Raskauspahoinvoinnista selviäminen

Siis tosi törkeetä kyllä saada potkut sen takia että on pari kertaa saikulla!! Ja sitten työntekijöiden pitää aina joustaa ja olla valmiita laskemaan palkkojaan ym.. Ei kai se nyt oo työnantajankaan etu, että siellä töissä sairaana kärvistellään.
 
Mulla nyt raskausviikkoja 10+0. Eilen ja tänään on ollut helpompaa. Eilen oksensin vain 2 kertaa ja tänään olen nollasaldolla (tähän mennessä). Iltaisin pahoinvointi on ollut voimakkaimmillaan.

Viime viikolla voin todella huonosti ja ymmärtäväinen naislääkäri kirjoitti viikon sairasloman. Olen vielä pari päivää saikulla. Yritän kerätä voimia ja tankata nyt kun ruoka pysyy sisällä. Painoa ehti tippua neljä kiloa. Siitä huolimatta masu plumpsahti tänään esille aivan ihanasti. Tänään tulikin sellainen olo, että haluan tuntea itseni naiselliseksi ja juhlia kasvavaa masua. Kävin katselemassa h&m:n ja bebesin verkkokauppojen äitiysvaatteita :) Huomaan, että alan piristyä, kun tulee tällaisia positiivisia asioita mieleen.

Ihan varma en ole työkunnostani, sillä hajuyliherkkyyden takia syömiset on tosi rajattuja. Tällä hetkellä maistuu: mansikka, mustikka, tuore ananas, kiwi, meloni, kaura, peruna, kotitekoinen peruna-porkkanasosekeitto, liha- ja kasvisliemi, riisijäätelö, suolacrackerit. Lisäksi mulla on gluteeniton ja maidoton ruokavalio, mikä rajaa syömisiä aika paljon.

Mies teki mulle äsken keittoa, jossa oli kuulemma "osso bucoa", perunaa ja porkkanaa, mutta mä en pystynyt syömään :sad001 Kurjaa tuottaa pettymys omalle rakkaalle. Mäkin tietty toivoin, että kotona ei paistettaisi mitään, mutta mies kokkaa itselleen ja kahdelle leikki-ikäiselle, joten turha toivo.

Meillä on kaksi poikaa uusperheessämme, joten mä toivon tyttöä. Mutta kun tää pahoinvointi helpotti vähäsen jo tässä vaiheessa, niin olisikohan se poika kuitenkin. Yhtä kaikki, rakas ja toivottu, minun ja mieheni ensimmäinen yhteinen lapsi toukokuussa tulossa :)
 
No niin..viimeiset pari tuntia olleet sitä itseään..oksentelua (pahinta on kun tuntuu, että meinaa tukehtua eikä saa happea), vapinaa peiton alla, epätoivoista yritystä löytää jotain mitä vois pistää suuhun (edellisessä viestissä mainitut ei todellakaan kaikki toimi tässä olotilassa).

Toisen oksun laukaisi miehen suihkussa käyttämä head&shoulders. Miehen hajut (siis ihan ihosta erittyvä haju ilman mitään kosmetiikkaa) ylipäätään kuvottaa niin että oksat pois. Hän nukkuu olohuoneessa :sad001 Joka yö on ikävä, mutta kun ei vaan pysty olemaan lähellä. Raskauspahoinvointi & parisuhde :confused:
 
Tupuna, niinpä...ei he kyllä sitä syyksi maininnut kun koeajalla saa heittää pihalle ihan ilman syytäkin. Mutta en mä muuta syytä keksi kun soittivat heti sairasloman jälkeen ja kertoivat että sopimus puretaan... harmitti silloin ja itkin varmaan koko päivän mutta mopeasti tajusin että hei, kaikella on tarkoitus ja nyt olenkin ratkaissut rahantulon muilla keinoilla. Yritän olla positiivinen vaikka tilanne näyttäisi kuinka pahalta.

Ja pahoinvoinnista, eilen menin jo vähän nälkäsenä päiväunille jotka venyivät hiukan pitkiksi. Joten kun heräsin oli jo etova olo. Aloin väsäämään ruokaa ja söin vähän hedelmää mutta ei se auttanut. Piti vessaan juosta ja kaikki tuli ylös. Ei ne homeopaattiset näköjään ihmeitä tee, pitää silti muistaa syödä säännöllisesti. Tänään ollut tosi hyvä olo!!
 
