Raskausoireita

Onko muilla mammoilla suu kuiva? Mun suu on superkuiva ja kieli kuin hiekkapaperia. Kamalasti tulee juotua, ja sen seurauksena käytyä vessassa. Ja ummetuksesta ei tietoakaan, ennemminkin toisin päin!

Maanantaina yksityisellä varhaisraskauden ultra, sormet ristiin että kaikki hyvin! :)
 
Helposti (ainakin alkaa) tämäkin raskaus. Ei ole ollut muuta kuin väsymys ja siellä pissalla pitää rampata :) Ekan raskauden aikana tuli kerran pahoinvointia, sen huomasin sitten johtuvan siitä, että en syöny säännöllisesti. Nyt on sitten laukussa Elovena tms. patukka ettei pahaolo yllätä. Siis tämä toimi mulle, voin vaan kuvitella mitä se oikea raskauspahoinvointi on.

Sitte sellainen juttu mikä oli erikoisempi: Mulla on näkö huonontunu 2.0. Aiemmin oli siis +0.25 lasit ja nyt optikolla käydessä oli +2.25. Optikko kyllä sano, että ihan raskauden alkuviikoista lähtien hormoonit voi vaikuttaa noinkin vahvasti. Pyysi tulemaan uudestaan jos alkaa häiritseen ja sitte 2kk imettämisen lopettamisen jälkeen uusimaan näkötesti.Vaikka on niin iso ero, niin silti pärjää vanhoilla laseilla tai oikeastaan 99% ajasta ilman :)

Hyviä vointeja kaikille!
 
Hertta, pidän sulle peukkuja maanantaina! Itse joudun odottaa to iltaan. :)

Täällä on vietetty viikolla lähes oireettomia päiviä. Mitä nyt väsy on aivan hirveää... loma loppumassa ja ma pitää töihin ja siis aivan pelottaa kuinka jaksan... =/
Eilen ja tänään alkoi sit pahoinvointi, jota on vähän väliä ja pitkin päivää. Oksentaa ei sentään tarvi, ainakaan vielä. Esikoisen kohdalla oli vain aamupahointia ja puolen päivän jälkeen pystyi hellittämään halausotteen vessanpytystä. Mut nyt on huono olo melkein koko päivän. Ei kiva.
Tissit on täyttynyt mukavasti, isännänkin mielestä ;) Saas nähdä miten nyt käy. Esikoisen aikana tissit kasvo 3 koolla/numerolla, et ostettiin muutamat rintaliivit siinä odotuksen aikana. :)
Sektiohaavaa ei ole nyt repinyt, onneksi. Katsotaan miten käy,kun masu alkaa kasvaa.


 
Mulla on 2 päivää oireet olleet kokonaan kadoksissa...Masentaa ja itkettää jos kkm taas toistuu. Tekis mieli hätäsenä varata varhaisultra...
 
Mila85, mulla on oireet tulleet ja menneet koko alkuraskausden ajan, ja olen jo aivan hermoraunio. Eilen katosi turvotus ja tänään rinnatkaan ei tunnu niin kipeiltä kuin ennen. Eilen tosin oksensin vielä puolenyön tietämillä, tänään olo on mitä parhain. Omaa stressiä lisätäkseni, tuhruvuotoa oli taas eilen ja pessimistinä tuntuu, ettei kaikki ole hyvin.

Huomenna menen illalla ultraan, siellähän asiat selviää. Viestini pointtini oli, että älä vielä murehdi, oireet tuntuvat seilaavan monellakin olemattomista voimakkaisiin päivästä riippuen. :) Toivotaan, että meillä molemmilla (ja kaikilla muillakin) päättyy raskausaika onnellisesti.
 
