Raskausoireita

Minulla näitä ihania oireita, rinnat tosi arat, pahoinvointia, ja yhes vaihees oli hirvee päänsärky kokoajan, vessas saa juosta, hien haju pahempi, vähemmän seksihaluja.
 
Mulla on ollut tässä tokassa raskaudessa niin vähän oireita, että välillä mietin, et oonko ees raskaana (kun niissä testeissäkin se viiva oli niin tosi haalea). Ainut oire lähinnä on, että väsyttää. Ja välillä on hiki, ja välillä taas paleltaa. Tää palellus on varsinkin ihan uus oire. Pahoinvointia ei oo ollu ku pari kertaa hetkellisesti. Turvotustakaan ei pahemmin oo, paitsi et vatsa on ruvennu pömpöttämään.

Mietin, et oisko yks syy erilaisiin oireisiin, että mun ruokavalio on nykysin ihan eri kun viime raskaudessa. Sillon vedin karkkia, shipsejä ja kaikkea mahdollista herkkua, nyt ollaan siirrytty täysin luomuun ja lisäaineettomaan ruokaan sekä lisäks vielä puoli karppaukseen, eli aika vähän syön viljaa tms. Jostain luin et vvh ruokavalio auttas raskauspahoinvointiin. Tiedä sitten onko noin. 
 
Mulla alkoi oireet jo ennen plussausta (silläpä sen testinkin uskalsin tehä, kun olin jo melkein varma, silti jännitti hulluna :D). Tasan viikolla 5, toisin sanottuna toissapäivänä, alkoi aikamoinen pahoinvointi, mutta aivan en oksentanut. Ei se kyllä kaukana ollut. Kylmä on, ja lämmötkin olleet koholla (tänään ei enää niin paljon), pissattaa yhtenään, ajattelen koko ajan vain ruokaa... :D Välillä, kun ei oo paha olo ollenkaan, sitä vallan huolestuu, että nyt on jotain kauheaa tapahtunut. Kaiken kaikkiaan oireet on melkein samanlaiset kuin edellisessä, huhtikuussa kesken menneessä raskaudessa, mutta silloin ne alkoi vasta viikolla 6. Tällä kertaa aion mennä varhaisultraan, sinne asti kun vaan jaksais ootella...
 
Mulla ei oo vielä oikeastaan minkäänlaisia oireita, nyt on menossa 5+0. Yksi oireen tapainen voisi olla kunnon loppuminen kesken kävelylenkeillä, mutta se nyt voi johtua myös oikeasti huonosta kunnosta. Esikoisen kanssa kun ei voi tehdä mitään pitkiä kärrylenkkejä, kun ei pieni jaksa istua paikallaan niin kauan. Ulkoilut on siis suurimmaksi osaksi hiekkalaatikon reunalla istumista. Tosin esikoisestakaan ei ollut oireita vasta kuin myöhäisemmillä viikoilla (varhaisultra oli 8+6, ja muistaakseni oireita tuli vasta sen jälkeen). Helpolla olen siis päässyt vielä tähän asti.

Tietty välillä mietityttää, että onkohan mitään vauvaa sittenkään tulossa, kun olo on oikeastaan ihan normaali. Niissä tilanteissa kuitenkin muistutan itselleni edellisestä raskaudesta, että kaikki voi olla hyvin, vaikka ei tuntuisikaan miltään.
 
mua on alkanu mietityttää ihan sama ku sukeyllä. että onko mun mahassa ketään... oireet kadonneet lähes kokonaan. ainoastaan vatsan ja tissin turvonneisuus on jäljellä. enää ei oikeestaa ees pissata, eikä oo paha olo... 
sen lisäks mulle on tullu alavatsan ja alaselän kipuja... just sellasia menkkamaisia... onkohan normaalia?
 
