Raskausoireet

Miten teillä oireet vaihtelee? Mulla on ollu ihmeen normaali olo viime päivät ja tottakai mietin, onko kaikki hyvin ja niinkuin pitää? Alkuun mulla oli krapulainen olo, mutta ei oikeestaan sitäkään enää. Voi olla, että myös alkusokki sai mut ihan sekaisin ja oireilemaan, ainakin varmasti kuulostelin oireita tosi tarkasti.
Edelleen rinnat on arat, eikä oikein tee mieli syödä, vaikka nälkä oliskin. Närästys on vähän helpottanut ja nukkuminenkin jo parempaa. Syke on aiemmasta koholla, mut en kyllä enää samalla tavalla hengästy portaissa ku aiemmin. Turvotusta on, mut ei maha niin jumissa ole kuin aiemmin.
Positiivistahan se on, että olo on hyvä, mutta jos nyt vaan oksentelis, niin tuntuis ehkä vähän todemmalta koko homma.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

@Pääsiäispupu viime viikolla mulla ei oikeen maistunu mikään raskas ruoka, söin pääasiassa jotain hedelmiä ja rahkaa ja söin normaalia pienempiä annoksia. Tällä viikolla onkin sit enemmän maistunu ruoka, esimerkiksi eilen söin lasagnea ihan normaalin annoksen ja illalla vielä juustoleipiä.

Muutaman kerran on ollu etova olo, mutten ainakaan vielä oo oksennellut. Pieni päänsärky vaivaa sillon tällön. Eilen otin 2 tunnin päikkärit, mut muuten ei oo vielä ollu kovin paha väsymys.

Eli kyllä mulla ainakin vaihtelee päivästä toiseen, joskus ihan normaali olo ja joskus melko krapulainen. Kauhulla odotan jos seuraavan parin viikon aikana voimistuu 😬

Miten teillä oireet vaihtelee? Mulla on ollu ihmeen normaali olo viime päivät ja tottakai mietin, onko kaikki hyvin ja niinkuin pitää? Alkuun mulla oli krapulainen olo, mutta ei oikeestaan sitäkään enää. Voi olla, että myös alkusokki sai mut ihan sekaisin ja oireilemaan, ainakin varmasti kuulostelin oireita tosi tarkasti.
Edelleen rinnat on arat, eikä oikein tee mieli syödä, vaikka nälkä oliskin. Närästys on vähän helpottanut ja nukkuminenkin jo parempaa. Syke on aiemmasta koholla, mut en kyllä enää samalla tavalla hengästy portaissa ku aiemmin. Turvotusta on, mut ei maha niin jumissa ole kuin aiemmin.
Positiivistahan se on, että olo on hyvä, mutta jos nyt vaan oksentelis, niin tuntuis ehkä vähän todemmalta koko homma.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Mulla oireet aaltoilee tosi paljon, sama oli esikoisen kohdalla. Pääasialliset oireet tällä hetkellä on väsymys, etova olo ja arat rinnat, ja oireiden voimakkuus vaihtelee päivittäin; joskus melkein oireetonta, toisena päivänä karsea olo. Lisäksi Oura huomauttelee korkeasta leposykkeestä, kohonneesta kehonlämmöstä ja huonommasta sykevälivaihtelusta.

Esikoisen raskaudessa mulla iski pahoinvointi toden teolla vasta joskus vähän myöhemmin, en muista enää tarkalleen, mutta taisin oksennella tyyliin viikoilla 9–14 🤪 Siihen asti vaan etoi ja ällötti. Saa nähdä, miten nyt käy!

Edit: Ai niin, ei pidä unohtaa tätä kauheeta mahan turvotusta…

Rintojen arkuus vähän helpottanut itsellä, mutta sen tilalle tuli turvotus ja ummetus paheni 🫣 oon juonut hulluna ja koittanut lisätä kuituja ja kaikenmaailman kikkoja, mut pakko oli eilen hakea Visibliniä eilen kaupasta (lääkäri sanoi että siinä on raskaana parempi vaste kuin muissa).

Mulla kans HRV ollut matalampaa, mutta oletan sen myös johtuvan parisuhdetilanteen tuomasta stressistä. Leposyke on koholla.