Kiitos lohduttavista sanoista Hertta :) Ja toivottavasti kaikki hyvin ultrassa!! Onneks hyvinkin monilla voi olla vuotoja ja kaikki silti hyvin :)
 
Heips!! Minäkin taas vaihteeksi ajattelin päivittää olotilaani :) Nyt mulla ois omien laskujen mukaan menossa 7+2 ja neuvolan laskujen mukaan jotai 8+ eli laskettuaika on toistaiseksi maaliskuun puolella mutta oon varma että se ekassa ultrassa siirretän viikolla niin olempa täällä huhtikuisissa :) Ultra on 12.9 niin hiukan saa vielä odotella jännityksellä. Olo oli viime viikolla aivan sietämätön sai yölläkin herätä siihen että oksettaa ja päivällä oli pahaolo ja väsyttää oli  ihan pakko nukkua päikkärit muuten alko olee illal sellainen olo että nukahtaa pystyyn. Nyt onneks kun työtkin eilen alko niin on ollut ihan hyvä olo maha on vähän "kipeä" ja syödä on ihan pakko vähintään kolmen tunnin välein muuten on sellainen olo että kuolee nälkään ja mahalaukku alkaa heittää kuperkeikkaa, aivan kuin aamulla kun on yön syömättä on pakko syödä nopeesti et olo helpottuu. Väsyttää mut ei oikein ehdi töiden jälkeen päikkäreitä ottaa tulee illalla sitten uni hyvin. Toivotan kaikille onnea odotukseen !
 
mullakin pahoinvointia ilmassa, mutta ei pahasti :) muuten aika oireetonta, väsyttää ja herkistyttää ja nyt kyllä vähän oksettaa. onkos kellään ollu vielä kohdunkasvukipuja? mulla oli pari yötä sitten ja on aika kivuliasta. tai ainakin toivottavasti ne on niitä :)
 
mullakin noita kasvukipuja aina välillä, mut tosi vähän vielä kuitenki. Tai siis mäkin toivon, että sitä oli, ainakin kovasti saman tuntuisia ku viimekskin :)
 
mun oireet alkoi tissien arkuudella ja kasvulla. ovat turvonneet aika lailla. sitten turpos maha, näytän siltä että oisin paljon pidemmällä ku mitä oikeesti olen, loppuuko tää turvotus joskus vai jatkuuko koko raskauden ajan, kellään tietoa?
vessassa saa juosta koko ajan..välillä on paineen tunnetta mahassa. välillä olen aivan varma että nyt meni kesken et tuntuu ihan ku menkat ois alkanu, mut positiivinen yllätys on ollut, kun pöksyissä ei oo mitään ollut :D
aika jännää on. viimeksi kun olin raskaana ei mulla tällaisia oireita ollut. sillon oli paljon menkkamaisia kipuja (mitä nyt ei oo ollu). joten toisaalta olen aika varma että tää pikkuinen jaksaa loppuun asti, mutta eihän sitä valitettavasti tiiä koskaan...
 
Täällä vaan itkeä vollotetaan koko aika. Oli asia sitte ilonen tai surullinen ni johan vollotan, välillä oikein naurattaa itteäki. Esikoinenki kattelee välillä ihan ihmeissään mua ja niin myös koira :) Mies vaan huokaa, että taas. Eilenki kun katoin jotain perus sarjaa telkasta mikä loppu onnellisesti ni johan taas aukes hanat :D Ei viimeks muistaakseni ollu tällästä sentää. Onko muilla vastaavia oireita? :)
 
Täälläkin posket vähän väliä märät kyyneleistä :) Viimeksi tänä aamuna.. Mies lähti viikonlopuksi mökille ja kuiskasi lähtiessään, että rakastan sua muru. Johan mä itkin. Televisiosta ei voisi katsoa oikeen mitään ilman itkuja. Tällasta se on :)
 
hehee, miekii itken mitä pienimmistä asioista. kaikki tuntuu niin liikuttavalta :) kävin tänään varhaisultrassa, kun oon sit kummiski ollu vähän huolissaa niistä kasvukivuista ja tuntuu just kovalta menkkakivulta. nii ja sit aamulla oli ihan vähän rusehtavaa valkovuotoa ja olinki jo varma, että peli on menetetty ja tulee taas kkm. kaikki oli ultrassa kuitenki hyvin ja pikku alkio vastas onneks viikkoja ja oli syke. nyt on vähän huojentunu olo vaikka mitä vaan voi vielä käydä niinku viimeeksi, ni en nyt uskalla vielä tuuletella. mut kivaa silti :)
 
unohtu sanoo, että lääkäri sanoi noista kasvukivuista et ihan normaaleja just näillä viikoilla. ja voi jäädä myös tulematta, että riippuu ihmisestä ja raskaudesta.
 
