Raskausoireita

Jonzu86

Oman äänensä löytänyt
Täällä voitaisiin kertoilla ja purkaa tunteita aina niin ihanista raskausoireista ;)
 
Hmmm, voiko jatkuva pissalla hyppääminen jo tässä vaiheessa johtua raskaudesta? Nyt viikon aijjan oon saanu käydä yöllä pissalla sellaiset kolme tai neljä kertaa.... Ärsyttävää :D

Ja eilen aamulla tuli yhtäkkiä kauhia pahanolon tunne, oksetti, mutta meni pois yhtä nopiasti kuin tulikin. Siitä sainkin sit fiiliksen lähtiä hakemaan raskaustestiä. Toivottavasti ei tule samanlaisia pahanolonaaltoja kuin ekassa raskaudessa, silloin sain oksentaa pitkin päivää, töissäki, ei kiva. Painokin tais parisen kiloa tippua. Ja kun se paha olo kesti viikoille 14-15 asti!!

Joko muut oireilee? :)
 
mulla ollut kaikenlaisia oireita jo, nyt olis 5+1 menossa jos kaikki on tuolla niin kuin pitää. "pahin" oire, jos se tästä on johtunu, on mahan turvotus. maha on kuin ilmapallo ja näyttää välillä siltä, että voisin pikkuhiljaa lähteä synnärille päin. farkut ei mee kiinni ja muutkin housut kiristää. toki oon muutenkin taipuvainen turpoamiseen. huvittavaakin hieman, sillä vielä ei ole edes täyttä varmuutta siitä, onko tuolla ylipäätään mitään tai jos on niin onko se kunnossa/oikeassa paikassa ym.
 
Minulla on ihan selvänä oireena tuo pissalla ravaaminen, ja se alkoi kyllä välittömästi oletetun kiinnittymisen jälkeen :) Ikinä ennen ei ole tarvinnut joka yö herätä pissalle, mutta nyt saa kyllä juosta.
Muutenkin mahassa tuntuu kaikenlaisia nippailuja ja jopa menkkamaisia kouristuksia aina välillä. Nälkä tulee todella pahan olon kera, joten olen hankkinut hedelmiä ja välipalakeksejä jotta pääsee sitten aina jotain pientä syömään. Ja tosiaan viikot minulla 4+6.
Maha myös turvottaa ja näyttää että olisin jo viimeisellä kolmanneksella, mutta lääkärin mielestä pitää vain koittaa syödä paljon kuitua ja luumuja niin maha pelaa eikä pitäisi turvotella.
Ai niin sitten vielä semmoinen oire mitä en ole päälle päin huomannut niin verenpaine laskenut, kun normaalisti minulla on todella hyvät lukemat, mutta eilen lääkärissä oli aika matalat, mutta kuulemma sekin voi olla oire tästä raskaudesta.
 
Heissan.Ajattelinpa sitten itsekkin tänne kirjottaa, kun olen kauheasti kanssa palautellut mieleeni että millaisia oireita oli viimeraskaudessa.Yritämme raskautua uudestaan nyt ja onkin tullut vasta yhdet kuukautiset sitten raskauden ja synnytyksen, ja nyt jänskättääkin että olisikohan nyt tärpännyt pikkukakkonen.emoticon NIIIIIN kovasti toivon!! Vaikkakin kaikki raskaudet eivät ole samanlaisia välttämättä.Mutta... ensiviikolla pitäisi alkaa siis kuukautiset(toivottavasti ei) ja nyt onkin ollut jo muutamia päiviä nippailua ja juilimista mahassa ja runsasta valkovuotoa.Yht`äkkiä tulee huononolon aaltoja ja menee kanssa nopsaan ohi..päätäkin on särkenyt yllättävän usein ja pyörryttää (kuulukohan edes raskausoireisiin) ja muutenki outo tunne ja sellainen turvotus.... kuvittelenkohan vain?? Tosin kuukautisetkin voi alkaa noin.Pikkukakkonen on niin kovasti toiveissa että....esikoisen alkuunsaanti kun ei ollut ihan helppoa.
Ja tosiaan, mulla nuo kuukautisetkin on aina heitelly ihan miten sattuu.Ei oo oikeestaan mitään tietoo kiertopäivien pituudesta, ja toi 31 päivää on vain arvio.. :P
 
Mulla tosiaan ei mitään ihmeempiä raskausoireita ole ja vähän huolettaakin se. Vessussa saa käydä useammin, mutta mitään rintaoireita tai heikotuksia ei esiinny. Ainoa "oire" taitaa olla se, että sänkypuuhien jälkeen tulee sellainen pieni kramppaus päälle, joka tuntuu paineena... ei siitä sen enempiä.
emoticon 
 
