Ravinto- ja ruoka-asiat

Sama on mm. Happy Joe -siiderissä ja monissa oluissa, ei sitä maista ees että holittomia ovat. Mä kulutan noita oluita aika paljon. Nikolain vaaleasta tykkään, samoin Lapin kullan arctic malt maistuu. Kiva, ettei tarvi terassikaljoista luopua täksi kesäksi. Mä oon noita holittomia ennenkin juonut, mm. lätkää seuratessa kun on ollut aamulla töitä/ koulua. Fiilikseen pääsee, mut humala vaan puuttuu.

Kiitos Agnes muuten vinkistä! Täytyy kokeilla jotain noista holittomista oluista. On tehnyt hirveästi mieli esimerkiksi saunan jälkeen. (En tosin hetkeen ookkaa nyt saunonut mutta anyways..) Olikohan Becks'illä myös joku alkoholiton olut, jota muistan jonkun joskus kehuneen. Kehtaiskohan sitä masu pystyssä mennä Alkoon pällistelemään valikoimaa.. Enpä taida. Täytyy laittaa mies asialle. :p

Mä en esimerkiksi voisi mennä terassille istumaan ja nauttimaan holittomasta, kun mulla on heti sellainen fiilis että olisin kaikkien katseen keskipiste. Vaikka kyllähän sen itse tietää ettei alkoholia juo ja mitäpä se muille kuuluu.
Onko teillä muilla näitä fiiliksiä? :anyone

Toi on Miitu niin tuttua... Monessa paikassa huomannut kuumottavia katseita muilta, kuten terassilla kun oon ollu mukana ja juonu ihan vaan limpparia. Heti moni kuvittelee olevan alkoholipitoista vaikka istuu vaan terassilla seurana. Toinen jos on ollu kaverin seurassa joka polttaa (ei tietystikään ihan siinä savussa, mutta juttelu etäisyydellä) niin heti katotaan pahasti että tuokin mamma vaan tupakoi raskaana.

En tiedä Alkon valikoimista, itse ostanut ihan ruokakaupasta, ja joo tuo Beck's on hyvää myös! Kyllähän noita katseita tuli just Ruotsin jääkiekkopeliä kun olin seuraamassa kaljatuoppi kädessä... Joskus otan juoman pullossa ja pidän etikettiä näkyvillä :D Mut siinähän kyyläävät. Outoa olettaa et kaikki on baarissa humaltumassa.

Muokattu viimeksi:
Eikös noissa uusissa perunoissa ole helposti sitä solaniinia. Joku aiemmin ketjussa taisi muistella jotain rajoitteita niiden syöntiin. En ole itse perehtynyt, mutta lapsille ei sais antaa niitä pieniä tai vihertäviä perunoita sen solaniinin vuoksi. Voisiko sama sääntö olla paksuna oleville myös. Solaniinihan on joku hermomyrkky...tai ainakin myrkky.

Sen tiedän ettei alle 1v saa ainenkaan antaa uusia perunoita ja lapsillekkin mieluiten niitä isompi kokosia, eikä usein.
Mutta raskaana olevista en tiedä.. Mutta kun sillit jäi syömättä niin jäi uudet perunatkin. Jospa ensi kesänä sitten. :grin

Alkoholittomista oluista ainakin San Miguel 0,0% on varsin raikas tapaus. Toki riippuu tosi paljon siitä, millainen on henkilökohtainen olutmaku normisti. Itse tykkään enimmäkseen melko kevyistä, sitrukseen taittavista olusista, vehnäoluet ja lagerit on myös ihan jees.

Alkoholittomista oluista ainakin San Miguel 0,0% on varsin raikas tapaus. Toki riippuu tosi paljon siitä, millainen on henkilökohtainen olutmaku normisti. Itse tykkään enimmäkseen melko kevyistä, sitrukseen taittavista olusista, vehnäoluet ja lagerit on myös ihan jees.

Luulen siis että tämä olut saattaisi olla myös mun makuun. :p Joskus harvoin tykkään myös tummasta oluesta.

Täytyypä testata tuota Bavarian Applea jos tulee jossain vastaan :p itse tykkään normaalisti vaihtelevasti joko venhä- tai tummista oluista, mutta ei ole löytynyt toistaiseksi suosikkia holittomista. Inhokki on selkeästi Nikolai ja Lapin Kulta :D

Voi että ois tehny mieli ostaa halloumia ku korkattii grilli, ois ollu pastöroitua kyl mut jäi vielä kauppaa. Vetelin sit leipäjuustoa, hups.

Aneska, kyl mä oon grillattua halloumia syöny jo pari kertaa, nii hyvää :)

Me ollaan joskus paistettu ihan pannulla halloumia tai grillijuustoa ja hyvällä omallatunnolla syönyt! :rolleyes:

Mä syön jatkuvasti halloumia, kyllähän sen lämpötila nyt nousee yli 70 asteen kun sen paistaa kunnolla.

Tän ruokahalun puolesta kyllä uskonkin että voisi olla poika, nimittäin mulla on koko ajan nälkä! Siis sellainen kurniva nälkä.. :arghh: Tää on ihan kamalaa, vaikka oisin just syönyt menee hetki niin jo on nälkä!
Pyrin kyllä syömään proteiinipitoista ruokaa mutta kaikesta päätellen täytyis mättää ihan huolella. Tää on vielä pahin iltaisin/öisin.

Mulla on myös semmoinen ärsyttävä näläntunne koko ajan, vaikka miten mättäisi mitä tahansa :( Yritän sitten juoda enemmän, ettei se tunne nyt koko aikaa olis päällä, töissä varsinkin vaikea kun ei ole mitään syötävää. Sitten kun jonkin aikaa on yrittänyt pitää sitä näläntunnetta pois juomalla, niin on pakko keksiä jotakin syömistäkin, kun tuntuu, että mahalaukku vaan lainehtii :meh:

Roskaruoan himo on edelleen olemassa vahvempana kuin normaalioloissa :( Mietin tuossa, että voisikohan se liittyä jotenkin niihin suoloihinkin, rasvan ohella. Vaikka kyllä nyt ihan varmasti muutenkin rasvaa tulee riittävästi tavallisesta ruoasta, niin ei se varmaan sitä ole.

Smetana maistuu suoraan purkistakin, mutta ruoan päälle olen nyt sitä laitellut vähän kotona aterioilla. Niin hyvää, rasvaprosentti tietenkin on miljoona, mutta yritän silleen kohtuullisesti sitä syödä :oops:

Takaisin