Ravinto- ja ruoka-asiat

Coctailpiirakat ja munavoi :p Ja edelleen ne valmisruoat on herkkua vaikka normaalisti olen niitä vastaan.

Mulla on ollu paahtoleipä ja suolakurkut! Voisin elää pelkästään niillä :D paahtoleivästä en normaalisti ees oikein tykkää, oon enempi ruisleivän perään.

Mulla on ollu paahtoleipä ja suolakurkut! Voisin elää pelkästään niillä :D paahtoleivästä en normaalisti ees oikein tykkää, oon enempi ruisleivän perään.

Mulla oli yhdessä vaiheessa hapankorput ja suolakurkku :D

Edellisessä raskaudessa ranskalaiset ja bulgarialainen jogurtti. Välillä yhdistettynä salamisnackiin.

Vielä ei ole erityisiä midlitekoja. Bulgarislainen toki jatkaa mut siitä oon tykänny koko ikäni.

Kiinalainen/thaimaalainen ruoka!! :p:p

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/74...sta+glykyrritsiinia+sadoissa+elintarvikkeissa

Juttu on vuodelta 2015, mutta lienee edelleen paikkansapitävä, ainakin glykyrritsiinin haittojen suhteen. Enpä olisi uskonut, että sitä on miltei mahdoton välttää, vaikka jättäisi raskausaikana lakritsit ja salmiakit kauppaan :( Itse syön aika paljon Sisuja, ja nyt nekin on pannassa. Pitäisi löytää jokin muu pastilli, Läkerol Sweetmint on hyvä, mutta en ole sitä löytänyt kaupoista täältä maalta :(

Miitu! Ihana kuulla et joku muukin himoitsee nakkeja :DD Oon ain tykänny nakist mut nyt voisin syöd sitä kokoajan :D Toki oon yrittän pitää tänkin halun aisois :) Tuos luin et raejuusto ois kieltolistal? Miks? Mulle neuvola täti sano et hienoa ku kyseli maito tuotteist mitä syön. En jaksan lukee kaikkii kommenttei mut yks mikä tul nyt vast mieleen et mites ku en pyst syömään kalaa, pitäiskö jottai vetää purkista tähän? Eka raskaus ni oon aika pihalla.. Haluisin syöd oikeen. Toki mun sairaus on mut opettanut muutenkin kikkailee ruuan kans mut nyt joudun tosissaan miettii mitä saa syöd :)

Mua ainakin neuvolassa suosittelivat ottamaan kalaöljyä, mutta ei sellaista missä on a-vitamiinia. En ole vielä ehtinyt tutustua aiheeseen, pitäisi käydä apteekissa kyselemässä.

Minulla myös raskausomegat käytössä monivitamiinien ja maitohappobakteerien lisäksi! :)

Mitäs mieltä olette espanjalaisista mansikoista? Uskaltaakohan niitä syödä?
Mansikat on aina ollut suuri himo kesäisin ja nyt kauppoihin alkaa tulee halpoja espanjalaisia ja oon niitä aina syöny ennen ku saa suomalaisia. Puolalaiset ym. marjathan pitää keittää mut entä ne espanjalaiset? :p

Mä olen aika skeptinen kaikkia ulkomaisia marjoja kohtaan, keittäisin kaikki, vaikkei tarvitsisikaan. Pitäisi perustaa oma mansikkamaa, mutta en ole saanut aikaiseksi, pari kesää ollaan nyt oltu tässä ok-talossa. Mustikoita keräilin viime syksynä, on niin paljon metsää ympärillä, että maastoa riittää. Puolukoita en kerännyt, kun meni vähän ohi se puolukka-aika. Mustaherukkaa ja punaherukkaa on muutama puska pihassa, ja karviaistakin. Raparperia myös. Tuppaa vaan jäämään syömättä, vaikka pakkaseen syksyllä laittaakin :/

sanmarie, Minäkin keittäisin kaikki ulkomaiset marjat! Olen myös hirmu tarkka. Olin raskaana tai en, melkeinpä. :)

Eilen meni irtokarkkipussista useampi salmiakki, nyt kaduttaa! Oli niin hirvee tuska saada niitä! Toinen juttu oli kun mies toi kauppareissultaan kotiin loimulohta, olin skeptinen sen suhteen kuinka korkea sisälämpötila siinä on valmistuksessa ollut, googletin, tuojotin valmistusvideoita, jne. ei auttanut, en viisastunut! Lopulta leikkasin palan itelle ja paistoin omani vielä pannulla. Ehkä hieman vainoharhainen.. :D

Nyt löytyi hyvä maistuva ruoka, siis kotiruokien saralta, itse tehty perunamuussi ^_^ Siihen jotain kastiketta ja salaattia (itse tehtyä) kylkeen ja a vot :)

Kyllä sen loimutuksen pitäisi kypsentää kala läpikotaisin, kalahan kypsyy aika nopeasti loppujen lopuksi. Meillä on sähkösavustin, voisikin kokeilla, maistuisiko savukala :)

Nyt löytyi hyvä maistuva ruoka, siis kotiruokien saralta, itse tehty perunamuussi ^_^ Siihen jotain kastiketta ja salaattia (itse tehtyä) kylkeen ja a vot :)

Kyllä sen loimutuksen pitäisi kypsentää kala läpikotaisin, kalahan kypsyy aika nopeasti loppujen lopuksi. Meillä on sähkösavustin, voisikin kokeilla, maistuisiko savukala :)

Miks mulla kävi heti tekee mieli muussis! Om!

Mulla on tänään ollut hirveä pinaattikeiton ja maksalaatikon himo!
Voisiko olla että keho kaipaa rautaa, ainenkin voisi näin päätellä. :wink

Mistä tulikin mieleeni, miten on maksalaatikon laita?
Maksaruokiahan ei suositella raskaana oleville. (Maksamakkaraa vain jonkun verran) Mutta moni puhuu että kaupan maksalaatikossa olisi kovin vähän itse maksaa jne. että vähän voisi hyvin syödä jne. Mutta uskaltaisikohan sitä. :grin

Takaisin