Esikoista odottelen ja oireet kyllä yllätti, vaikka tiesin niitä olevan, mutta että niiden laatu. :D
Ennen plussausta paleli jatkuvasti, mutten osannut raskauteen yhdistää. Sitten plussauksen jälkeen lähes heti alkoi jatkuva päänsärky ja vatsanippailut. Nyt eilen muutama päivä plussauksesta alkoi jo herkistelemään ja itkettämään joutavatkin asiat. Ja väsymys on alkanut.. Pahoinvointia ei vielä ainakaan. Toivottavasti säästyiskin kun on tässä jo yhdelle ihmiselle.
 
Ensimmäinen raskausoire oli hyytävä nälkä muutaman tunnin välein, sekä väsymys. Huomasin, että vain nälkäisenä tuli huono-olo. Palelun sijaan hikoilen aivan älyttömästi ja vasta muutama päivä sitten alkoi nännien aristelu. Omasta mielestäni olen aika oireeton, sillä etova olo loppui vajaa viikko sitten.  Nyt on menossa 5+4 ja ensimmäinen neuvolakäynti onkin jo torstaina :)
 
Mammat älkää huolehtiko! mulla oli myös välillä parikin päivää ettei oireita tuntunut juuri ollenkaan. Nyt pahoinvointi on helpottanut huomattavasti, enää oikeastaan järjetön väsymys ja tissit on ihan hurjasti isontuneet :D ja silti maanantaina ultrassa kaikki oli hyvin vaikka itsekin huolestuin oireiden vähenemisestä.
 
Aah tää väsymys, voisin oikeesti nukkua kellon ympäri.. Esikoinen ei vain anna periksi siinä :) No eiköhän se tästä, tänää oli ensimmäinen neuvola ja hb hyvä. Aamusin on nyt ollut huono olo, mut ei onneksi ole oksennusta tullut. Kuhan vaan muistaisi syödä kunnolla, aamupala on jotenki niin hankalaa :D
 
appelsiini, mulla oli pari viikkoa tosi kovia menkkamaisia alavatsakipuja ja sanottiin, että ne on kohdunkasvukipuja. kesti melkein 10-15 min kerrallaan ja usein tuli öisin. mutta kuuluu asiaan :)

myös täällä väsymys on lamaannuttavaa!
 
mahtaa kaikkia väsyttää.. niin täälläkin =/
mullakin on ihan vasta alkanu rintojen aristelu, esikoiselta alkoi tyyliin heti plussatestin jälkeen.
ja eilen alkoi nuo alavatsakivut. ei oo vielä niin sietämättömiä ku eka ipanalta ja toivottavasti ei niin kovina tulekaan.
ällötys on vähentynyt kun oon opetellu syömään aamupalan vaikka väkisellä. :)
 
Mä sanon vaan, et voihan oksu ja kuvotus! (nyt sit koht kahden viikon ajan oksennellu useita kertoja päivässä)
 
Mulla on onneks kuvotukset helpottanu, mutta edelleenkään oikein mikään ruoka ei maistu. yks minkä oon huomannut, niin käyn 4 krt yössä vessassa! pari kertaa heti nukkumaan mentyä ja sit klo 1 ja klo 5 joka yö :D
 
Mua on kuvottanut viikon ja tänään alkoi sitten pahoinvointi. Koko päivänä ei oo pysynyt mitään sisällä ja jouduin töihinkin ilmottamaan että oon tänään ja myös huomenna pois... Muuten koko ajan on nälkä, mutta täälläkään mikään ruoka ei maistu. Nyt oikeastaan jopa toivon, että tää olis tavan vatsatauti, niin ei kestäis kuin pari päivää, eikä mahollisesti viikkoja...
 
Hei.. Täällä ollaan nyt 5+6 viikolla ja VOI HYVÄTAVATON mikä oksetus ja kuvotus alkoi tuossa muutama päivä sitten!!! YÖK. Koko ajan öklöttää ja kaikki hajut saa kyökkäämään... Miten tää voi olla niin erilaista kun esikoisella? Silloin vaan muutaman tunnin aamusta heikotti ja öklötti... Onko muilla kokemusta että toinen raskaus onkin pahoinvoinniltaan pahempi? Alavatsan vihlasutkin ovat palanneet kuvioihin :/ No kyllä tää on kestettävä vaan hymyssä suin ;)

