Raskausoireet

Hepuliisa

Satasella mukana keskusteluissa
Eli ketju kaikista raskausoireista, normaaleista ja oudommista. Mitä oireita teillä on ollu tähän asti tai jos ootte ollut aiemmin raskaana, miten eroaa edellisiin?

Mun ruokahalu on madaltunu ihan sikana ja haluun syödä lähinnä terveellisiä ruokia. Se on sinänsä outoa kun mulle yleensä maistuu ruoka ja herkutkin, jostain syystä nyt ei nappaa 😅 ja kaikki maistuu suolaselta.
Lisäks rinnat ja varsinkin nännit on oudot ja hyvin raskaana 😂 tästä taas aavistin et tärppäs ennenku tein testin.
Yhdet päiväunet oon ottanu tähän asti ja eilen oli jotain mielialan heittoja, mut vielä ei oo isompia oireita.

Toistaiseksi ainoat oireet on turvonneet ja arat rinnat, pieni satunnainen päänsärky ja kupliva maha. Viime viikolla tuli myös yksi päivä ihan törkeä väsymys kesken päivän.

Piti ihan alkaa kaivelemaan ekan raskauden oireita, etova olo alkanut viimeksi jo 5+5.

Täällä ei paljoa ole mitään oireita vielä ilmennyt😊 tosin esikoista odottaessakin olin todella vähäoireinen, melkeen oireeton mahan kasvua lukuunottamati että en huolestu jos tämäkin raskaus on samanmoinen😊

Mut tähän mennessä mikä on "normista poikkeevana" oireena ilmenny, mikä ennen plussaa jo hiukan elätteli toiveita raskaudesta, ni janon tunne (normisti en siis muista juurikaan juoda)😂😂

Nää oireet on kyl mielenkiintoisia ja kiva kuulla minkälaisia tuntemuksia teillä muilla.
Mä olin tosi turvoksissa ja närästi jo ennen testiä, en toki osannut yhdistää mihinkään. Sen jälkeen muutaman päivän kestokrapula, ei oikein tehnyt mieli mitään ja kaikki närästi. Rappusissa syke nousee ja hengästyttää. Ja alavatsalla menkkajomottelu tuntui vaan jatkuvan. En oo myöskään oikein nukkunut, herään klo 5, eikä uni enää tule. Rinnat on myös herkät ja turvonneet.
Eilen oli jotenkin vähäoireinen päivä ja oli jo sellanen tunne, että tais jäädä haaveeksi tääkin. Vaikka kaiketi ihan normaalia ja päivät voi oireiden kanssa olla tosi erilaisia.
Tänään taas tosi krapulainen olo ja hajuaisti on ihan tosi herkkä. Vähän väkisin on joutunut syömään. Oon myös ollut tosi väsynyt, mutta näillä unilla en ees ihmettele.

Mulla kans hajuaisti vähän herkistynyt. Ekassa oli sitä myös.

Mulla ekassa tosiaan etova olo alkoi 5+5, loppui kuin seinään 7+0 ja sit taas jatkui jonnekin 11. viikolle. Voimistui aina iltaa kohden, vaikka suurin osa oksennuksista (neljä kertaa) tapahtui yleensä aamupalan jälkeen.

Juu ja jotenkin ne pahat hajut varsinkin saavuttaa ihan asunnon toisesta päästä sut. Kuten meillä likainen tiskiallas tänä aamuna 🤢
Mä en pystynyt ekassa raskaudessa oikein hengittämään kunnolla meidän remonttikuntoisessa alakerrassa ja se haisi mun mielestä kauhealle. Nyt se on remontoitu onneksi 😅

Takaisin