Ravinto- ja ruoka-asiat

Älkää ees puhuko lakujäätelöstä... :woot: Arvatkaapa tekeekö vielä kahta kauheammin mieli kun ulkona aurinko paistaa porottaa?

Tää lakritsasalmiakki juttu on ny vähä sillee hauska et oon kaikkia kolmea edellistä lasta odottaessa syönyt molempia ihan niinkuin ennenkin ja välillä pussin päivässä koska verenpaineiden kans ei oo ollu ongelmaa eikä sillon tiedetty mistään tommosista mitä nyt sanotaan niiden aiheuttavan.
Eli jos lapsille tulis jotai nii on varmaa mun vika mut eipä ollu tiedossa sillon.
Nyt kun oksennan kaikki päivät nii salmiakkia tekee usein mieli. verenpaineetkin oli aika matalat. En tie onko se sit parempi etten syö mitää tai et söisin vähän sitä salmiakkia tai imeskelisin jotai turkinpippureita ja vois saada siitä ees hiukan energiaa

Tää lakritsasalmiakki juttu on ny vähä sillee hauska et oon kaikkia kolmea edellistä lasta odottaessa syönyt molempia ihan niinkuin ennenkin ja välillä pussin päivässä koska verenpaineiden kans ei oo ollu ongelmaa eikä sillon tiedetty mistään tommosista mitä nyt sanotaan niiden aiheuttavan.
Eli jos lapsille tulis jotai nii on varmaa mun vika mut eipä ollu tiedossa sillon.
Nyt kun oksennan kaikki päivät nii salmiakkia tekee usein mieli. verenpaineetkin oli aika matalat. En tie onko se sit parempi etten syö mitää tai et söisin vähän sitä salmiakkia tai imeskelisin jotai turkinpippureita ja vois saada siitä ees hiukan energiaa

Nii noi vanhemmat äidit ei edes tiennyt että salmiakki ja lakritsi on vaarallista, ja on vedelly pussi tolkulla, tietenki sitä kannattaa välttää ku asia on tiedossa, mutta en ihan viiti ruveta hysterisoimaan asian kanssa, koska en usko että kaikkien adhd lasten vanhemmat on saanu oireet aikaan syömällä lakua..

Eilen se iski, hirveä suolaisen tarve!
Siis lämmin ruokakaan ei ollut tarpeeksi suolaista. Himoitsin sipsejä!
Ja ah, suolakurkkuja ruisleivän kanssa. Vaan sainpa itkupotkuraivarit kun mies toi kaupasta suolakurkkuja purkissa, kun nimen omaan halusin niitä makeita sellaisia sieltä pöntöstä suoraan. :p Sitten yökittiin ja napistiin kun ei nyt saatu himoja laantumaan. :grin

Tänään sitten on ollut raikkaan vuoro, tuorepuristettua appelsiinimehua!
Ja mangojäätelöä. :p

No en usko että kotitekoisessa simassa on niin paljon alkoholia että ei vois juoda:0 ja sit pitää olla aika tujua jo jos se vaarallista olis...

Söin tänään kylmäsavuporokeittoa, sellaista saarioisen valmissoppaa. Kuumensin sitä kyllä mikrossa niin että kiehui, mutta arvelutti kuitenkin. Mitä ootte mieltä onko nuo ihan ok?

En usko että mitään vaaraa on noista kylmäsavustetuista tuotteista, kun ne kuumentaa.

Itse tykkään kylmäsavustetuista leikkeleistä ihan mielettömän paljon, nyt ei auta muu kuin odotella "jokunen" kuukausi, että saa taas herkutella :P

Tiiamariia, joo tavallisessa lakritsijäätelössä, mutta tuo Super laku sisältää jonkun 30% lakritsia ja salmiakkia :grin

En mäkään jaksa uskoa että siinä simassa ihan hirveesti vois alkoholia olla.. Onhan sitä iänkaiken juotettu lapsillekin.. Eikä mun sitä nyt pullokaupalla tule vedettyä kuitenkaan.