yökkäävä Jessie
 
Mä jo luulin pääseväni yhtä helpolla ku edellisessä raskaudessa, eli pienellä kuvotuksella joka alko viikolla 8. Noh, haaveeksihan tuokin jäi. Tänään se sitten alko, ei oo kaukana ollu jottei oo tarvinnu vessaan juosta pönttöä halaamaan. Esikoisen ruoatkin haisee aivan kauheelle, mut pakkohan sitä on vielä syöttää.. Nii ja viime raskaudessa se kuvotus tuli vaan aamulla ja illalla, nyt se kestää koko päivän. Toivottavasti sentään loppuis parin viikon päästä :/
 
Eilen se sitten alkoi.. ympärivuorokautinen pahoinvointi. Tänään se on ollut paljon pahempaa. Pönttöä sai halailla heti herättyäni ja nyt halailenkin sankkoa vähän väliä koneella ollessa. WC- pöntön raikastin haisee niin öklöttävälle, että sankko on parempi vaihtoehto. Töihin ei puhettakaan, että olisi voinut tänään mennä. :/
 
Minulla oli etovaa oloa jo noin viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ja jotenkin tiesin etteivät ne ala, vaikka samana päivänä oli aivan samanlainen olo kuin niiden oikeasti alkaessa, lievempänä tosin. Rinnat muuttuivat pian tosi aroiksi ja kuvottava olo on pysynyt ja pahentunut. Oksentaa en ole meinannut muuta kuin kerran kun aamupuuroon kaatamani soijamaito oli muuttunut paksuksi ja maistoin kuitenkin lusikallisen... Öklöttävin olo on kun syömisestä on jonkin aikaa - ja sitten pitäisikin taas syödä ettei olisi huono olo. Kaikki makea alkoi ällöttää noin viikko sitten eli 5+. Nyt pystyn sentään syömään palan taatelia, herkkuani, ja tietynlainen ohut tumma suklaa käy. Eniten on ruvennut tekemään mieli hapankorppua ja kuivakkaa aitoa ruisleipää, vaikka en ole syönyt ruisleipää aikakausiin sen takia kun sulaa niin huonosti. Väsymys ja energianpuute on ihan hirveä ja vain pakotettuna saa tehtyä jotakin. Kuitenkaan ei välttämättä nukuta sen enempää, ei vaan ole energiaa. Maha on ollut turvoksissa melkein menkkojen poisjäännistä asti. Pitää ihan katsoa mitä uskaltaa laittaa päälleen ettei ala ahdistaa päivän mittaan. Ja minulla on paremminkin kaikki vaatteet aina olleet vyötäröltä liian löysiä.
 
mila, okei, hyvä kuulla että sullakin oli niitä kipuja sillon, etten oo ainoa.. kivut on kyl kadonnu..

oireista on jäljellä kuvotus ja kakominen (en oo viel oksentanu kertaakaan, mut ei oo kaukana ollukaan). äiti on aina sanonu et jos alkaa kakomaan, niin äkkiä joku pastilli suuhun ja imeskelee sitä niin helpottaa. ja täytyy myöntää että äiti on taas oikeassa.. oon sitte syöny pastilleja tässä viime päivinä :D lisäks mulle tulee huono olo sillon ku en oo syöny vähään aikaan..
sen lisäks jäljellä on vieläkin mahan turvotus, joka pahenee varsinkin iltaa kohti. ihan pallo on iltasin maha.
ja kaikista ärsyttävin oire on se että mulla on jatkuvasti nälkä, mut sit ku alan syömään niin syön ehkä puolikkaan leivän ja oon mukamas täynnä. sit taas hetken päästä on karsee nälkä. tosi ärsyttävääää... :D

 
Täälläkin alko pahoinvointi jo viikolla 5+ ja nyt kun on 8+1 niin se on eilen vaan voimistunu... Hyi hitto mikä olo!! No, pitää toivoo että tätä kestää enää kuukauden verran, toivottavasti... Iltaisin pystyy syömään mutta aamulla/päivällä ei tule kuuloonkaan. Voihan oksu!! :/
 
Takaisin
Top