Heh, mua on kans itkettänyt vähän väliä. Heti tulee kyyneleet silmiin jos näen jotain suloisia vauvajuttuja... Ja pienimmätkin vastoinkäymiset tuntuu ylitsepääsemättömiltä :)
 
Kyl niin erillai on alkanut tämä raskaus, esikoisesta en ees ois tienny et oisin raskaana ennen kuin alkoi liikkua mutta nyt on ollu mielialan vaihteluja, herkistyn nyt todella helpoosti eli itku koko ajan lähellä :D Mut en tunne hermostuvani normaalia helpommin et on vaan tuota itkuisuutta. Välillä ollut aamuisin huono olo mutta en vielä ole oksentanut. Viikkoja on nyt 6+3. Tein ekan raskaustestin 5viikkoa sitten kun oli menkkamaista kipua, mut en ollu sen mukaan ja sen jälkee tehny useita ja oisko 5testi viime viikolla näyttänyt totuuden <3 Nii ja en nyt tie onko oire mut argh naama alkanut kukkimaan :/
 
Viikko 8 menossa ja johan se kamala olo tuli, ihan niinku viimekskin näillä viikoilla. Olo on välillä jopa niin kamala, ettei oksennus ole kaukana. Sellasta ei viimeks ollu. Tosin viimeks ei myöskään tarvinnu vaihtaa vaippoja tai siivota puklauksia. Väsy ihan hirmuinen kun esikoinen tekee hampaita ja nukkuu rauhattomasti. Vatsaa repii hirmusesti jos nousee liian äkkiä seisomaan. Mut ei pitäis nyt valittaa, eikä tää niin kauaa kestä kuitenkaan :)
 
Heippa taas! Mullakin pahoinvointia ja rinnat ja nännit ihan eri näköset, kun normaalisti. Viikonloppuna alko aivan vastaavanlainen tuhruvuoto, kun kesäkuun keskenmenossa ja käytiinkin äsken taas mielenrauhaultrassa. Kaikki on tällä hetkellä kuitenkin hyvin ja pikkualkio vastaa viikkoja 7+1 :) ja vuotokin on loppunut, huh!
 
Heissan!
Täällä olis 8+1 meneillään.. Rinnat kipiänä ja koko ajan huono olo ja väsymys vaivaa... Sitten on nyt kolme päivää ollut ihan tajuttoman kipeä pää..ja aamusta iltaan. Viime yönä en saanut nukutuksikkaan kun oli niin pää kipeänä.. En tiedä sit onko niskat jumissa vai mikä.. Ei ainakaan itsestä tunnu siltä. Panadoleista ei ole mitään apua.. Onneksi huomenna on ensimmäinen neuvola niin voipi vähän kysellä oisko mikään avuksi.. 

Mila85; sinullahan oli myös ollut pääkipuja? Onko hellittäneet?


Sitten on kans ollut alaselkä ihan sairaan kipeänä.. Lauantaina kun joutui olemaan jaloillaan monta tuntia niin poltteli alaselkää ihan tuhottomasti koko päivän.. Saas nähdä miten sit maanantaina kun aloitan työt.. mitenhän selkä siitä tykkää.. 

Täytyy sanoa että ensimmäisen raskauden alku oli paljon helpompi ja oireettomampi kuin tämä... .:(
 
Thellu, minulla oli alussa enemmän päänsärkyä, mutta vieläkin joskus vähän. Alussa oli ihan järkyttäviä päänsärkykohtauksia! Olen myös huomannut kivuttomia "minisuonenvetoja" pohkeissa, tuntuu hassulta :) tänään on ollu pitkästä aikaa päivä ihan ilman pahoinvointia! menen maanantaina vielä kontrolliultraan sen vuodon takia. vuotoa ei onneks ollut kuin se reilu vuorokausi ja sen jälkeen ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin. pikkuihminen oli siis maanantaina 11 mm ja mieskin pääsi näkemään sykkeen, hihi :)
 
Takaisin
Top