Minä en uskalla sitä simaa juoda. :D
Koska kotisimassa tosiaan vaikea arvioida niitä prosentteja ja on kuitenkin enemmän kuin kaupan simassa. Mulla on raskaana tarkka nolla linja. Tästä syystä harmittaa. Ja minä oon sellainen et tulis varmasti pullokaupalla juotua, on niin hyvää. ;)

Minä en uskalla sitä simaa juoda. :D
Koska kotisimassa tosiaan vaikea arvioida niitä prosentteja ja on kuitenkin enemmän kuin kaupan simassa. Mulla on raskaana tarkka nolla linja. Tästä syystä harmittaa. Ja minä oon sellainen et tulis varmasti pullokaupalla juotua, on niin hyvää. ;)

Mä oon himoinnut kaupassa simaa, mutta meillä jää myös simat tänä vappuna hyllyyn. Mulla on kans nollalinja tässä hommassa. :D

Mä oon taas absolutisti aina, siis juon kyllä kotikaljaa ja simaa mut en oo ikinä alkoholia sinänsä edes maistanu, ni ei paljoo himota sen puolesta , ja oon kyl juonu sitä kotikaljaakin , viimeksi jouluna. :)

Jonkun simapullon kylkeä eilen katsoin kaupassa, taisi olla 0,8 % vol., joten ei nyt ihan hirveästi sitä ole. Alkoholittomat simat taas valmistetaan kuin virvoitusjuomat, ei siis käyttämällä. Itse en nyt mikään kovin iso siman ystävä ole koskaan ollut, olen kokeillut itsekin sitä tehdä, mutta ei ole kunnolla onnistunut, joten olen nekin kokeilut jättänyt :) Mummo teki hyvää kotikaljaa aikoinaan, taisin sitäkin kokeilla kerran tehdä, ja epäonnistuin jälleen...

Noissa kaupan simoissa onkin se hyvä puoli, että niissä suoraan lukee paljonko niitä prosentteja on. Itse tehdystä ei voi olla ollenkaan varma. Itselle ei simasta luopuminen ole iso asia, en siitä hirveästi edes välitä.

Minä taas rakastan simaa! <3 Nimenomaan kotisimaa. Ja vuoden kohokohta on sima ja munkit. Vapusta kun alkaa kesä! :happy:
Kaupan simoja olen maistanut yhtä sun toista eivätkä ne ole yhtä hyviä lähimainkaan. Enkä pidä niistä hiilihapotetuista.
Minulle tämä siis on suuri menetys. :sad001

Mä voin kans vaikka vannoa että appiukon simassa on joinain vuosina ollut prosentteja huomattavasti enemmän kuin raskaanaolevan kannattaa koittaa juoda :D Mut ei sima harmita, mut kesäskumpat :(

Mut skumppaa saa alkoholittomanakin suht hyvää laatua. :p (Toisin kuin simaa :shifty:)

Mä aion juoda alkoholitonta olutta ja siideriä, niitä kun oikeesti saa paljon hyvänmakuisiakin! Tänäänkin ostin pari tölkkiä kaljaa. En ookaan vielä tän raskauden aikana noita juonut, mutta joskus oon ottanut baarissakin, esim. kun jotain lätkäpeliä olin sunnuntai-iltana kattomassa ja maanantaina oli aamuvuoro. Harmi vaan että usein baarissa ne saattaa olla jopa samanhintaisia, kuin alkoholilliset o_O Ja mä tykkään muutenkin istua baareissa, mm. rakkaan harrastukseni karaoken parissa, jota en aio raskaanakaan hylätä (ennenkin ollut karaokessa selvinpäin :D). Käyn myös paljon keikoilla, tänäänkin ehkä menossa (vielä mietinnän asteella).
Sit kun maha alkaa kasvaa, niin niitä katseita odotellessa, kun oon siellä kaljalasi kädessä. Ihmisillä kun on kummallinen tapa olettaa asioita... Pitää varmaan pyytää juoma pullossa ja osoittaa sitten pullon kylkeä, jos joku tulee rääpimään päätään.

Takaisin