Miikka, ei mullakaan ensimmäisen aikana ollut tässä vaiheessa vielä mitään oireita, paha olo alkoi siinä seitsemännellä viikolla, mutta eipä oikein muuta tainnut olla. Ole onnellinen jos et oireile :)
Mamma1/11 on sitten tainnutkin saada kaikki mahdolliset oireet :D Toivotaan parasta, että ovat oikeasti raskausoireita!! :)
Mulla on muuten kans tuota turvotusta! Viikon ajan olen murehtinut että paljonkohan paino on noussut kun farkut kiristää vatsan kohdalta, mutta onneksi siihen taisikin olla ihan hyvä syy X)
 
Vaihteleeko teillä oireet päivittäin vai onko oireissa joku kaava? Plussaamisen jälkeen (3+5) mulla tuntui rinnoissa jonkin verran arkuutta. Nyt ei enää niinkään. Pientä painon tunnetta ja nippailua mahassa. Iltapäivästä (?) iskee yleensä huono olo yhden kahden maissa. Toinen huonon olon aalto on siinä kasin ysin aikoihin illasta. Pinna on ihan äärettömän kireällä ja napsahdan tuon tuosta. Sitä en osaa sanoa, johtuuko tämä hormoneista vai ottaako tämä jännitys hermon päälle. Sitä vaan joka päivä tunnustelee ja toivoo että oireet tekisi raskaudesta todellisempaa.

Mulla on kans Miikka sänkypuuhien jälkeen tuntunut pikkaista kramppausta :)

Roosa 4+4
 
Mites teillä muilla, onko yhdynnän jälkeen tullut verta? Kun minulla eilen oli haaleaa vuotoa yhdynnän jälkeen, mutta oli kyllä selvästi siitä, eikä tullut kun vähän aikaa ihan haaleaa verta. Jotenkin vaan silti oli pysäyttävää nähdä verta paperissa. Meillä menee siis varmaan seksi vähäksi aikaa tauolle. Tai ainakin siksi aikaa että ollaan varmemmilla viikoilla. Tai sitten olen vain vainoharhainen :D

Minulle ilmestyi nyt muuten uusi oire kun nännit alkoi olla vähän aremmat kun yleensä. Toivottavasti tämä olisi merkki jatkuvasta raskaudesta.

Voi olla että on ihan pakko mennä varhaisultraan parin viikon päästä jos neuvolassa ei kuunnella vielä sydänääniä.
 
Mulla on kans Roosa pinna kiriällä ja olen yrittänyt lohduttautua sillä että johtuu hormoneista :D Raskauden syyksi on niin helppo laittaa kaikki negatiivinen X) Jotenkin heti alkaa kiristää kun meidän vajaan vuoden ikäinen neiti narajaa, ei yhtään jaksaisi sellaista. Ja tätä on nyt ehkä viikon verran kestänyt. Sitten on niin huono omatunto kun on koko ajan kiukkuisella tuulella :(
 
Mulla on ykkös oireena ääretön pirteys; koko ajan pitää olla touhuumassa jotakin :) Hyvänä kakkosena sit kuitenkii tulee väsymys, joka nyt ei onneks ole yhtä lamaannuttava kuin ekassa raskaudessa. Alussa oli kuvottavaa oloa mutta sekin jäi pois kun aloin syömään säännöllisesti. Vatsanippailut alko tässä raskaudessa aiemmin kuin viimeeks ja tuntuvat paljon kovempina.
 
No voi morjens tätä huonoa oloa! Luin jostain että raskauspahoinvointi iskee yleensä tuossa 6.-7. raskausviikolla. Mulla on tänään ollut ihan ennätys huono olo. Koko ajan etoo ja vatsassa tuntuu että joku kääntää tylsällä lusikalla sisuksia ympäri. Uuh! No mut toisaalta tämä on aika suloista tuskaa. Kuinka onnelinen voi huonosta olosta olla?! ;)

Huomenna siis kuudennelle viikolle! Jee!
 
noista oireiden vaihtelusta.. mulla alkoi rintojen arkuus vähän plussan jälkeen ja nyt se on parin päivän aikana vähentynyt. nyt 5+5. enää tuntuu arkuutta vain sillion kun oikein tunnustelee. aamulla pääsi itku kun ne ei ollutkaan enää kipeät. pahin tuli heti mieleen.. mutta on vissiin normaalia, että rintojen arkuus vähenee..
hermot on täällä ollu kans koetuksella ja pinna palaa aika nopeaa..varsinkin iltaisin. välillä pitää vähä "raivota", hetken päästä tulee itku ja pian on kun ei mitää. uskoisin, että tää alkuajan epätietoisuus, epävarmuus, toivominen, huoli ym ovat näiden huonojen hermojen taustalla.
 