Mä jo luulin, että tää alkaisi helpottaa..mutta tänään on taas tullut kaikki ylös. Pitäisi ehkä ottaa Tupunan vinkistä vaari ja soittaa homeopaatille.. jotenkin arveluttaa, koska en pysty pistämään suuhuni edes b-vitamiinia sen hajun takia..

Tsemppiä kaikille raskauspahoinvoinnin kanssa kamppaileville!
 
Te jotka kärsitte kovasta pahoinvoinnista, oletteko kokeilleet omenamehua ja vihreitä omenia? Ne olivat minulle suuri pelastus edellisessä raskaudessa. Minulla ei pysynyt oikeastaan mikään sisällä ja elin varmaan pari kuukautta tuolka combolla. Painoakin minulle tuli koko raskauden aikana 1,6kg lisää, kun paino tippui noin 8kg alussa. Nyt odotan kolmatta ja pitää koputtaa puuta kun oireet eivät ole läheskään niin pahat kuin puolitoista vuotta sitten :p
 
Kiran84, kiitos vinkistä! Toivottavasti joku saa siitä avun! Itse en ole pystynyt omenia syömään. Niitä tuli muutama oksennettua sellaisina isoina paloina, joten tällä kyseiset hedelmät herättävät etomisreaktion.

Rakas siskoni toi mulle hänelle hyperemeesissä toimineita juttuja. Mutta valitettavasti mitään niistä en pysty syömään. Ilmeisesti eri jutut toimii eri odottajille. Tuli mieleen, että tällä kertaa pystyn pistämään suuhuni aika eri juttuja kuin ensimmäisen raskauden pahoinvoinnin aikana. Parhaillani yritän tyhjentää laimeaa mustikkamehukannua, jotta saisin nesteytettyä tätä kroppaa.

Kiran84, todella toivon sinulle mahtavaa ja elinvoimaista raskausaikaa. Toivottavasti raskauspahoinvoinnit on kohdallasi historiaa.
 
Kiitos Minimani :). Viimeksi piti tosiaan miettiä tarkkaan mitä suuhunsa pisti ja mitkä ei maistuneet niin hirveältä oksentaa ulos :/. Appelsiini-tuoremehu oli kaikista pahin ja aiheutti joka kerta oksennus-refleksin. Minulle kaikista pahimmat ovat aamut kun vatsa on vielä tyhjä ja useimmiten yökkään sitten mutta sitten sieltä ei tule mitään tai hirveän makuista vatsanesteitä. Mutta lohdutuksena voin kertoa että minulla pahoinvointi helpotti suunilleen viikon 14 kohdilla. Toivottavasti olot alkaa pian helpottamaan jokaisella kun ensimmäinen kolmannes alkaa olemaan pulkassa :Heartred
 
Mulla pahinta aikaa ovat olleet illat. Tässäkin viestittelyjen välissä ehtii piipahtamaan mukavasti tuolla toiletin puolella. Mulla helpotti viimeksi sitten, kun viikkoja oli täynnä 12. Lopullinen vapautus tuli viikon 14 kohdalla. Turun yliopiston raskauspahoinvointisaitilta (www.lopujo.fi) löytyy taulukko lopuista ja aluista. Suurimmalla osalla odottajista loppuu sen mukaan viikoilla 12-16.

Tänään 10+1. Huomenna neuvolaan 1.kertaa :)
 
Hauskaa lukea oma toiveikas viesti melkein kahden kuukauden takaa! Nyt viikkoja 17+2 ja raskauspahoinvointi on edelleen läsnä. En olisi ikinä uskonut, että se voi olla tällaista. En todellakaan oksenna enää joka päivä, mutta olen hajuyliherkkä ja herkästi tulee tosi etova olo. Enkä tiedä, mitä tämä olisi jos olisin töissä enkä sairaslomalla.. töiden tekeminen on ollut ihan mahdotonta.. rasitus laukaisee pahoinvoinnin.

Nyt kirjoitan, koska olo on ihan järkyttävän ärsyttävä. Onneksi mies on kiltti ja toi mulle iltaruokaa sänkyyn. Joutuu ehkä käymään nukkumaan pian, jos ei olo ala muuten helpottaa.
 
Takaisin
Top