Rh-negatiiviset äidit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja menni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen neuvolassa kertoivat nyt sitten että, rv 24-26 pitää mennä verikokeeseen josta ottavat sitten sikiön veriryhmän selville, jos sikiöllä eri kuin mulla,eli positiivinen niin antavat mulle sen rokotteen,jos sama niin ei tarvitse toimenpiteitä :)

Täälä on myös B-. Äidiltäni peritty, lapsen isä on O+. Kyselin neuvolassa, ja sanoivat että "ei sun niistä tarvii huolehtia, täällä katotaan rokotuksen tarve yms kun on sen aika :)

Täällä A- ja tällä viikolla pitäis käydä verikokeessa. Mies on B+, niin saapa nähä kumpi vauva on. Kuinka kauan niiden tuloksien saannissa kestää?

Pari viikkoo meni siihen että tuli kotiin semmonen lappu. Tai ainakin mulle oli tullu ja siinä oli ne tulokset. Sen mukaan mun vauvat on kans rh - eli ei oo mitään hätää. :)

Perjantaina soitti terkkari ja sano että vauvojen veret olis sittenkin rh+. Kun siinä lapussa mikä tuli kotiin niin olikin vain minun veren vastaukset ja vauvojen vastaukset tuli vasta perässä. Nyt sit ootellaan että mitä lääkäri sanoo että missä vaiheessa rokotellaan. :)

Täällä baby rh+ eli seuraavalla kerralla neuvolassa piikkiä

Ainiin, mä en tätä muistanut kysyäkään! Olin niin huojentunut puhtaista sokerirasituksen tuloksista...

Menni soita tänää uudestaan mä oon soittanu neuvolaan jo niin monta kertaa et hävettää ja tänää pitää kuulemma soittaa taas :facepalm:

soita ihmeessä, piikki annetaan rv 28-30 välillä :)

Ja sit tosiaan ennen laskettua niin tsekkaavat sun veren viellä,ettei oo vasta-aineita tullu ( en tiiä mitä se nyt meinaakaan sitten) :grin:grin

Joo, pitää soittaa, kun neuvola oli jo reilu vko sit ja siellä puhuttiin vaan muista jutuista ja ton itsekin unohdin!!!

Meillä vauva on negatiivinen eli mitään pistoksia ei tällä kertaa tartte. Mulla kun on negatiivinen, mutta lapsen isällä positiivinen. Hyvä näin, ei tässä minnekään piikeille enää jouda, kun seuraava neuvola vasta 8.4. ja eka piikki pitäs antaa jo aiemmin :)

Ja verikokeen tulokset tähän asiaan olivat tulleet vasta nyt eikä niitä ollutkaan silloin olemassa, kun 4.3. kävin viimeksi neuvolassa, kun kuulin ne sokerirasitustestin tulokset.

Meijän neuvola täti oli unohtan laittaa lähetteen tohon veriryhmäjuttuun samalla ku olin sokerirasituksessa, eilen kävin sit antamas niin saa nähdä saako taas piikkiä pyllyyn vai ei :D

Sain tiistaina ekan anti d:n ja toisen sitte synnytyksen jälkeen jos vauva on positiivinen. Täällä ei testailla ennen syntymää vauvan veriryhmiä, tuikitaan menemään vaan :)

Mää saan piikkiä ens tiistaina :) Täällä tutkitaan ja sit piikitetään jos plussa vauva :)

Takaisin