Heippa!!

tiy: ei minullakaan ole kokoaika rinnat olleet kipeät, siis tietysti kun tunnustelee ni on herkät mutta ei niin että kokoaika tuntisi... luulisin olevan ihan normaalia

Minulla ollut muutamia kertoja pikku yökkäilyjä mutta tainneet pääasiassa johtua siintä kun maha on ollut tyhjä... ja edelleen saa vessassa juosta alituiseen!!
Kyllä se vaan niin on että uskomattomalta tuntuu että raskaana olisi, mutta jos tänki mamman ajatukset konkretisoituisi sen ensi viikon ultran jälkeen mikäli masussa vaan pieni ihmisen alku näkyisi <3
 
Seitsemäs viikko ja oireina ovat jatkuva väsymys, turvotus ja paha olo ennen ja jälkeen (varsinkin jälkeen) syömisen.. Samat kuin ekassa paitsi silloin oli rinnat tosi arat ja kipeät. Luulen että nyt ne eivät mene kipeäksi kun ovat jo tavallaan kerran valmistautuneet :) Ja ne HAJUT! YÖÖÖÖKKK! Mikään ei ole kauheampaa kuin jonkun vasta tupakoineen ihmisen haju :DD
 
Oireina mulla on ollut väsymys, joka oli myös edellisessä raskaudessa ensimmäinen merkki siitä että saatan olla raskaana. Sitten on ollut pieniä vihlasuja munasarjojen kohdilla, jos esim. nousee äkisti ylös. Alaselkä on myös silloin tällöin pikkasen kipeä.
 
Täällä raskaus on ilmoitellut itsestään alusta lähtien juurikin tuolla samaisella alaselkäkivulla, josta hansukin mainitsi. Oikeastaan se alkoi heti ovulaation jälkeen ja on tuntunut tuolla jossain taustalla koko ajan, nyt muuttunut hieman satunnaisemmaksi. Ja sitten minun on niin kylmä: palelee lähes koko ajan ja pahimpia ovat illat, jolloin etenkin jalat ovat umpijäässä. Villasukat ovatkin parhaat ystäväni tällä hetkellä :)

Nyt viikon aikana olen huomannut olevani nälkäisempi ja jos ruokailu venyy, niin iskee etova olo. Viime raskauden aikaan aamupahoinvointi alkoi joskus 8.viikolla, joten voihan olla että se iskee nytkin (toivottavasti ei!!). Ja sitten on tietysti tämä pikkuhiljaa hiipivä väsymys, tänään pitikin nukkua ekan kerran päikkärit pitkästä aikaa :) Ah, miten ihanalta se tuntuikin! Mitään muita tuntemuksia näiden lisäksi ei vielä liiemmälti ole tullut, jatkuva pissalla juokseminenkin laantui plussatestin jälkeen,eikä vatsassakaan ole vielä elohiiriä juossut. Mutta odotan kyllä jo jännityksellä milloin taas uusia tuntemuksia alkaa ilmaantua, tietäisi ainakin että jotakin siellä tapahtuu...
 
Täällä päällimäisenä oireena yltiömäinen rintojen arkkuus, parina yönä heränny siihen ku vaihtaa asentoa ku käy niin kipiää, ihanaa!:)
Vessassa on joutunu käymää useemmin, välillä ihan pienen pieniä nipistelyjä alavatsassa ja pahoinvointia ollu pari kertaa, kerran jopa moottoritien varteen pysäytin auton ja oksensin siihen...ei onneksi ainakaa vielä oo tuota pahoinvointia hirveesti ollu!:)
Nii ja rinnatha on paljon paljon timmimät, joka raskaudessa ensimmäisenä turvonnu rinnat ja sit tullu kivut! Ja ennen ku tein testin ni mies totes et kannattas se testi tehä ku näyttää tuo mieliala vaihtelevan itkusta naurun remakkaan!;)

Voi kumpa tää jatkuis loppuun asti!!! <3
 
Täällä ois tullut kans tuo kamala väsy!! Mitää ei jaksaasi ja koko aamun vain oottaa että sais ottaa neidin kanssa tupluurit. Ja kahviakaan ei viitti juoda.....
 
Tänä aamuna/päivänä on ollut melko yököttävä olo. Toivottavasti tämä olo ei ole tullut jäädäkseen. Viime raskaudessa jouduin vain muutamia kertoja oksentamaan. Saa nähdä miten tässä raskaudessa :)

Samoin yöllinen vessaralli on alkanut, jipii. Se oli minusta kaikkein rasittavinta kun joka yö piti monta kertaa laukata vessassa kun olisi saanut nukkua piiiitkät yöunet ilman herätyksiä. No kaikki nämä oireet kuulivat asiaan ja niiden kanssa on elettävä :)
 
Takaisin
Top