Meillä neuvolassa ilmeisesti olisi ultra, joten saas nähdä ultraako lääkäri tänään. Omat ultrat on tehty äitiyspolilla, ei neuvolassa. Sama edellisen lapsen kohdalla.
Olen keskikokoisen kaupungin sivukylältä. Omassa neuvolassa ei ultrata, sydämensykettä kuunnellaan jostain rv12 alkaen jollain vanhalla laitteella. Viimeraskaudessa ei ultrattu myöskään neuvolalääkärillä, joka oli kauempana isomman terveyskeskuksen yhteydessä, en tiedä olisko laitteita, ehkä ei. Valittelin alavatsakipujakin niin tunnusteli vaan vatsanpäältä. Kaikissa ongelmissa juoksutettu (tai siis ajelutettu) kaupunkiin asti sairaalan äitiyspolille ultraan. Normaalisti olis 2 ultraa, nt ja rakenne. Mulla kun ollut useampi keskenmeno, niin nyt viimeisimmissä olen päässyt myös varhaisultraan.
Tampereella terveydenhoitajan käynnillä ei ultrattu, mutta neuvolalääkärin käynnillä ultrattiin. Se oli iloinen yllätys. Nt-ultra (oli) ja rakenneultra (on) sitten Taysissa.
Meilläkään ei neuvolassa ultrattu muuten, paitsi neuvolalääkärillä 18. raskausviikon alussa. Tämä Helsingissä Neuvolalääkäri kyllä sanoi että ”nyt kun tuo ultralaite tuossa sattuu olemaan niin voidaan ultrata” eli tuota ei ilmeisesti yleensä tehdä. Tuolla käynnillä selvisi myös sukupuoli. Vaikka ultralaite olikin ihan surkea, hyvä kun mitään sai kuvasta selvää