Raskausoireita

Tääläki tuota väsymystä, nytki tuntuu et pakko alakaa vähäksi aikaa nukkuun!
Unille siis! :)

 
Pakko oli tänne liittyä.. :) Kaks aiempaa lasta, nyt kolmas tulossa. Argh, nyt alkoi se niin ihana pahoinvointi. Yöllä on kaikkein paras olla, kun saa nukkua ja pahaa oloa ei tunne. Pönttö on tullut hyvin tutuksi. Toivon mukaan tässä raskaudessa ei joudu tiputukseen, niinkuin edellisestä. Tänään neuvolan täti soittaa, joten taidan sairaslomaa pyytää heti suoraan. Rv 6+5..
 
Huh, yritähän marde85 jaksaa, toivottavasti tosiaan pysyis aisoissa!

Pahoinvointi on päivän sana. emoticon
Peilistä tuijottaa valkea lakana, mustilla silmänalusilla höystettynä... Kummasti sitä ehti unohtaa, kuinka "hehkeää" tämä alkuraskaus onkaan. Tosin kun miettii viimeaikasia tapahtumia palstalla, enpä valita. Edes muutama konkreettinen todiste siitä, että on raskaana. Pitää yrittää miettiä sitä, samalla kun halailee gustafssonia...

Onko kukaan muuten koskaan kokeillu noita Sea Band-rannekkeita? Auttaskohan ne?
 
Itse en ole joutunut tiputukseen, mutta ensimmäisen raskauden aikana oksensin monta kertaa päivässä ja monta viikkoa, eli tiedän kuinka kamalaa pahoinvointi voi olla!! Voimia ja toivotaan että sulle ei tälläkertaa tulisi pahoinvointi niin voimakkaana :)
 
Mulla rinnat on ollu kipiät jo yli viikon ja niissä näkyy selvästi myös verisuonet. Pissalla täytyy käydä useammin ja vastaavasti kauhee jano on koko ajan. Mikään ruoka ei oikein maistu. Jogurttia ja hedelmiä tulee vaan syötyä. Kahvia ei tee enää mieli ollenkaan, mutta millä muulla tästä väsymyksestä selviäis? Melkein joka yö valvon siinä klo 3-5 välillä parisen tuntia. Ulkoilemaan ei viime päivinä ole tullut lähdettyä, kun vettä tulee tuulen kanssa takaraivosta läpi.
Mulla ollut vuotoa oikeastaan plussasta (4+3) lähtien melkein joka aamu. Se on pientä tuhruttelua ja sitä tulee n. teelusikallinen/päivä. Sitten ei taas loppupäivänä mitään ja taas seuraavana aamuna. En ole vielä huolestunut, kun oireet on edelleen päällä, vuoto on edelleen niukkaa ja testit näyttävät vahvempaa viivaa kuin viikko sitten. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin jatkossakin.
 
Täällä alaselässä välillä kipua, yleensä iltaisin. Alavatsaa nippailee välillä, pissalla saa ravata paljon useammin mitä ennen. Etovaa oloa ehkä hiukan havaittavissa, en oikein osaa sanoa, jotenkin tuntuu "kummalliselta" :D Ei okseta mutta ei ihan normaalikaan olo ole. Joten saa nähdä joudunko kokemaan tuon pahoinvoinnin ? Vatsa on turvoksissa ja iltaisin myös jalat hiukan. Teen toki raskasta työtä joten voipi johtua ihan vain siitäkin. :)

Vähäisin oirein täällä mennään, joten vainoharhaisena sitä pelkää ettei pikkuinen ole oikeassa paikassa tai muuten ei kaikki ole hyvin. Mutta eipä maalailla piruja seinille, ensi maanantaina varhaisultrassa tietää missä mennään ! :)
 
Oli aivan pakko tulla itsekin jakamaan omiani :) 
Pahoinvointia mulla ei ole, ja toivottavasti ei tulekaan! En välttämättä halua halailla sen kummemmin posliinia :D
Rinnat on turvonneet, ja tuntuvat raskailta. Alkuun olivat nännit kipeät, sitten tuli tissit kipeäksi... hetken helpotti, ja taas alkoi :/ 
Mulla on alavatsan nipistelyä lähes joka päivä, ja nivusissa tuntuu myös. Toissa yönä  heräsin kovaan selkäkipuun, ja heti jo aloin panikoimaan että se oli sitten siinä!!! 
Muuten on aika vähäisiä oireita, vessaan tarvii toki herätä kerran yössä....
MUTTA tämä turvotus, huh huh!!! Maha on kuin ilmapallo aamusta iltaan, ja useimmat farkut eivät enää mene kiinni :/ kauaa ei varmaan salassa tätä pidetä, kun näytän siltä että olisin paljon pidemmällä...

