Ratsastus/tallityöt raskauden aikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ancy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ancy

Jostain jotain jo tietävä
Minua on hetken aikaa jo mietityttänyt tämä asia...

Olen itse parinkymmenen hevosen tallilla päivittäin töissä ja odotan esikoistani. (vk 18) Siivoan karsinoita, hoidan hevosia, autan asiakkaita yms. Onko täällä muita hevosihmisiä?

Miten pitkälle olette pystyneet työnne tekemään? Kuinka kauan olette ratsastaneet?
Itse ratsastin viimeksi kunnolla n. 2 vk sitten (vk 16). Sen jälkeen en oikein ole kerennyt muuta kuin kävelemään maastossa... (Jota en laske ratsastukseksi, se on lähinnä matkustamista)

Nytkin jo hengästyn todella nopeasti, hikoilen kuin sika, enkä oiken jaksa painaa samalla tavalla kuin normaalisti. Esim 25kg:n ruokasäkkien nosteleminen on jo vaivalloista, vaikkei oikeastaan mitään pötsiä vielä olekkaan.

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille, ja mukavaa kevään odotusta!

Itsekin olen samanmoisella tallilla töissä ja sairaslomalle jäin noin rv20. Alko fyysinen jaksaminen olla niin äärirajoilla, että ei pysyny enää syömäni ruuatkaa sisällä montaa minuuttia kun meni väsymys niin yli. Issias, supistelut alko oleen riesana jatkuvasti.

Onneksi minulla on todella järkevä työnantaja, joka ymmärtää asian ja ehotteli omasta aloitteesta sairaslomalle jääntiä ihan työn riskialttiuden takiakin. Ratsastanu en ole kun jotain rv15? asti töissä. Itellä kotona ravisukusia hevosia, joten ihan mielellään vain jatkan hevostelua ajelun merkeissä vaikka toisella pystyisi ratsastamaankin iha sujuvasti. Onni olla hevosia joilla voi tehä kumpaakin :) Eli, omien hevosten karsinat (2) siivoilen päivittäin edelleen ja siinä ei ole ongelmia kun saa omaan tahtiin tehä kaikki hommat.

Takaisin