä menee. Ja toki ne liivit voi helpottaa jos on kovin herkät nännit tmv..

Huh! Vihaan nukkua liiveissä.. Suunnittelen täällä nyt tarvittaessa teippaavani 2-puoleisella teipillä semmoset rintasuojat t-paitaan jos sellaista tarvitsen.

Mulla ne suojatki on aina litimärät jos en vaiha jatkuvasti :/ ja tosiaan niiden pitää just paikallaan jos meinaa pysyä edes hetken kuivana...toivottavasti Kobe sulla on mahkuja ilman liivejä nukkumiseen :)

Mä toivon sitä myös.. Kestovaippa kiinni paitaan? No, jos tarvitaan liivejä niin pitää vaan etsiä jotkut ympärysmitaltaan todella löysät.

Mä meinasin tilata ne Carriwell Comfort bra:t..näyttävät mukavan rennoilta..esikolta mulla oli kamalat kaarituelliset liivit ja vihasin niitä mutten raaskinu ostaa uusia kun niitä oli jo hankittu. Nyt oon viisampi onneksi ja hankin päiväksi kaarituelliset tukevat kunnon liivit vaikka hinta pisti kyllä itkettään :) ja yöksi kaikista pehmeimmän näköset..

Mulla oli sama. Ei ois voinu haaveillakaan liiveittä nukkumisesta. Maitoa tuli suihkuten. :D Käytin maidonkerääjääkin, kun imettäessä toisestakin rinnasta tuli valtavat määrät. Liivinsuojia siis kului pakettitolkulla!

Joo maidon kerääjä on tosi näppärä! Sitten unohdat että se on siinä tississä ja kurotut ottamaan jotain esim pöydältä ja samalla siinä yläreunassa olevasta reiästä lentää kaikki maidot matolle! :)
Mutta siis ehdottoman oleellinen se silti on, enää vaan käyttäjän täytyy tsempata! :D

Takaisin