On tämä odottavan aika pitkä, kun ensimmäinen neuvolakäynti on vasta 10.10. olisi kiva saada jotain todistetta että kaikki on niin kuin pitääkin! Tämä on ensimmäinen raskauteni, ja tuntuu vieläkin vähän epätodelliselta....
 
Tänne tullut uutena juttuna rintojen arkuus, ei mitenkään erityisen häiritsevänä mutta koskiessa tuntuu aralta. Nyt illan aikana ollut huonoa oloa, toivottavasti ei tarvitsisi ruveta halailemaan pönttöä. Kaverina myös järjetön palelu, parina yönä olen nyt herännyt hyvin peittoihin kääriytyneenä mutta silti on palellut ihan hullunlailla. Uloskaan ei tarkenisi mennä ollenkaan kun on niin kylmä :D Kotona kuljen fleecehousut ja villasukat jalassa, pitkähihainen paita päällä ja lisänä vielä fleece-aamutakki, sitten tarkenen :D Olen toki aina ollut kamala vilukissa, nyt taitaa vaan paleltaa tuplasti enemmän :D

Mites muiden oireet?

 
Täällä oireina väsymys, kamala vilu varsinkin iltaisin, pientä rintojen arkuutta ja etova olo jos syönti väli on venynyt liian pitkäksi. Sitten muutaman iltana on särkenyt päätä, jota tapahtuu mulle toooosi harvoin.

Tonne toiseen aiheeseen kirjoitinkin tuosta aamuisesta alaselkä särystä. Tuleeko lie nukuttua oudossa asennossa kun päivällä ei selkä oo sitten yhtään kipeä.

Inna90 Toivottavasti et joudu halailemaan posliinia. Se on kyllä niin inhottavaa hommaa
 
Täällä selkein oire on jatkuva paha olo ja oksentelu... Ulkoilu tuntuu vähän helpottavan pahaa oloa!
 
Mulla nyt päälimmäiset oireet on rintojen arkuus (koskiessa tuntuu), alaselkä kipeytyy varsinkin iltaisin, palelen kokoajan, kahvi ei maistu, vatsassa tuntuu aina välillä jotain, ei tee mieli makeaa juuri yhtään mutta hedelmiä syön hirveitä määriä :D Ja olen joka yö herännyt vessaan, mitä ei normaalisti tapahdu ja en meinaa selvitä aamuisesta n. tunnin bussimatkasta, kun aina on tulee ihan kamala pissahätä sen aikana ;D Ja varsinkin iltaisin maha on ihan turvoksissa! 
Ajattelen kokoajan, että eihän mulla oikein ole mitään oireita (eli lähinnä ei ole huonoa oloa eikä älytöntä väsymystä), että onkohan kaikki ookoo. Mutta kyllähän tossa jo aika lista olikin oireita :)
 
Fianna, mulla on myös kamala hedelmähimo!!! Ihan koomista, nimittäin yleensä en pahemmin hedelmiä syö, enemmän vihanneksia ja marjoja. Vanhan kansan uskomuksen mukaanhan tulee tyttö, jos tekee mieli hedelmiä. Saas nähdä pitääkö meidän kohdalla paikkaansa. ;)

Mulla on oireina ollut pahaa oloa, mutta oksentanut olen vain kahdesti. Lisäksi rinnat on aikamoisen kipeät ja turvonneet ja alavatsaa vihloo jonkin verran. Ja lihaa ei muuten juurikaan tee mieli.
 
Täällä on nyt raskausoireena pahoinvointi ja etominen, oikeastaan aamusta iltaan. Oksentanut en silti ole, ainakaan vielä... Rinnat ovat olleet arat alusta lähtien, ja välillä vihlaisuja alavatsassa, etenkin öisin jos kääntyy liian nopeasti. Esikoisen kanssa oli tässä vaiheessa jo täysi oksentaminen päällä ja hajuaisti oli aivan yliherkkä. Tosin pahin pahoinvointi oli silloin pääosin aamuisin. Nyt ei siis oksentamista mutta etomista pitkin päivää... Nälkä parin tunnin välein vaikka kaikki yököttääkin.
 
Ai sullakin Kevätpörriäinen on sama oire! Luulin että tää oli ihan mun omia juttuja ;D Ja enpä oo kuullu tuommosta ennustustakaan, mutta tyttöä täällä hieman toivotaan, joten käy mulle! Katotaan miten käy :D 

Se vielä unohtu noista oireista, että mä itken heti, jos näen jotakin surullista. Eilenkin ihan nolotti, kun katsottiin jotain animaatiota, jossa vanhat sudet meinasi jäädä karibulauman jalkoihin, niin mää porasin ihan täysillä vaikkei kukaan edes kuollu :D
 
Nyt se oksentaminen rantautui tänne sitten... Vaikeeta aamuisin kun maha ärjyy nälkää mutta kaikki ruoka oksettaa, ja jos ei syö, tulee oksettava olo, mutta jos syö, oksettaa silti. Yritin koko aamupäivän pistellä jotakin poskeen: ensin sängyssä keksin ja vettä, sitten vatsaystävällistä jugurttia, sitten kaksi paahtoleipää, sitten viinirypäleitä... Sitten oltiin jo puolessapäivässä, maha ärjyy edelleen ja oksettava olo vielä pahempi, kunnes tuli asiaa isoon valkoiseen luuriin...