Kauhulla jo odottelen etovaa oloa alkavaksi, esikoisesta alkoi 5+5.

Esikoisesta olin lähes oireeton joten en huolissani ole kun ei oireita sen ihmeemmin ole ilmennyt😊

Tosin, kirjoittelinkin tuonne salaiselle puolelle jo että eilen alkoi ja tänään jatkunut verinen vuoto..😔 soittelin sairaalaan josta konsultoitiin asiaa eteenpäin neuvolan puolelle ja he soittelevat sieltä tänään.. toivotaan että kaikki on tästä huolimati kunnossa🥺❤️ rv 5+6

Mä voin tosi huonosti. En jaksa tehdä mitään muuta, ku maata. Hiuksia jaksa ees harjata. Oksettaa koko ajan, en kuitenkaan oo oksentanut. Hajut ällöttää ihan tosi paljon. Meinas yökkäys lentää, ku avasin jääkaapin. Väsyttää kamalasti. Lapset illalla nukkumassa ja iltapalan oon syönyt, niin jo nukahdan. Aamulla en meinaa päästä hereille. Keskipäivällä pakko sulkea silmät. Ruoat ällöttää. Verenpaine matala ja huimaa.

Mä voin tosi huonosti. En jaksa tehdä mitään muuta, ku maata. Hiuksia jaksa ees harjata. Oksettaa koko ajan, en kuitenkaan oo oksentanut. Hajut ällöttää ihan tosi paljon. Meinas yökkäys lentää, ku avasin jääkaapin. Väsyttää kamalasti. Lapset illalla nukkumassa ja iltapalan oon syönyt, niin jo nukahdan. Aamulla en meinaa päästä hereille. Keskipäivällä pakko sulkea silmät. Ruoat ällöttää. Verenpaine matala ja huimaa.
Voi ei, toivottavasti menisi pian ohi ja tulisi parempi vointi 💞

Mulla oli samaa ekassa jostain rv6 tienoilta. Eka väsymys ja nukuin tosi sikeästi. Sit tuli etova olo ja samaan aikaan nälkä ja hajut ällötti, etenkin just jääkaappi

Hei, mä nukuin tänään ysiin! 🥳
En oo siis tässä parin viikon loman aikana nukkunut vielä kertaakaan klo 7 saakka. Kello on valitellut hyvin heikoista öistä ja tänään sekin oli jo tyytyväinen.
Muuten olo kohtuu ok, ei uskalla paljoa syödä eikä pitää pitkiä välejä, mutta ruokailuihin kun kiinnittää huomiota, niin hyvin on mennyt. Alavatsaa taas nippailee vähän enemmän.

Täälläpä ei vielä oikein oireita. Väsyttää kyllä nyt kolmatta iltaa putkeen tavallista enemmän, ja on närästänyt kohta viikon🧐🧐 pientä palelua myös, mikä toki selittyy sillä jos ja kun lämmöt on koholla. Mut toistaiseksi oireetonta, katsotaan kuinka käy🤞🏻🤞🏻 kun vaan kyytiläinen pysyisi mukana, niin oon valmis ottamaan mitä vaan vastaan!

Edit. Niin ja joo, toki myös vatsaa nippailee, vähän menkkakipumaisia kipuja ajoittain. Tavanomaista, mut toki stressaavaa :Grimacing Face:

Muokattu viimeksi:
Hei, mä nukuin tänään ysiin! 🥳
En oo siis tässä parin viikon loman aikana nukkunut vielä kertaakaan klo 7 saakka. Kello on valitellut hyvin heikoista öistä ja tänään sekin oli jo tyytyväinen.
Muuten olo kohtuu ok, ei uskalla paljoa syödä eikä pitää pitkiä välejä, mutta ruokailuihin kun kiinnittää huomiota, niin hyvin on mennyt. Alavatsaa taas nippailee vähän enemmän.

Tähän täytyy muuten kommentoida, että mä ihmettelin kun kello valitti kans kahtena (vai kolmena) yönä ihan paskoista unista, määrällisesti siis tuli unta kyllä mutta unipisteet ihan surkeat – noooo, selvisi sekin arvoitus 😁

Takaisin