Ravinto- ja ruoka-asiat

Pitääköhän se munkin luopua fetasta kokonaan. :o Edellisessä raskaudessa kun sitä ei ollu kielletty. Yhyy. Toki kuumennettuna saa syödä, mutta ei se oo sama. :(

On se Mimmus varmaan ihan hyvä luopua, varmuuden vuoksi :/ Ei se tosiaan kuumennettuna ole sama asia, vaikka on se joissain lämpimissä ruoissa hyvääkin, esim. pizzassa :P

Isäntä laittoi aiemmin illalla karjalanpaistin uuniin, ihme kyllä sen haju ei ole ällö, oikeastaan päin vastoin :)

Mut jos ohje on että juuston pitää kuplia niin halloumihan vaan ruskistetaan, että kypsyykö tarpeeksi sisältä..? Itse olen meinannut ostaa vuohenjuustoa ja paistella sen kuplivaksi uunissa ja sillä herkutella

Mun tekee nyt mieli karjalanpaistia kun Kaari mainitsi. :p

Meillä isäntä teki su karjalanpaistia, hyvä että pystyin koko talossa olla. Se haju oli nii yök.

Aneska, mulla jauhelihan paistaminen tekee tuon, että tekee mieli lähteä pois :/ Yllätyin kyllä, ettei karjalanpaistin haju sitten ollutkaan ällö.

Jauheliha kuuluu itellä samaan kastiin, välissä kertoja että ei aiheuta mitään mut yleensä.

No sehän tässä on aika ärsyttävää välillä, kun nuo hajut ym. vaihtelee, joskus joku haju ei tee mitään, ja toisella kertaa sitten seuraa kauhea ällötys :/ Joka päivä on erilainen. Onhan se vähän kökköä, kun koko aikuisiän olen tottunut, että kaikki pysyy tavallaan samanlaisena päivästä toiseen, ja nyt yhtäkkiä tuleekin ällötyksiä joistain sellaisista asioista, joihin ei normaalisti kiinnitä juurikaan huomiota.

Mulla on tänään ollut hirveä pinaattikeiton ja maksalaatikon himo!
Voisiko olla että keho kaipaa rautaa, ainenkin voisi näin päätellä. :wink

Mistä tulikin mieleeni, miten on maksalaatikon laita?
Maksaruokiahan ei suositella raskaana oleville. (Maksamakkaraa vain jonkun verran) Mutta moni puhuu että kaupan maksalaatikossa olisi kovin vähän itse maksaa jne. että vähän voisi hyvin syödä jne. Mutta uskaltaisikohan sitä. :grin

Tänään just neuvolassa tosta maksan syömisestä kyselin, eikä suositellut korkean a-vitamiini pitoisuuden vuoksi:)

Soppe, Joo tähän päädyin minäkin että taas 9kk ilman :D

Miitu
Joo ,mäki jo vähän innostuin ku neuvolassa sanoi että nykyään on jopa suositus syödä rautaa vaikka ei olisikaan hemppari kovon huono. Ni minähän innostuin että vois syyä maksamakkaraa, mut ei :D

Mut jos ohje on että juuston pitää kuplia niin halloumihan vaan ruskistetaan, että kypsyykö tarpeeksi sisältä..? Itse olen meinannut ostaa vuohenjuustoa ja paistella sen kuplivaksi uunissa ja sillä herkutella

Joo se kupliminen on vaan semmonen näppärä tapa huomata että juusto on kuumentunut kunnolla. Mut ei juuston tarvi kuitenkaan kuplia vaan kuumentuminen riittää, esim jos fetan kypsentää ruuan mukana uunissa niin sekään ei kupli mutta on silti ok syödä. Halloumissa ei oo nestettä niin paljon et kuplisi mutta kuumenee silti läpi. Eviran mukaan listeria tuhoutuu +72 asteessa eli ei tarvitse kiehua.

Miitu
Joo ,mäki jo vähän innostuin ku neuvolassa sanoi että nykyään on jopa suositus syödä rautaa vaikka ei olisikaan hemppari kovon huono. Ni minähän innostuin että vois syyä maksamakkaraa, mut ei :D

No niimpä, niin kurjaa. :'D Mut ehkä me kestetään!

Joo se kupliminen on vaan semmonen näppärä tapa huomata että juusto on kuumentunut kunnolla. Mut ei juuston tarvi kuitenkaan kuplia vaan kuumentuminen riittää, esim jos fetan kypsentää ruuan mukana uunissa niin sekään ei kupli mutta on silti ok syödä. Halloumissa ei oo nestettä niin paljon et kuplisi mutta kuumenee silti läpi. Eviran mukaan listeria tuhoutuu +72 asteessa eli ei tarvitse kiehua.

Hyvin selitetty, kiitti :)

Varmaa iha tyhmä kysymys mut kysyn silti: eihä sitruunavedestä oo haittaa? Oon välillä ruukannu sitä juua, kropan pH takia ku tuntuu ettei se iha kunnossa ole..

Takaisin