Minun ei muuten viime raskaudessa tehnyt ollenkaan hedelmiä mieli. Sen sijaan heti pahoinvoinnista toivuttua himoitsin kaikkea rasvaista ja epäterveellistä, varmaankin kun olin ollut "dieetillä" niin kauan. Ja tyttö tuli. Nyt ovat taas omenat ja viinirypäleet maistuneet mutta en mitään tuntemusta toistaikseksi siitä että minkä sukupuolen vaaveli tuolla olisi. Viime raskaudessa aika alkuvaiheessa tuli meinaan jo tunne että tyttö siellä on. Nyt ei hajuakaan, ainakaan vielä. Mutta tiedän kyllä että perinteisesti sanotaan että makean ja hedelmien himoitsiminen tietäisi tyttöä ja suolaisen/rasvaisen poikaa.
Mene ja tiedä, sitten näemme
 
Pahoittelut kaikille jotka kärsii pahoinvoinnista tai muista pahoista fyysisistä oireista!
Itselläni etominen ja vatsan juilimiset alkaneet jo helpottaa ja fyysisiä oireita ei oikeastaan ole... viikkoja siis 8+6 tänään.
Henkinen puoli taitaa näissä raskausoireissa jäädä hieman heikommalle puolelle, tai ainakin tuntuu ettei siitä hirveästi keskustella. Musta tuntuu että henkisen puolen oireet on mulle ainakin pahempia ku noi fyysiset.. Kiukkua, itkuja, herkistelyjä vuoronperään ja lähes päivittäin mietin että onkohan vauvallani kaikki hyvin. Ja mies kun ei ymmärrä oikein mun oikkuja niin saa sitten itekkin osansa näistä mun itkuista... Miten muilla nää henkisen puolen oireet?
 
Mulla on ollu paha olo jo 3 viikkoa. Nyt rv 9+1. Tänään ollu jo paljon parempi päivä. En ole oksentanu mutta eilen se oli aika lähellä. Viime raskaudessa ei ollu paha olo melkein ollenkaan. Ja poika tuli. Nyt on tullu finnejä ja on tämä paha olo, eli tyttö toivon mukaan tulossa. ;) Ja viime raskaudessa mulla oli niin  hyvä iho. Ei yhtään finniä. :) Niin haluan oman pikku prinsessan kun prinssi jo on. :) Mutta ei haittaa vaikka tulis toinen poika. Mua on myös väsyttäny aika paljon nyt. Ja rinnat on tuntunu raskailta. :D Muita oireita mulla ei oo. Ainii.. Paitsi suklaata ei tee mieli yhtään... Mikä on outoo. Yleensä syön sitä hirveesti. Viime raskaudessakin. :) Nyt oon alkanu hedelmiä syömään hirveesti. Nam. Ja nyt on kauppoihin tullu niitä hyviä mandariineja.. Njam! :P
 
Mulla on ollu paha olo jo 3 viikkoa. Nyt rv 9+1. Tänään ollu jo paljon parempi päivä. En ole oksentanu mutta eilen se oli aika lähellä. Viime raskaudessa ei ollu paha olo melkein ollenkaan. Ja poika tuli. Nyt on tullu finnejä ja on tämä paha olo, eli tyttö toivon mukaan tulossa. ;) Ja viime raskaudessa mulla oli niin  hyvä iho. Ei yhtään finniä. :) Niin haluan oman pikku prinsessan kun prinssi jo on. :) Mutta ei haittaa vaikka tulis toinen poika. Mua on myös väsyttäny aika paljon nyt. Ja rinnat on tuntunu raskailta. :D Muita oireita mulla ei oo. Ainii.. Paitsi suklaata ei tee mieli yhtään... Mikä on outoo. Yleensä syön sitä hirveesti. Viime raskaudessakin. :) Nyt oon alkanu hedelmiä syömään hirveesti. Nam. Ja nyt on kauppoihin tullu niitä hyviä mandariineja.. Njam! :P
 
Minullakin on rv 9 + 2 tänään. Rinnat ovat arat ja pahoinvointia on, mutta ei oikeastaan muita oireita. Ehkä liikutun vähän helpommin kuin yleensä, mutta muita hormonimyrskyjä ei ole.

Eilen (ennen nukahtamista tietenkin) ehdin sitten huolestumaan siitä, että vatsassa ei ole oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia. Ei mitään jomotuksia, viiltelyjä tai kipuja jotka voisivat viitata kohdun kasvamiseen. Miten teillä muilla samalla viikolla tai pidemmällä olevilla?
 
Takaisin
Top